Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مسئول واحد قرآن و عترت کانون اندیشه نهاوند گفت: پیام بحیرایی، مسئول واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی هنری اندیشه نهاوند با بیان اینکه دوره‌های اخلاق قرآنی، کرسی‌های تلاوت و رشته‌های ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان در این مجموعه برگزار می‌شود،گفت: این کانون همزمان با ایام تعطیلات تابستان برنامه‌های قرآنی مختلفی در دستور کار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلاس‌های قرائت تقلیدی، حفظ، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در این ایام برگزار می‌شود افزود: این کلاس‌ها ویژه گروه سنی ۹ تا ۱۵ سال از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ عصر در محل کانون دایر است.

بحیرایی با اشاره به اینکه فعالیت این کانون در دو حوزه قرآن و عترت است، بیان کرد: در بخش عترت، دوره‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ترجمه اصول کافی ویژه گروه سنی بزرگ‌سالان نیز در کانون برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر کلاس‌های مذکور، دوره‌های اخلاق قرآنی، کرسی‌های تلاوت و رشته‌های ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان در این مجموعه برگزار می‌شود.

مسئول واحد قرآن و عترت کانون اندیشه نهاوند به برنامه‌های شاخص کانون در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در سطح مساجد شهرستان از سوی ۱۰ نفر از قاریان و مرتلان کانون و برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز این واحد از برنامه‌های قابل ذکر در آن ایام است.

بحیرایی با اشاره به اینکه بسیاری از مخاطبان این کانون موفق به کسب رتبه‌های برتر قرآنی در سطح استان و شهرستان شده‌اند، بیان کرد: این مجموعه در سه سال فعالیت خود موفق به تربیت ۲۷ قاری و حافظ قرآن شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ مدرس در این مجموعه مشغول به فعالیت است، افزود: این کانون دارای ۷ حافظ قرآن ۵ تا ۲۵ جزء و ۱۹ قاری و مؤذن در سطح نوجوان و جوان است.
انتهای پیام/ب


برگزاری دوره «اخلاق قرآنی» در کانون قرآن و عترت اندیشه نهاوند  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن و عترت نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در این مسابقات ۹۰۰ دانش آموز دختر و پسر از سیزده نقاط در مناطق مختلف استان به مدت چهار روز در رشته‌های مختلف آیینی، پژوهشی، تقسیر، نهج البلاغه، صحیفه‌ی سجادیه، احکام گفتمان مهدوی، قرائت و ترتیل، اذان، حفظ انشاء نماز، مداحی و دعا خوانی برگزار می‌شود.

مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این آیین گفت: یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در کنار آموزش دروس کتب درسی به دانش آموزان تعلیم و تربیت آن‌ها متناسب با فرهنگ و دین اسلامی است.

میکائل باقری افزود: مسابقات کشوری در تابستان امسال در دو استان مازندان و خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات تفاوت هایی نسبت به ادوار گذشته دارد، عنوان کرد: ما بر اساس تحلیل هایی که در مسابقات ۶ سال اخیر انجام دادیم سهمیه ای برای استان ها در نظر گرفتیم که استان ها بتوانند کیفیت مسابقاتشان را ارتقاء دهند. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: مسابقات قران، نماز و عترت هر ساله در بخش‌های کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

جمالی افزود: دانش آموزان حائز شرایط می‌توانند با توجه به علاقه و پایه تحصیلی خود در هر یک از این رشته‌ها ثبت نام کنند.

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی