Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:40:39 GMT

کشت گلخانه‌ای در شهرستان دیر توسعه یابد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۳۶۲۵

کشت گلخانه‌ای در شهرستان دیر توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با گرامیداشت چهلمین سال اقامه نمازجمعه در کشور اظهار داشت: نمازجمعه مانور و رزمایشی است که منتظران در روز جمعه برای استقبال از امام زمان (عج) انجام می‌دهند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه نمازجمعه کانونی وحدت‌بخش و پیوند دهنده امت با امام است، افزود: نمازجمعه مظهر آمادگی مردم در مقابل دشمن و مرکز آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی است و نشان دهنده پیوند دین و سیاست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نمازجمعه را خواستگاه نهضت خدمتگزاری و نیکوکاری دانست و ادامه داد: همواره در نمازهای جمعه نسبت به کمک به دیگران و سایر موارد فرهنگ‌سازی می‌شود.

حسینی با اعلام اینکه نهاد ستاد نمازجمعه کانون امیدبخشی به مردم و بر ملأ کردن نقشه‌های دشمنان است، عنوان کرد: از یک سو مسائل و مشکلات مردم در خطبه‌های نمازجمعه بیان و از دیگر سو فعالیت‌های نظام و دولت منعکس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه مواضع رهبری را در خطبه‌های نمازجمعه منعکس می‌کنند، خاطرنشان کرد: نقش نمازجمعه در اوایل انقلاب و اعزام نیروها به جبهه‌ها و مقابله با گروهک‌ها و جنگ نرم بر کسی پوشیده نیست.

لزوم کاهش بروکراسی اداری

خطیب جمعه دیر با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است، گفت: اخیراً با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی تسهیلات خوبی برای توسعه کشت گلخانه‌ای تخصیص داده شده است که انتظار می‌رود کشاورزان از این طرح استقبال کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات اداری در زمینه استعلامات از دستگاه‌های مختلف هم قرار است حل شود، افزود: در کشت‌های گلخانه‌ای تولید محصولات بیشتر و هزینه‌ها و مصرف آب نیز کاهش پیدا می‌کند.

حسینی با اشاره به سالروز تشکیل آژانس هسته‌ای، بیان کرد: متأسفانه سازمان ملل غالباً تحت تأثیر ابرقدرت‌ها و قدرت‌های استکباری است، امیدواریم رئیس جدید آژانس تحت تأثیر آمریکایی‌ها قرار نگیرد و در مقابل ایران موضع منصفانه و بی‌طرفانه‌ای داشته باشد.

امام جمعه بندر دیر عنوان کرد: ملت فلسطین نباید هویت خود را فراموش کند و بدانند اگر بخواهند می‌توانند در مقابل دشمن بایستند.

وی به ضربه‌های سخت سیاسی، نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بر آمریکا اشاره و ابراز کرد: اولین ضربه آن جایی بود که مقام معظم رهبری در دیدار نخست‌وزیر ژاپن ترامپ را شایسته مبادله پیام نداست.

ضربه مقتدرانه بر پیکر استکبار

حسینی اظهار کرد: با اسقاط هواپیمای فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس ضربه نظامی سختی بر آنها وارد شد که حیثیت نظامی آمریکایی‌ها را بر باد داد.

خطیب جمعه دیر یادآور شد: توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه سومین ضربه مقتدرانه بر پیکر استکبار بود که بدانند اگر روزی بخواهند جلوی صادرات نفت ما را بگیرند هر ضربه‌ای وارد کنند ضربه محکم‌تری به آنها وارد می‌شود.

وی با اشاره به ضربه اطلاعاتی و شناسایی شبکه جاسوسی سیا در ایران و متلاشی شدن آن، گفت: ضرباتی که بر پیکر استکبار و استعمار وارد شد، کشورهای مرتجع منطقه را از خواب خرگوشی بیدار کرد که این‌هایی که نمی‌توانند از خودشان دفاعی داشته باشند چگونه توانایی حمایت از کشورهای عربی دارند.

کد خبر 4676694

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر دیر حجت الاسلام سید علی حسینی ستاد اقتصاد مقاومتی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این دستاورد پژوهشگران دانشگاه «هریوت وات» می تواند با کاهش بالقوه دی اکسید کربن (CO2) و هگزا فلوراید گوگرد (SF6) در جو که محرک های مهم گرمایش جهانی هستند، عوارض تغییرات اقلیم را کم کند.

به گفته محققان،هگزا فلوراید گوگرد در مقایسه با دی اکسید کربن، گاز گلخانه ای قوی تری است و می تواند هزاران سال در جو دوام بیاورد.

 مقابله با بزرگترین چالش جوامع

این گروه از یک مدل رایانه ای برای پیش ‌بینی دقیق نحوه جمع ‌آوری مولکول‌ ها در مواد متخلخل جدید استفاده کردند. متخصصان مدل‌ سازی محاسباتی در کالج امپریال لندن و دانشگاه ساوت همپتون شبیه ‌سازی ‌هایی را برای درک و پیش‌ بینی فرآیند مونتاژ مولکول‌ های قفس در مواد متخلخل طراحی کردند.

این مولکول ها به طور خاص به ذخیره دی اکسید کربن و هگزا فلوراید گوگرد تمایل دارند. ساختار و ترکیب آنها ظرفیت ذخیره سازی این گازهای گلخانه ای را فراهم می کند.

به ویژه ساختار متخلخل «قفس در قفس» امکان جذب و ذخیره گازهای آسیب زای محیط زیست را فراهم می‌ کند. «قفس در قفس» به این معنی است که مولکول های قفس با استفاده از قفس های دیگر برای ابداع مواد متخلخل جدید در کنار هم قرار می گیرند.

دکتر «مارک لیتل» « Marc Little» دانشمند مواد، استادیار موسسه علوم شیمی دانشگاه هریوت وات و متخصص مواد متخلخل، اظهار داشت: این یک کشف هیجان انگیز است زیرا ما به مواد متخلخل جدید برای کمک به حل بزرگترین چالش های جوامع مانند جذب و ذخیره گازهای گلخانه ای نیاز داریم. ترکیب مطالعات محاسباتی مانند آنچه ما انجام دادیم با فناوری‌ های جدید هوش مصنوعی، می‌ تواند عرضه بی‌ سابقه ‌ای از مواد جدید را برای حل فوری ‌ترین چالش های اجتماعی ایجاد کند و این پژوهش گام مهمی در این مسیر است.

ابزاری که می تواند ترکیبات آلی فرار را از هوا حذف کند

لیتل می گوید علاوه بر این مولکول ‌های دارای ساختارهای پیچیده می‌ توانند حذف ترکیبات سمی عمدتا ترکیبات آلی فرار را از هوا تسهیل کرده و علم پزشکی نیز مفید واقع شوند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Synthesis منتشر شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • نمایان شدن چهره واقعی غرب با بیداری دانشجویان در آمریکا
  • مدیریت دوگانه آب بزرگترین ضربه به کشاورزان کشور
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • امروز جمعه بارش در این ۱۷ استان شدت می یابد | سامانه بارشی جدید از دوشنبه وارد کشور می‌شود
  • جذب گازهای گلخانه ای در یک ماده متخلخل جدید 
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد