Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه مطابق با پیش‌بینی‌های «تابناک» فیلم متری شیش‌ونیم در جشنواره ونیز حضور یافت، برخی ادعا کرده‌اند نسخه بدون ممیزی فیلم متری شیش و نیم، در بخش حاشیه‌ای افق‌های جشنواره ونیز به نمایش در خواهد آمد؛ اتفاقی نادر و برخلاف رویه‌های قانونی در سینمای ایران که مشخص نیست با چراغ سبز مسئولین سینمایی در حال وقوع یا آنها نیز برای نخستین بار از آن اطلاع پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ آلبرتو باربارا، دبیر جشنواره فیلم ونیز برای حضور در هفتاد و ششمین دوره این رویداد انتخاب نکرد اما فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» دومین اثر سعید روستایی را برای بخش افق‌های این رویداد که یک بخش جنبی رقابتی برای توجه به استعدادها و نگاه‌ها نو در سینما است، انتخاب کرد؛ اتفاقی که اگرچه به واسطه آنکه روستایی شانس دریافت شیر طلایی را ندارد اما ممکن است بتواند به عنوان یک استعداد خود را در سطح دو این جشنواره نشان دهد.

بارابارا پیش از این فاطمه معتمدآریا را برای داوری در دوره پیشین جشنواره ونیز دعوت کرده بود تا از او برای شناسایی و کشف استعدادها در این بخش استفاده کند و امسال یک فیلم در این بخش حضور دارد و این اتفاق خوبی برای سعید روستایی است که اثرش فرصت نمایش در جشنواره‌های برلین و کن را نیز نداشت و بعید نیست از او در این رویداد به عنوان یک استعداد با اهدای یکی از جوایز بخش افق‌ها تقدیر شود و این حضور بی‌ثمر نباشد.

در این میان اتفاق قابل توجه، طرح ادعاهایی درباره نمایش نسخه بدون ممیزی «متری شیش و نیم» در این رویداد سینمایی است. به نوشته خبرنگار سینمایی رادیو فردا، عوامل این فیلم قصد دارند نسخه بدون سانسور فیلم‌شان را در ونیز به نمایش بگذارند که مطابق با این ادعا، از پایان‌بندی متفاوتی با آنچه در ایران به نمایش درآمده برخوردار است. مشخص نیست این ادعا تا چه میزان قرین صحت است و تا زمان نمایش فیلم در بخش افق‌های جشنواره ونیز باید صبر کرد و دید در نهایت چه نسخه‌ای در این رویداد به نمایش در می‌آید.

اگر این ادعا صحت داشته باشد، باید دید آیا با هماهنگی مسئولین سازمان سینمایی رخ داده است؟ البته بعید است حتی روح مسئولین سینمایی نیز از این موضوع خبر داشته باشد و بر اساس رویه‌های معمول سازمان سینمایی با نمایش همان نسخه‌ای از فیلم در جشنواره‌ها موافقت می‌کند که برای نمایش در ایران پروانه دریافت کرده و بعید است چراغ سبز برای نمایش نسخه متفاوتی از این فیلم را داده باشد.

البته این اتفاق در موارد معدود برای برخی فیلم‌های سینمایی ایرانی در جشنواره‌های کن و برلین رخ داده که معمولاً رسانه‌ای نیز نشده و به همین دلیل هزینه‌های بالای برای عوامل آن در پی نداشته و از این منظر این برای نخستین بار است که این موضوع به این شکل رسانه‌ای می‌شود و نیاز به پاسخگویی پیدا می‌کند.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز از بیست و هشتم اگوست تا هفت سپتامبر مصادف با ششم تا شانزدهم شهریور در ایتالیا برگزار می‌شود و امسال «لوکرشیا مارتل» کارگردان زن آرژانتینی به عنوان رئیس هیأت داوران بخش رقابتی حضور خواهد داشت. «پدرو آلمادوار» کارگردان مطرح اسپانیایی و «جولی اندروز» بازیگر انگلیسی برنده اسکار نیز با دریافت شیر طلای افتخاری ونیز به پاس یک عمر دستاورد سینمایی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: متری شیش و نیم فیلم سینمایی متری شش و نیم جشنواره ونیز استخراج بیت کوین کارت سوخت مدیران دو تابعیتی بوریس جانسون محسن پهلوان جرمی هانت شورایاری ها اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟