Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود اسلامی، با اشاره به اینکه نامنظمی‌های ضربان قلب از شایع‌ترین بیماری‌های قلب و عروق به شمار می‌رود، اظهار داشت: ۳۰ درصد از سکته‌های مغزی ناشی از آریتمی‌های قلبی است.

وی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق از ۲۹ مرداد تا ۱ شهریور ۹۸ در برج میلاد تهران، گفت: جدیدترین پیشرفت‌های علمی در حوزه تشخیص و درمان و همچنین پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در این کنگره مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی افزود: بیماری‌های دریچه قلب، عضله قلب، نامنظمی‌های قلب، مشکلات عروق کرونر، پرستاری در قلب و عروق و اعمال نوین در حوزه قلب و عروق از محورهایی است که با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ارائه می‌شود.

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ادامه داد: یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در حوزه قلب و عروق مسئله نامنظمی‌های ضربان قلب یا آریتمی های قلبی است که این بیماری انواع مختلفی دارد و به طور کلی به دو دسته ساده و خطرناک تقسیم می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از نامنظمی‌های ضربان قلب فیبریلاسیون دهلیزی است که در این مشکل، مدارهای الکتریکی در قسمت فوقانی قلب به هم می‌خورد و سبب ایجاد ضربان بالاتر از ۱۵۰ در دقیقه می‌شود و هرچه که سن فرد بیشتر باشد احتمال نامنظمی‌های ضربان قلب نیز افزایش می‌یابد.

اسلامی با اشاره به اینکه افراد با سن بالاتر از ۷۵ سال حدوداً ۱۰ درصد نامنظمی‌های ضربان قلب دارند گفت: علاوه بر تپش قلب، نامنظمی ضربان قلب، سبب نارسایی عضله قلب و حتی سکته‌های مغزی می‌شوند که از شایع‌ترین علل فیبریلاسیون دهلیزی، لخته در دهلیز چپ و ورود آن به جریان خون و سرانجام سکته مغزی است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد سکته‌های مغزی ناشی از نامنظمی ضربان قلب و یا به اصطلاح فیبریلاسیون دهلیزی است، گفت: هر چه سن افراد بیشتر باشد احتمال بروز نامنظمی‌های ضربان قلب و در نتیجه سکته مغزی بیشتر خواهد شد که برای درمان این مسئله روش‌های دارویی و غیردارویی در نظر گرفته می‌شود و اگر روش‌های دارویی جواب نداد اصولاً به سراغ درمان‌های غیر دارویی می‌رویم.

دبیر علمی بیست و یکمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق، یادآور شد: داروهای ضد لخته و ضد انعقادی همچون وارفارین پیش از این برای بیماران دچار نامنظمی ضربان قلب استفاده می‌شد که الان داروهای جایگزین نیز به بازار آمده است. البته اگر فرد به روش‌های دارویی جواب نداد از روش ابلیشن استفاده می‌شود که در این روش در اتاق آنژیوگرافی از طریق سیاهرگ‌ها در پای بیمار، نقشه برداری سه بعدی از دهلیز قلب انجام می‌گیرد و مشکل نامنظمی ضربان قلب شناسایی و با امواج رادیویی مشکل را از بین می‌بریم که این روش امروز ۷۰ تا ۸۰ درصد با موفقیت همراه است.

کد خبر 4677220 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود اسلامی کنگره قلب و عروق سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟