Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@12:14:43 GMT

آغاز جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۴۸۹۶۲

آغاز جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی

پنجمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی با حضور هنرمندان ایرانی در پوتراجایا پایتخت سیاسی مالزی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این جشنواره با حضور «علی محمد سابقی»، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، جمعی از سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌های مختلف کشورهای اسلامی و هنرمندانی از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، مراکش، بنگلادش، اندونزی، تایلند، ازبکستان و ایالت‌های مختلف مالزی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خانم وان عزیزه وان اسماعیل، معاون نخست وزیر مالزی و وزیر امور زنان و خانواده این کشور در سخنانی در این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره محلی برای ارایه هنرهای هنرمندان کشورهای اسلامی و فرصتی برای مردم مالزی است که با دستاورهای فرهنگی و هنری سایر کشورها آشنا شوند.

 

وی گفت: اسلام دین صلح و دوستی است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی، اسلام‌هراسی را از بین می‌برد و مسلمانان با یکدیگر بیشتر آشنا می‌شوند.

 

امین الدین هاشم، رییس منطقه پوتراجایا هم در سخنانی، ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمینه را برای آشنایی هرچه بیشتر مردم مالزی با دستاوردهای فرهنگی و هنری سایر کشورهای اسلامی و شناساندن منطقه و شهر مدرن پوتراجایا به جهان اسلام فراهم سازد.

 

در این جشنواره، یک هیأت فرهنگی و هنری از جمهوری اسلامی ایران شامل گروه موسیقی سنتی «آیین» از استان همدان، خوشنویس، هنرمند گلیم بافی از کرمان و هنرمند صنایع دستی از اصفهان با مساعدت و همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور حضور یافتند.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه شیراز اوقات فراغت قم اردبیل خراسان جنوبي مالزی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان