Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:45:20 GMT

پنجرۀ باز دیپلماسی موجب صلح، ثبات و امنیت است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۵۶۸۲

پنجرۀ باز دیپلماسی موجب صلح، ثبات و امنیت است

سفیر ایران در پاریس با اشاره به تماس‌های مسئولان ایران و فرانسه و نوع روابط دو کشور، نوشت: چگونگی ارتباطات دو کشور ملهم از تمامی دیدگاه‌ها و با استفاده از پنجرۀ باز دیپلماسی موجب تقویت جهانی چندسویه، چندجانبه‌گرایی، صلح، ثبات و امنیت می‌شود.

به گزارش ایسنا،  سفارت ایران در پاریس، در حساب توئیتری خود، به نقل از بهرام قاسمی - سفیر ایران در فرانسه - با اشاره به تحولات و رفت و آمدهای اخیر میان دو کشور نوشت: «گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهوری (دکتر روحانی و آقای ماکرون)، وزرای امور خارجه (دکتر ظریف و آقای لودریان) به دفعات و در فواصل زمانی گوناگون، تبادل سفرای جدید دو کشور، تبادل هیأت‌های سیاسی (آقای امانوئل بون)، پارلمانی (کمیسیون سیاست خارجه مجلس ملی و گروه دوستی - خانم سارنز و خانم ژنوته) و سفر روزهای اخیر دکتر عراقچی، به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری ایران به پاریس جهت ملاقات با رئیس‌جمهور مکرون و تسلیم پیام کتبی ایشان و نهایتاً همه این مولفه‌ها نشان می‌دهند درک و تعامل روز افزون بین دو کشور تاریخی برخوردار از سابقه دیرینه و اشتراکات متعدد، در مواقع لازم و به هنگام بروز نابسامانی و آشفتگی در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، می‌تواند در تعاملی دوسویه و در فضایی مناسب، ثمرات و منافعی برای هر دو کشور در ابعاد دوجانبه و چندجانبه به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش سیاستمداران (رئیس‌جمهور روحانی و رئیس‌جمهور ماکرون) با توجه به نوع روابط، درک متقابل و فهم مشترک و نیز چگونگی ارتباطات دو کشور ملهم از تمامی دیدگاه‌ها و با استفاده از پنجره باز دیپلماسی موجب تقویت جهانی چندسویه، چندجانبه‌گرایی، صلح، ثبات و امنیت می‌شود که در کانون توجه جهانیان (صلح‌طلبان) قرار دارد.

آنچه که بر وزن، اعتبار و اهمیت اینگونه تماس‌ها می‌افزاید، همانا استفاده بهینه و به هنگام از پیشینه روابط و دیپلماسی کوشا و کارامد برای سمت و سو دادن به تلاش همگان جهت ساختن جهانی برتر و بهتر از جهان آشفته امروز است؛ رسالتی بس سنگین اما امکان‌پذیر و مؤثر در فروکاستن تنش‌های ناشی از سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه کمتردانان، سودگران سلاح، خشونت‌طلبان، حامیان جنگ و گونه‌های مختلف تروریسم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهرام قاسمي سفیر ایران در فرانسه روابط ایران و فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • حسینی: دولت سیزدهم به تقابل میدان و دیپلماسی اعتقادی ندارد
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان