Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: برنامه‌های هفته پژوهش امسال، حول محور‌های پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های دولت مبنی بر پشتیبانی از توسعه تولید و ارتقاء کیفیت کالای ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت علوم، نشست معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی، با حضورمسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهید مفتح این وزارتخانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست درباره بررسی شیوه برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور و مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور «برای اولین بار» علاوه بر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، صحبت و همفکری و مقرر شد، برنامه‌های این هفته، حول محور‌های پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست‌های دولت مبنی بر پشتیبانی از توسعه تولید و ارتقاء کیفیت کالای ایرانی و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس فناوری‌های توسعه یافته در کشور و مبتنی بر نیاز بازار معطوف باشد.

برومند در این نشست اظهار داشت: مخاطبان و ذینفعان ما در هفته پژوهش و فناوری به چند گروه تقسیم می‌شوند، مهم‌ترین ذینفعان مردم هستند و پیامی که ما به آن‌ها می‌دهیم باید مملو از امید باشد تا بدانند در کشور افرادی هستند که در حوزه پژوهش و فناوری مشغول فعالیت هستند  به طوری نتایج تحقیقات آن‌ها به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولتمردان و پژوهشگران از دیگر ذینفعان این هفته محسوب می‌شوند؛ ادامه داد: از سال گذشته واژه و فرهنگ «تقاضامحور» در میان جامعه نهادینه شده است. مسئله اصلی ما هم اکنون در ارتباط گرفتن نیاز واقعی، اتصال به عرضه و پشتیبانی از آن است به طوری که باید مکانیسم‌هایی برای آن ایجاد شود.

برومند تاکید کرد: در هفته پژوهش و فناوری باید با مردم صحبت کرد؛ به گونه‌ای که فضای جامعه مختص بحث پژوهش و فناوری باشد، لذا خروجی پژوهش‌ها را مردم باید به شکل ملموس ببینند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان این پیشنهاد که درهفته پژوهش می‌بایست درب صنایع و مجموعه‌هایی که نیاز دارند به سوی پژوهشگران باز شود؛ خاطرنشان کرد: باید در هفته ملی پژوهش و فناوری و برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری یک جهش بزرگ در همکاری‌های بین بخش‌های سرمایه‌گذاری رخ دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نشست معاونان پژوهش و فناوری هفته پژوهش و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد