Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:51:46 GMT

نماز جمعه کانون همدلی مردم و مسئولان است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۷۲۹۹

نماز جمعه کانون همدلی مردم و مسئولان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان در نماز جمعه طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی در پایداری نظام اسلامی داشته و موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه‌های دشمنان شده است.

وی افزود: نماز جمعه سنگر ارزشمندی برای نظام اسلامی است و به همین دلیل حتی در سال‌های جنگ تحمیلی، باوجود تهدید دشمنان به بمباران مصلاها،‌ مردم متدین ایران به‌صورت گسترده در این فریضه الهی شرکت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ نماز جمعه بهترین بستر را برای ارتباط و تعامل مدیران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با مردم فراهم آورده است و اقشار مختلف می‌توانند در حاشیه نماز مسائل و مشکلات خود را با مسئولان در میان گذارند.  

قاسمی نیا گفت: نماز جمعه همچنین پایگاه مستحکم حفظ و حراست از ارزش‌های اسلامی است و نمازگزاران با شرکت در این مراسم آمادگی خود را برای ترویج ارزش‌های دینی در جامعه اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به برکات فراوان نماز جمعه برای نظام اسلامی،‌ افزود: در نماز جمعه باید ساده زیستی و مؤلفه‌های سبک زندگی اسلامی ترویج و با تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله شود.

وی ادامه داد:‌ نماز جمعه پایگاه کسب آمادگی در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی است و باید بصیرت سیاسی مردم با شرکت در این مراسم تقویت شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: امام‌جمعه باید مورداطمینان همه مردم و گروه‌ها باشد چراکه وی جایگاه پدر معنوی را در اجتماع دارد و باید مرجع همه اقشار باشد.

وی با اشاره به اهمیت خطبه‌های نماز جمعه برای هدایت مردم‌،‌ بیان کرد:‌ محتوای خطبه‌های نماز جمعه باید کوتاه، بلیغ و جذاب باشد تا بر دل‌ها تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: در روزهای جمعه باید همه امکانات شهری برای برپایی هرچه باشکوه‌تر نماز جمعه بسیج و خدمات مطلوبی به نمازگزاران ارائه شود.

 قاسمی نیا گفت:‌ همچنین بهتر است با رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی، زمینه برای برداشتن موانع میان مردم و مسئولان فراهم و فضای یکدلی بیش‌ازپیش در مصلاها به نمایش گذاشته شود.

وی بیان کرد: ارتباط میان مسئولان دستگاه‌های اجرایی با امامان جمعه باید صمیمانه و مستمر باشد و هر هفته در مراسم نماز جمعه دستاوردهای نهادهای دولتی و غیردولتی برای تقویت روحیه امید به آینده در میان مردم،‌ تبیین شود.

در پنجم مرداد سال 1358 به دستور امام راحل،  آیت‌الله طالقانی نخستین نماز جمعه کشور را بعد از انقلاب اسلامی در تهران اقامه کرد.

7405/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم ایرنا نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند

امام جمعه قزوین گفت: شناخت جریانات اثرگذار در حوزه کاری باید اولویت هر مسئولی باشد، چرا که اگر ما جریان‌شناس نباشیم، به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را تغییر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین اظهار کرد: شناخت منطقه و جریانات حائز اهمیت است، البته ممکن است بسیاری از جریانات در این منطقه باشد و شما وقت شناخت آن‌ها را نداشته باشید، اما آن جریاناتی که برای حوزه قضا لازم است و در احکامی که صادر می‌کنید تأثیرگذار است را پیگیری کنید.

وی با تأکید بر اینکه شناخت جریانات سیاسی و فرهنگی اثرگذار در حوزه کاری باید اولویت هر مسئولی باشد، افزود: اگر ما جریان‌شناس نباشیم، از همان ابتدا و به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را عوض و ما را در مسیری قرار داده‌اند که دیگر متوجه نشده‌ایم به کجا می‌رویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید ببینیم این افرادی که دوست ما هستند خدا و قیامت سرشان می‌شود یا خیر، اضافه کرد: اگر این طور باشد دوستان خوبی هستند، چون تقوا دارند اما اگر تقوا نداشته باشند، شاید در دنیا به ما ابراز محبت فراوانی کنند، ولی در قیامت مشکلای پیش بیاید.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید، خاطرنشان کرد: مردم پایه اصلی و اساسی انقلاب هستند، هر شخصی بیاید کاری کند که دل مردم شاد شود، مشکلات مردم را حل کند و باعث افزایش اعتماد عمومی شود، دستش را می‌بوسیم و با همه وجود در خدمت او خواهیم بود.

وی ادامه داد: بندگان خوب خدا، بوی فرشتگان را می‌دهند، آدم اگر سالم باشد، خدا این بندگان خوب را می‌فرستد و می‌گوید این بنده مرا دریابید، بعد می‌بینید در یک بزنگاه که شما می‌خواهید یک تصمیمی را بگیرید، این آدم خوب سر راه شما قرار می‌گیرد و می‌گوید این کار را نکن، در نهایت هم شما می‌فهمید اگر این کار را انجام می‌دادید چقدر آبروریزی به بار می‌آمد، یعنی خدا لطفش را این طور به آدم نشان می‌دهد.

کد خبر 749169

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند