Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار نظری گفت: در اردوگاه شهید کاوه مشهد به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید و ارتقاء خدمات مادی و معنوی برای گردشگران و زائرین میهمان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار یعقوبعلی نظری شب گذشته در مراسم کارگاه توانمندسازی مدیران اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج که در محل هتل نخل مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مردم برای اوقات فراغت به جاهای مختلفی می‌روند و باید یک زمینه‌های مناسب و جذابیت‌هایی ایجاد شود تا آحاد مردم بتوانند از آن استفاده کنند و ارتباط خوبی با آن‌ها برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: در حوزه فرهنگی هزینه می‌شود و  اهداف نرم افزاری و فرهنگی خوبی هم تعریف می‌شود ولی اگر بستری مناسب برای تحقق آن‌ها آماده نشود، بهره‌وری و نتایج کمتری را شاهد خواهیم بود و یکی از بهترین روش‌ها این است که بتوانیم عملیات فرهنگی خود را در بسترها و زمینه‌های اردویی و با سفرهای دسته جمعی ترکیب کنیم تا نتایج بهتر و بیشتری حاصل شود.

سردار نظری اشاره کرد: اصل مهم در اعطا خدمات به گردشگران و زائرین، داشتن یک برنامه هدفمند است و نباید مسائل مالی و هزینه‌ها این اصل را تحت تأثیر قرار دهد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: بایستی بتوانیم از اردوگاه‌های خود بهتر استفاده کنیم و جامعه  هدف را تنوع و تکثر دهیم؛ در همین راستا مثلاً در اردوگاه شهید کاوه مشهد به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید و ارتقاء خدمات مادی و معنوی برای گردشگران و زائرین میهمان هستیم و اعتقاد داریم که در بسیج یک نظام جامع خدمات باید تدوین شود و یکی از اجزای اصلی آن برنامه‌ها و خدمات بسیار مؤثر اردویی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تأکید کرد: مشهد مقدس با وجود حرم امام رضا(ع) محل اقبال آحاد و اقشار مردم و بسیجیان عزیز است و یک شهر مذهبی و فرهنگی است و همگان باید برای حفظ و ارتقاء فرهنگ و معنویت پایتخت معنوی ایران اسلامی دست به دست هم بدهیم و در استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و ممکن برای تحقق این امر اهتمام جدی و هم‌افزایی داشته باشیم.

سردار نظری خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به سردار سلیمانی، مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج این است که با توجه به دغدغه‌های همگانی در مورد شهر مقدس مشهد، به‌گونه‌ای برنامه ریزی شود و فرهنگ‌سازی شود تا به محض اینکه زائری از هر نقطه جغرافیایی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می‌کند، سفر او  مبتنی بر فرهنگ رضوی باشد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه به طور متوسط سالانه بیش از 30 میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می‌کنند و هدف و نیت اصلی این مسافرین استفاده از معنویت زیارت و آرامش حاصل از تشرف به حریم قدس رضوی است لذا باید برای تحقق زیارت با معرفت زائرینی که خودشان به این سفر می‌آیند تلاش کنیم و برنامه‌های فرهنگی لازم برای ارتقاء کیفیت این سفرهای عمدتاً زیارتی را تدارک ببینیم.

سردار نظری تأکید کرد: همه ظرفیت‌های اردویی و اردوگاهی خود را در کشور و به خصوص در مشهد مقدس باید بهینه‌سازی،  پویا و آزاد کنیم و شرایط استفاده همه مردم از این ظرفیت‌ها را فراهم آوریم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: با استفاده از ظرفیت مردمی و زائرین بی‌شماری که در مشهد داریم، می‌شود در بحث‌هایی مانند زائر درمانی و موارد مشابه ورود کرد و این نیازها و مطالبات زائرینی که حتی از اقصی نقاط دنیا به زیارت امام رضا (ع) می‌آیند را هم تکریم کرد و این‌گونه برنامه‌ها توسعه و تعمیم داد.

وی افزود: می‌توانیم برای فضای عمومی و کلی مشهد مقدس از جمله مسیر جاده‌ها، قطار، فرودگاه، اقامتگاه‌ها و سایر اماکن هدف زائرین حاضر در این شهر، می‌توان برنامه‌ها و اقداماتی را انجام داد، ولیکن مجموعه اقدامات کنونی کوچک و محدود هستند؛ در ابتدای هرسال همه بسیج می‌شوند و خادمین علی بن موسی‌الرضا (ع) با حضور در این اماکن و استقبال گرم از میهمانان رضوی با سلایق و علایق مختلف و متنوع، باعث افزایش معنویت و جلب توجه ایشان می‌شوند و این‌گونه کارها می‌تواند توسعه کمی و کیفی پیدا کند.

سردار نظری در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه باید نگاه تحولی به ظرفیت های بسیج داشت از این رو بسیج سرمایه‌های اجتماعی و زیرساختی خوبی دارد و ما باید با برنامه ریزی درست از آن‌ها استفاده کنیم گفت: در بحث ظرفیت‌های بسیج، اردو و اردوگاه‌ها بایستی یک نگاه تحولی را ساری و جاری کنیم و با حفظ همه موفقیت‌های قابل‌توجه در این برنامه‌های مؤثر اردویی در طول سال‌های گذشته، اردوگاه‌ها را به‌گونه‌ای بهسازی و بهینه‌سازی کنیم تا امکان استفاده ارزان و حتی رایگان برای همه میسر باشد و ارتباط و تعامل اردویی با دیگر قسمت‌ها و بخش‌های مسئول در کارهای فرهنگی نیز افزایش پیدا کند تا شاهد هماهنگی و تنظیم همکاری‌های جدید و تحول محور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر

در نشستی با حضور معاونان توسعه مدیریت و عمرانی استاندار کرمان در خصوص مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر کرمان تصمیم‌گیری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی و تجهیز مدارس استان و نمایندگان شرکت‌های معدنی در محل دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان برگزار شد.

به گفته علی بیگ‌زاده این همکاری و مساعدت در راستای مصوبه شورای آموزش و پرورش استان و نظر به تفاهم‌نامه اداره کل آموزش و پرورش با بنگاه‌های معدنی صورت می‌گیرد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان عنوان کرد: با تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه آموزش و پرورش، می‌توانیم به آینده توسعه‌یافته خودمان امیدوار باشیم.

بیگ‌زاده بیان کرد: شهر کرمان، پیشانی استان و محل حضور جمع کثیری از زائران و محبان سردار دل‌ها از جمله دانش‌آموزان است و در چند سال گذشته شاهد اردو‌های دانش‌آموزی از اقصی نقاط کشور هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: هر اقدام و تخصیص اعتبار در حوزه آموزش و پرورش نوعی سرمایه‌گذاری است و به ارتقای آینده کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام