Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه شیراز و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه شیراز و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس، «مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی» در پردیس بین الملل دانشگاه شیراز گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز در این مراسم گفت: اگر چه ماموریت اصلی دانشگاه‌ها آموزش و پژوهش است، اما با توجه به فضای کنونی جامعه مسئولیت جدیدی به دانشگاه‌ها اضافه شده و آن هم رسالت اجتماعی دانشگاه هاست.
نادگران افزود: یکی از رسالت‌های دانشگاه‌ها رصد دانش آموختگان و فارغ التحصیلان است و این ارتباط هم به نفع دانشگاه است و هم برای فارغ التحصیلان مفید می‌باشد.
رئیس دانشگاه شیرازبیان کرد: دانشگاه‌ها با امکانات و توانمندی‌هایی که دارند می‌توانند به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنند و «رسالت اجتماعی» را در اولویت کار‌های خود قرار دهند.   وی گفت: دانشگاه شیراز این حرکت را شروع کرده و افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در این دانشگاه نیز گامی در همین راستا است.
نادگران با بیان اینکه به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ هنوز مقداری در قالب‌های سنتی و قدیمی هستیم خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود با همکاری و تعامل موثر با دستگاه‌های مختلف بتوانیم شیوه‌های نوین و کارآمد را اجرا کنیم و نقشی را برای حل معضل بیکاری و اشتغال جوانان ایفا کنیم.
رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به حضورش در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر گفت: به یقین جوانان ایرانی توانایی‌های فراوان و قابل ملاحظه‌ای دارند و سرمایه‌ی عظیمی به شمار می‌روند، لذا ضروری است بستر و فضایی فراهم شود که این توانمندی‌ها به ظهور و بروز برسد.   وی اظهار امیدواری کرد: راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه شیراز با همکاری اداره کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان فارس بتواند توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التخصیلان دانشگاهی را با رویکرد اشتغال به دنبال داشته باشد.
نادگران گفت: پیش از این، مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه شیراز ایجاد شده تا اساتید و دانشجویان در هر مقطعی که هستند بتوانند ایده‌های خود را عملی کنند و مشاوره‌های کسب و کار دریافت کند.
رئیس دانشگاه شیراز اظهار کرد: مراحل ایجاد معاونت نوآوری در دانشگاه شیراز در دست بررسی است و مصوبات اولیه انجام شده و در چارت تشکیلاتی قرار گرفته و با هدف توجه بیش از پیش به نوآوری، معاونت نوآوری در دانشگاه شیراز ایجاد می‌شود.
حشمت کوشکی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز در مراسم راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه شیراز گفت: مهارت آموزی باید به یک گفتمان در کشور تبدیل شود.
کوشکی افزود: استراتژی‌های سازمان فنی و حرفه‌ای با مولفه‌های دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم کاملاً منطبق است و از این رو سازمان فنی و حرفه‌ای از ایجاد چنین مراکزی در سایر دانشگاه استقبال می‌کند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: حدود ۵۰ مرکز و ۷۰۰ آموزشگاه فنی حرفه‌ای در استان فارس فعال است و تربیت نیروی انسانی کارآمد متناسب با اهداف توسعه‌ای از اهداف این مراکز و آموزشگاه هاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار زاده‌کمند در گفت‎گویی اظهار داشت: برای مشمولینی که قبل از ورود به خدمت سربازی با استفاده از وقت خود مهارتی را کسب و گواهی دریافت کردند مشوق‌هایی را برای این افراد پیش بینی کردیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ۹ مشوق برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده است گفت: این مشوق‌ها شامل کسری خدمت یک‌ماهه، مرخصی تشویقی، انتخاب محل خدمت و دیگر موارد برای این موضوع است.

سردار زاده‌کمند افزود: این مشمولین به چهار دسته تقسیم می‌شوند نظیر افرادی که مهارت تخصصی ۸۰ ساعت بالا را کسب می‌کنند، گروه بعدی افرادی که فارغ التحصیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند، گروه بعدی فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی هستند و گروه آخر سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور هستند که یک بسته مهارت آموزی تخصصی برای آنها تعریف شده است.

وی گفت: مشمولین با طی کردن بسته‌های مهارتی مشخص شده به تناسب امتیازی که کسب می‌کنند می‌توانند از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سامانه مربوط به این موضوع آماده است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه افرادی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند و واحد شرایط هستند می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند.

سردار زاده‌کمند عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم چنانچه گواهی از سوی سازمان صادر شده تایید شد به تناسب امتیاز کسب شده از مشوق‌ها بهره‌مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان فنی و حرفه‌ای
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا