Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام قاضی دزفولی، گفت: ائمه جمعه در کنار پیگیری مسائل شهری باید نسبت به توطئه های دشمنان تسلط داشته و با بیان حقایق و روشنگری، آگاهی جامعه نسبت به این توطئه ها را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی»، امروز (جمعه ۴ مرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول، با اشاره به برگزاری نخستین آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در پنجم مرداد ۱۳۵۸،  این آیین را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر در بیش از ۹۰۰ شهر کشور آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برگزار می شود که باید از این ظرفیت مهم بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه دزفول، به خصوصیات یک امام جمعه اشاره کرد و اذعان داشت: امام جمعه نقش پدری دلسوز در جامعه و شهر را بر عهده دارد که باید مشکلات و مسائل شهر را بررسی و در جهت حل آنها تلاش کند.

 

وی یکی از ویژگی های مهم امام جمعه را مردمی بودن عنوان کرد و ادامه داد: ائمه جمعه در کنار پیگیری مسائل شهری باید نسبت به توطئه های دشمنان تسلط داشته و با بیان حقایق و روشنگری، آگاهی جامعه نسبت به توطئه های دشمن را افزایش دهند.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با گرامیداشت یاد آیت الله قاصی دزفولی امام جمعه فقید دزفول از این شهر به عنوان دومین شهر برگزار کننده نماز جمعه در کشور نام برد و افزود: دومین نماز جمعه کشور با پیگیری های آیت الله قاضی در شهر دزفول اقامه شد و این عالم فقید حق بزرگی بر گردن نماز جمعه دزفول دارد.

 

وی با اشاره به ویژگی های آیت الله قاضی عنوان کرد: ایشان همواره در کنار مردم بوده و در دوران دفاع مقدس در حالی که دزفول زیر بمباران موشک قرار داشت با ماندن در کنار مردم جنگ زده و عدم خروج از شهر نقش بسزایی در ایجاد مقاومت مردم دزفول داشته که نشان از مردمی بودن ایشان است.

 

امام جمعه دزفول، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه جمعه، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بر لزوم ارتباط با مردم تاکید داشتند لذا ائمه جمعه باید مشکلات مردم را پیگیری و به مسئولان منتقل کنند.

 

وی در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس، ابراز کرد: اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی اقدامی جاهلانه است؛ ملت ایران، ملت مقاومت و پایداری است و انگلیس هنوز ملت ایران را به خوبی نشناخته است.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با انتقاد از بداخلاقی های برخی افراد در فضای مجازی، تاکید کرد: تقوای الهی باید در این فضا رعایت شود و مردم نیز نباید بدون تحقیق، دلیل و سند هر خبری را باور کنند.

 

وی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی دزفول در ایجاد امنیت این شهرستان، به انهدام چند باند سرقت مسلحانه، از جمله دو باند سرقت منزل توسط نیروی انتظامی دزفول اشاره کرد و گفت: پلیس دزفول در جهت تامین امنیت شهروندان تلاش مضاعفی داشته و اخیرا در عملیات انهدام باندهای سرقت منازل دو پلیس مجروح شده اند.

 

امام جمعه دزفول، همچنین با تقدیر از پلیس اماکن دزفول بابت تعطیلی برخی قلیان سراها، اظهار داشت: این قلیان سراهای بدون مجوز به مکانی برای فساد تبدیل شده بودند که خوشبختانه پلمب شدند.

 

لازم به ذکر است، در پایان مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه به همراه فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از زحمات و تلاش های شبانه روزی سرهنگ گراوندی در راستای ارتقای امنیت شهرستان و کارکنان پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با اهدا لوح سپاس تجلیل شد.

 

همچنین نمایشگاه عکس و پوستر به مناسبت فرارسیدن ۵ مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه در ایران شامل تصاویری از برپایی نماز جمعه در دزفول به عنوان دومین شهر برگزار کننده نماز جمعه و همچنین برپایی نماز جمعه در دوران دفاع مقدس برپا شد.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت اردبیل خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه قم خراسان جنوبي بیرجند حجت الاسلام قاضی دزفولی دزفول خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

امام جمعه رشت با اشاره به تحولات اروپا و آمریکا گفت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری و نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا است.

به گزارش مهر؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: تلاش امام جعفر صادق (ع) در راستای گسترش اندیشه اسلام بود و در دوران امامت خویش چند کار اساسی انجام دادند که ثمرات آن را امروز در جامعه شیعی شاهد هستیم.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده زمان خروج آمریکا از برجام و اعلام کاهش گام به گامی تعهدات هسته‌ای است، امام راحل درباره آمریکا می‌فرماید؛ این ابر قدرت‌ها می‌خواهند به همه جا مسلط شوند برخی دولت‌ها فکر می‌کنند که اگر در دامن آمریکا بروند موفق می‌شوند، اما بدانند اشتباه است.

امام جمعه رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما هشت سال با صدام جنگ داشتیم این‌ها هر چقدر توانستند به رژیم بعثی کمک کردند، گفت: آمریکا هر چقدر طی این سال‌ها توانسته با کشور ما دشمنی کرده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

وی ادامه داد: امروز فرهیختگان دنیای اسلام جوانان اروپا و آمریکا را تحسین می‌کنند حقایقی که جمهوری اسلامی ۴۵ سال می‌گوید کسی باور نمی‌کرد، اما امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند خدا را شکر بیداری در جهان ایجاد شده البته جبهه استکبار همواره از بیداری اسلامی و ملت‌ها در هراس بودند.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: استکبار جهانی برای اداره خود هیچ فردی برایشان مهم نیست هر کسی در عرصه بیداری قرار بگیرند برای اینکه خودشان بمانند از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کنند.

امام جمعه رشت خطاب به همه مسؤولان اجرایی و قوای سه گانه کشور تصریح کرد: امروز شرایط خوبی حاکم است، امروز رسانه‌های جهانی به جان یکدیگر افتاده، صهیونیسم و استکبار جانی عقب نشینی کرده‌اند، اما گاهی مواقع دلخوری‌ها و مشکلاتی نیز در داخل است که باید توسط مسؤولان جبران و مشکلات رفع شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • امام جمعه رشت : بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • واکنش ائمه جمعه به برخورد مقامات غربی با تجمع دانشجویان
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم