Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: اگرچه برنامه‌ها و سیاست‌های شورا با توجه به موضوع و حوزه تخصصی آن، به بخش‌های مختلف شهرداری ابلاغ می‌شود؛ اما نخستین و آخرین فردی که باید در این زمینه پاسخگوی عملکرد مجموعه باشد، شخص شهردار است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ رضوان سلماسی در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با دستورکار بررسی وضعیت عملکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، گفت: به‌رغم تاکیدات کمیسیون آنطور که انتظار می‌رفت یکسان سازی برنامه آموزش شهروندی در شهرداری انجام نشده است،

وی اظهار داشت: با وجود برگزاری جلسات متعدد و برنامه‌ریزی‌های انجام شده آموزش‌های شهروندی به صورت جزیره ای در شهرداری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بارها مطالب مطرح شده در کمیسیون فرهنگی از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مطالبه شده است، عنوان کرد: با این وجود ما امروز با حجم بسیار زیادی از نامه‌های بی‌پاسخ از سوی شهرداری روبه‌رو هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با تاکید بر اینکه اگر در شهرداری اراده‌ای برای اجرای سیاست‌های شورا وجود ندارد، برنامه‌ها و سیاست‌های خود را ارائه دهند تا در صورت رسیدن به نقطه نظر مشترک، عملکرد شهرداری در آن راستا ارزیابی شود، اظهار کرد: نتایج حاصل از بررسی تفریغ بودجه نمایانگر عملکرد ضعیف سازمان فرهنگی اجتماعی به عنوان یکی از زیر مجموعه های شهرداری است.

 سلماسی ادامه داد: با توجه به سهم ۸۲ درصدی هزینه‌کرد ورزش از ردیف بودجه آموزش شهروندی در سازمان فرهنگی و خالی بودن پست معاونت ورزشی سازمان پس از گذشت ۶ ماه، این عملکرد توجیهی ندارد.

به گفته وی؛ عملکرد ضعیف سازمان فرهنگی شهرداری قابل پذیرش نبوده و نوع برخورد کمیسیون در یک سال گذشته از باب مدارا با شهرداری بوده است.

سلماسی افزود: در جلسات تصویب بودجه و نیز تأکیدات ذیل مصوبه مقرر شد برای تیم‌داری در سطح قهرمانی لیگ تا پایان اردیبهشت راهکاری قانونی هزینه‌کرد در این حوزه احصا و به شورا اعلام شود؛ این مهم در حالیست که مطلع شدیم شهرداری بدون حل موانع قانونی فوق، اقدام به تشکیل لیگ فوتبال خود داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با تأکید بر اینکه برخلاف صحبت‌های انجام شده در فضای مجازی مخالفتی برای تیم‌داری شهرداری وجود ندارد؛ بلکه وجاهت قانونی و نیز نحوه مدیریت آن قابل نقد است، گفت: اگر بخواهیم در لیگ حرفه‌ای فعالیت کنیم باید شرایط آن را نیز به دست آوریم.

 وی ادامه داد: در ورزش محلات نیز اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری مطلوب نبوده و در حد خرید چند دست لباس بی‌کیفیت است؛ این مهم بیانگر آن بوده که برای این مجموعه، برنامه‌ریزی مناسبی صورت نپذیرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا همچنین با تأکید بر انحراف یک میلیاردی در تفریغ بودجه سازمان فرهنگی شهرداری، بیان کرد: جای تعجب است سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به جای افزایش تعامل برای رفع مشکلات، ارتباطش با کمیسیون فرهنگی را قطع می‌کند.

سلماسی همچنین در پاسخ به صحبت‌های معاون شهردار مبنی بر اینکه اجازه دهید سازمان از خود دفاع کند، بیان کرد: زمان کافی برای دفاع از عملکرد و تصحیح اقدامات صورت گرفته از سوی کمیسیون به سازمان داده شده بود، اما متاسفانه بازخورد مناسبی را شاهد نبودیم؛ از این رو وظیفه پاسخگویی بر عهده شهردار به عنوان منتخب شورا و مسئول مستقیم عملکرد مجموعه شهرداری است.

وی خطاب به معاون شهردار گفت: شهرداری همدان، ۱۰ روز فرصت دارد تا پاسخ‌ نامه‌های بی‌پاسخ خود را به صورت مستند برای شورا ارسال کند؛ زیرا برگزاری جلسات بی‌نتیجه‌، قابل قبول نیست.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: همدان کمیسیون فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۴۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد خلیل پور عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ششمین سالگرد رحلت حاج شیخ غلامرضا حسنی "مجاهد نستوه آذربایجان" گفت: یکی از نمادهای هویت و تاریخ مجاهدت و رشادت های مردم آذربایجان در زمان انقلاب در شهر ارومیه حاج شیخ غلامرضا حسنی بوده و شهرداری ارومیه باید برای برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه بزرگداشت رحلت آن مرحوم از هیچ تلاشی را دریغ نکند.

وی افزود: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید در برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی در شهر و همچنین سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری در فضاسازی و آذین بندی های سطح شهر اهتمام ویژه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد شدید از ضعف اطلاع رسانی روابط عمومی های شهرداری بیان کرد: ضعف روابط عمومی ها در مباحث اطلاع رسانی در ویژه برنامه ها، مراسمات و پروژه های عمرانی و خدماتی مدیریت شهری مشهود است.

دکتر خلیل پور در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از رسالت های اصلی سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری ایجاد شور و نشاط برای مردم بوده اظهار کرد: فصل تابستان شهر ارومیه پتانسیل و فرصتی بی نظیر برای برگزاری جشنواره ها و نهایت استفاده در تحقق رسالت سازمانی می باشد.

وی با اشاره به ضرورت نامگذاری کلیه پل های سطح شهر ارومیه به یک نام و یا نماد یادآورشد : برخی از پل های شهر مزین به نام های مقدس همچون (پل مادر و پل خاتم الانبیاء و ... بوده و تزیین ها و فضا سازی پل ها تا حدودی متناسب با نام آنها انجام شده و در سایر پل های سطح شهر هم اقداماتی نظیر آنها انجام شود. 

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پل غیر همسطح آذربایجان که چند سطح آن به فاز بهره برداری رسیده است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه میتواند با فضاسازی متناسب با نام پل اقدام و تصویری از "شهید مهدی باکری  به عنوان تبلور غیرت آذربایجان "در آن استفاده کند.

دیگر خبرها

  • سگ گردانی در پارک‌ها و بوستان‌های کرج باید ممنوع شود
  • ضرب الاجل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای دستگاه‌های کم‌کار در ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود