Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار رئیس کل دادگستری استان فارس با مدیران و اساتید دانشگاه شیراز یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و کاربردی بین دو مجموعه امضاء و مبادله شد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، در دیدار مدیران دو مجموعه دادگستری فارس و دانشگاه شیراز، یک تفاهمنامه 15 ماده‌ای همکاری به امضای مسئولان دو مجموعه رسید تا براساس آن تعامل در ابعاد علمی، پژوهشی و انجام تحقیقات کاربردی، گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری فارس در این دیدار، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دانشگاه شیراز را دارالعلمی در دارالعلم توصیف کردند، گفت: دانشگاه شیراز یکی از سرمایه های علمی بزرگ کشور و از افتخارات استان همشه در قلّه فارس است .

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جمع مدیران و اساتید دانشگاه شیراز با اشاره به انتصاب حضرت آیت الله رئیسی  به عنوان رئیس قوه قضائیه و آغاز دوران تحول در دستگاه قضایی با بیان اینکه مردم انتظار دارند در مجموعه قضایی کشور تحول ایجاد شود گفت: تحول در همه ابعاد نیازمند کار علمی و پژوهشی هدفمند است و این نشست مشترک می تواند مقدمه ی یک همکاری بزرگ و هدفمند باشد .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تأکید بر اینکه  ما برای ایجاد تحول درمجموعه قضایی نیازمند کمک فرهیختگان جامعه و شخصیت های علمی هستیم تصریح کرد: یادداشت تفاهم همکاری دو مجموعه می تواند پشتیبان علمی مناسبی برای اجرای طرح تحول در دستگاه قضایی باشد .

وی با بیان اینکه اولویت ما در دستگاه قضایی در راستای ایجاد تحول، اتقان آراء قضایی ، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی ، احیاء حقوق عامه ، حمایت های قضایی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اصلاح قوانین است گفت: آراء صادره در دستگاه قضایی باید از چنان استحکام و استدلالات قانونی برخوردار باشد که اعتراض به آراء کاهش و به حداقل برسد .

رئیس شورای قضایی استان فارس مسئله پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی را دیگر اولویت مجموعه قضایی استان در دوران تحول خواند و افزود: باید با کار علمی و پژوهشی مشترک و آسیب شناسی اجتماعی تلاش نمایئم تا از تشکیل پرونده هایی مانند ضرب و جرح و توهین جلوگیری نماییم تا به جای رسیدگی به اینچنین پرونده هایی دستگاه قضایی بتواند به امورات مهم تر و برخورد با فساد های کلان و بزرگ بپردازد .

وی در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز بیان داشت : امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی بسر می بریم اما نباید فراموش کنیم که در این دوران می توانیم با به کار گیری همه توان علمی و عملی خود در همه ابعاد و با همکاری و تعامل همه اقشار بر این مشکل کشور فائق بیایم .

وی افزود دستگاه قضایی با تشکیل ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش از این کار را آغاز کرده اما باز هم می توان با تکیه بر ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه، حمایت های قضایی از تولید کنندگان و سرمایه گذاران استان را افزایش داد و راه کارهای بهتری در راستای رونق تولید و حمایت از تولیدات داخلی و در نتیجه اشتغال زایی ارائه کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود در هم اندیشی مجموعه قضایی و دانشگاه شیراز افزود: با اقدامات معاونت حقوقی قوه قضائیه اقدامات مناسبی در راستای اصلاح قوانین انجام شده است اما با بهره گیری از توان بالا و ظرفیت های علمی موجود در دانشکده حقوق دانشگاه شیراز و همچنین توان بالای علمی و تجربی قضات دادگستری استان می توان پیشنهادات علمی و کاربردی قابل توجهی را در راستای اصلاح قوانین به معاونت حقوقی قوه قضائیه ارائه کرد .

موسوی افزود: لازم است در برنامه ریزی مشترکی زمینه هدایت پایان نامه های دانشجویی و رساله های دکتری به سمت موضوعات پایه ای و کاربردی بخصوص در حوزه های مرتبط با دستگاه قضایی فراهم گردد .

دکتر حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز نیز با اشاره به سابقه تاریخی و جایگاه علمی این دانشگاه، گفت: دانشگاه شیراز به نظر کیفیت علمی بین دانشگاه های جامع کشور پس از دانشگاه تهران  در جایگاه دوم قرار دارد و همین امر و وجود بیش از 17 هزار دانشجو و همچنین 714 عضو هیئت علمی  در 75 رشته  ظرفیت های قابل توجهی را برای استان فارس ایجاد کرده است .

نادگران اضافه کرد: مسئله کیفیت در دانشگاه شیراز اولویت اول است و رویکرد دانشگاه از دو سال پیش تا کنون حرکت به سمت دانشگاه های نسل و سوم و چهارم است که در این دانشگاه ها علاوه بر اولویت های آموزشی و پژوهشی مسئولیت های اجتماعی ، نوآوری و کارآفرینی و همچنین تقاضا محوری مد نظر قرار دارد.

رئیس دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد:  همکاری های دوجانبه و یادداشت تفاهم دو مجموعه قضایی و دانشگاه شیراز در راستای استفاده متقابل از ظرفیت های دو مجموعه است. در ادامه این نشست معاونین دادگستری و مدیران و اساتید دانشگاه شیراز به بیان دیدگاه های خود در راستای ارتقاء سطح همکاری های دو جانبه پرداختند .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اشتغال رئیس کل دادگستری استان سرمایه سرمایه گذاران مقام معظم رهبری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جمعی از فعالین دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در حمایت از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی آمده است:

«بسم الله القاصم الجبارین؛ اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسؤولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

ما فعالین دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم نموده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام نموده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.»

گفتنی است این بیانیه به امضای انجمن علمی دانشجویی روانشناسی، انجمن علمی دانشجویی حسابداری، انجمن علمی دانشجویی حقوق، انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر، انجمن علمی دانشجویی مدیریت، انجمن علمی دانشجویی زیست‌شناسی، کانون فرهنگی مهدویت، کانون فرهنگی قرآن و عترت، کانون فرهنگی هلال احمر، کانون فرهنگی محبین اهل بیت (ع) رسیده است.

کد خبر 6090347

دیگر خبرها

  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی