Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای دفتر سیاسی طالبان به رهبری «ملاعبدالغنی برادر» به اندونزی سفر کرده تا با مقامات این کشور درباره روند مذاکرات صلح و آینده افغانستان گفت‌وگو کنند. ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اندونزی به عنوان بزرگترین کشور مسلمان جهان در سالهای اخیر برای میانجگری بین دولت افغانستان و طالبان تلاش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی پیش از این با سفر به اسلام‌آباد و کابل با ارائه طرحی در راستای پایان جنگ و برقراری صلح در افغانستان  خواستار تشکیل کمیته مشترکی بین علمای سه کشور شده بود.

طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که اعضای دفتر سیاسی این گروه به رهبری «ملابرادر» به اندونزی سفر کرده است تا درباره روند مذاکرات صلح و آینده افغانستان با مقامات این کشور رایزنی کنند.

تا کنون یک دور از نشست سه جانبه علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی برگزار شده است.

در بیانیه‌ای پایانی نخستین دور از نشست سه جانبه علما در اندونزی از طالبان خواسته شد تا با دولت افغانستان مذاکره کند و حملات انتحاری در افغانستان نیز حرام دانسته شده بود.

جزئیات طرح صلح اندونزی برای افغانستان پایان نشست علما در اندونزی؛ دولت افغانستان و طالبان گفت‌وگوهای صلح را آغاز کنند

قرار است تا دور دوم این نشست تا یک ماه آینده به میزبانی اندونزی برگزار شود که احتمالا نگرانی طالبان را درباره هرگونه فتوای احتمالی علیه این گروه بر انگیخته است.

شورای امنیت ملی افغانستان نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد که اندونزی از افغانستان خواسته تا فهرستی از علمای دینی این کشور را برای شرکت در نشست سه جانبه معرفی کند.

این در حالی است که باوجود افزایش تلاش‌ها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح با طالبان اما حملات این گروه در سراسر افغانستان و بویژه در شهرهای بزرگ افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟