Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 5 مرداد‌ماه در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه شیراز كه به‌مناسبت فرا‌رسیدن هفته نماز جمعه برگزار شد، با بیان اینکه فاصله‌ای بین ارکان نظام وجود ندارد و همه ما ید واحد در راه اعتلای جمهوری اسلامی هستیم، اظهار کرد: تلاش می‌كنیم جایگاه نماز جمعه در شیراز در شأن سومین حرم اهل‌بیت(ع) در کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سابقه برگزاری نماز جمعه در ایران به دوره حکومت صفوی برمی‌گردد، گفت: این نهاد سیاسی، عبادی در دو دولت پهلوی علی‌رغم اینکه شیخ‌الاسلام‌هایی در آن دوره زندگی می‌کردند که از جایگاه ویژه‌ای ‌بین مردم برخوردار بودند اما به دلیل ماهیت دین‌ستیز این دو دولت مورد بی‌مهری واقع شد و با استقرار نظام جمهوری اسلامی این جایگاه مجدداً احیا شد.

رحیمی با تصریح اینکه نماز جمعه نقش‌های متفاوتی دارد که برجسته‌ترین آن، نقش مذهبی و عبادی آن به عنوان یک فریضه الهی است، افزود: البته امروز احساس نیاز زیادی در رابطه با نقش فرهنگی نماز جمعه برای گسترش شعائر دینی می‌شود.

استاندار فارس اظهار كرد: برخی متعقدند که باید برخوردهای تند و خشنی در مقابله با ناهنجاری‌ها شود اما کار فرهنگی به شدت اثرگذارتر از این برخوردها خواهد بود.

وی ادامه داد: دغدغه امروز بسیاری از مؤمنان، مسئله حجاب و عفاف است و بعضاً عدم رعایت آن در برخی مجامع عمومی آزاد دهنده است که تلاش خطبای جمعه و مجموعه‌های فرهنگی می‌تواند مردم را به این مهم توجه دهند که حجاب و عفاف نگهدارنده بنیان خانواده و پرجم عمومی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین انسجام‌بخشی، وحدت‌آفرینی، روشنگری و اعتمادآفرینی را از برجستگی‌های نقش سیاسی نماز جمعه ذکر کرد.

رحیمی با اشاره به نقش اجتماعی نماز جمعه نیز گفت: وحدت‌آفرینی و پیوند بین مؤمنان، اطلاع از احول همدیگر و آشنایی‌ها در همین صفوف نماز جمعه شکل می‌گیرد و نماز جمعه یکی از مکان‌های معتبر و منسجمی است که مردم از حال یکدیگر باخبر می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ نظام جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته در همه ابعاد کارآمدی خوبی را از خود نشان داده و اگر این چنین نبود امکان نداشت در طول چهار دهه ‌مقابل هزاران مبحث دنیای استکبار علیه ایران، مقاومت شود.

رحیمی با بیان اینکه امروز ایران از قطب‌های قدرتمند و اعتقادی و سیاسی در دنیا برخوردار است، افزود: اگر نظام طی این سال‌ها در ابعاد مختلف کارآمد بوده اما با جنبه‌های مدنظر بنیانگذار جمهوری اسلامی فاصله دارد و برای کاهش این فاصله به تلاش همه ارکان نظام نیاز داریم.

استاندار فارس با تأكید بر لزوم شناسایی آسیب‌ها گفت: آسیب‌های در مسیر حرکت 40 ساله وجود دارد که باید با شناسایی، نسبت به تقویت آن‌ها همت گمارد.

وی در پایان تأکید کرد که تکلیف امروز همه ما تحقق دو مطلب مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال و گام دوم انقلاب خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي سومين حرم اهل بيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه

(تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه

دیگر خبرها

  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است