Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آلمان تأکید کرد کشورش با کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران همراه نخواهد شد. ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه در مصاحبه با یک نشریه آلمانی تأکید کرد کشورش در کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایکو ماس در خصوص طرح انگلیس برای تشکیل یک ائتلاف دریایی برای آنچه «حمایت از تردد آزاد کشتی‌ها در تنگه هرمز» خوانده شده است نیز تصریح کرد: «هرگاه اهداف این طرح شفاف‌تر شود،‌ در مورد پیوستن به آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

روز دوشنبه «جرمی هانت» وزیر خارجه سابق انگلیس اعلام کرده بود کشورش به دنبال این است تا با همکاری دیگر کشورهای اروپایی یک نیروی حفاظت دریایی را به‌منظور حمایت از تردد آزاد کشتی‌ها در تنگه هرمز به منطقه اعزام کند.

پیش از این «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز در نشست وزاری دفاع ناتو با طرح این ادعا که ایران امنیت آبراهه‌های بین‌المللی (مشخصاً تنگه هرمز) را به خطر می‌اندازد، از دیگر اعضای ناتو خواسته بود که ائتلافی جهت تأمین امنیت تنگه هرمز تشکیل دهند؛ خواسته‌ای که با استقبال متحدان آمریکا در ناتو مواجه نشد.

جرمی هانت: انگلیس قادر نیست تک‌تک کشتی‌ها را اسکورت کندعدم‌تمایل اعضای ناتو به همراهی با آمریکا در تنگه هرمز

دولت ترامپ که در اردیبهشت‌ماه سال گذشته از برجام خارج شد، در راستای راهبرد «کارزار فشار حداکثری» تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند؛ با این حال تاکنون کوچک‌ترین توفیقی در این زمینه کسب نکرده است.

آمریکا حدود سه ماه قبل با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه تلاش کرد تهدید جنگ را برای ایران واقعی جلوه دهد تا شاید از این طریق ایران را به پای میز مذاکره بکشاند، اما وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ایران ندید بار دیگر به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

پاسخ قاطع امام خامنه‌ای به نخست‌وزیر ژاپن: ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم/ با آمریکا مذاکره نخواهیم کردصالحی: ایران بر اساس تجارب خود هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد

اما مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند که سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران کشوری نیست که مذاکره تحت فشار ، آن هم با کشوری که به توافقات بین‌المللی پایبند نیست، را بپذیرد.

واشنگتن که به اعتراف رسانه‌های غربی دیگر ابزار چندانی برای افزایش فشار بر ایران ندارد، در هفته‌های اخیر ایران را به ایجاد ناامنی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز متهم کرده است تا شاید از این طریق بتواند با جلب حمایت دیگر کشورهای غربی، راهی برای برون‌رفت از بن‌بست فعلی پیدا کند.

بلومبرگ: سیاست تحریم آمریکا علیه ایران به آخر خط رسیده است

آمریکا و انگلیس در حالی سعی دارند یک ائتلاف دریایی را به بهانه تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز تشکیل دهند که حضور نیروهای خارجی در منطقه یکی از مهم‌ترین موانع تأمین امنیت آن قلمداد می‌شود. وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه دکترینی در زمینه تامین امنیت جمعی منطقه ارائه کرد که بر اساس آن «خودداری از استقرار گروه‌های نظامی کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس و به طور کلی کاهش حضور نظامی خارجی در این منطقه» می‌تواند به تقویت امنیت جمعی منطقه کمک کند.

دکترین جدید روسیه برای تقویت امنیت در خلیج فارس؛ عدم حضور نظامی کشورهای فرامنطقه‌ایحمایت چین از دکترین پیشنهادی روسیه درباره امنیت خلیج فارس

انتهای پیام/.

 

 

 

R1535/P/S8,89,95,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "انگلیس" تحریم های ایران اخبار "آمریکا" اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس تحریم های ایران اخبار آمریکا اخبار آلمان اخبار انگلیس تحریم های ایران اخبار آمریکا اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است