Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: صاحبان ایده، مجریان استارت‌آپ‌ها، واحدها و طرح‌های تحقیقاتی و الکترونیکی جهت بهره‌مندی از مزایا و تسهیلات به این سازمان مراجعه کنند. ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد دره‌وزمی پیش‌از ظهر امروز در همایش مدیریت تحقیق و توسعه که در سالن اجتماعات سازمان صمت کردستان برگزار شد، هدف از حضور نمایندگان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته را کمک به واحدها و طرح‌های تحقیقاتی و الکترونیکی و استارت‌آپ‌های استان کردستان دانست و اظهار داشت: فعالان این عرصه می‌تواند از خدمات کارشناسی،حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی در بخش خصوصی و تعاونی به‌صورت اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی لحاظ می‌شود، بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین فعالان این حوزه می‌توانند با استفاده از سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم، خدمات بیمه‌های تخصصی که از طریق شرکت‌ها و مؤسسات بیمه ای مربوط صادر می‌گردد و یا شرایط ویژه دیگر از جمله کمک‌های بلاعوض، پرداخت یارانه سود تسهیلات و صدور ضمانتنامه در زمینه‌های تخصصی این صندوق بهره‌مند گردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه صندوق در زمینه‌های خرید، انتقال‌، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته‌، مطالعه و تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای‌، خدمات مهندسی و طراحی‌ و سرمایه‌گذاری خطرپذیر ارائه خدمت می‌کنند، تصریح کرد: دیگر مزیت‌های حضور صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ایجاد بستر و ظرفیت‌های نمونه‌سازی، تولید نیمه صنعتی، صنعتی و انبوه‌، ارائه خدمات تخصصی، نصب و راه‌اندازی، کاروری (اپراتوری)، پشتیبانی و نگهداری، شرکت در نمایشگاه‌ها، بازاریابی، همکاری‌های فنی و اقتصادی بین‌المللی و ارتقای صادرات و خدمات مرتبط، برگزاری و شرکت در همایش‌ها، رویدادها، مسابقات و جشنواره‌ها، آموزش، اطلاع‌رسانی، تدوین، انباشت و اشاعه دانش فنی و همچنین جذب سرمایه‌گذاری خارجی و اخذ عاملیت مالی و مشارکت کارگزاری در راستای اهداف صندوق است.

وی با بیان اینکه استعدادهای بکری در استان کردستان وجود دارد که نسبت به مراکز حمایتی اطلاعات دقیقی ندارند، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تلاش خواهد کرد ایده‌های نوین را جذب و به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، معرفی کند.

طرح پژوهشی در حوزه مهارتی بر اساس نیاز استان بوشهر اجرایی شودارومیه|بیش از 1000 طرح پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی در دست اجرا استتصویب حمایت از 29 طرح پژوهشی محققان کشور توسط صندوق حمایت از پژوهشگران

دره‌وزمی با اعلام اینکه هم‌اکنون 23 شرکت دانش بنیان در استان فعال است، ادامه داد: از این تعداد 10 واحد در صنایع پیشرفته فعال و 12 واحد دیگر نیز در دست بررسی است.

وی با اذعان به اینکه 33 واحد در استان کردستان گواهی تحقیق و توسعه دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: این واحدها پس از ممیزی سازمان صمت، برای طرح‌های عملیاتی شده آنها پروانه فعالیت برایشان صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با تأکید بر اینکه کارخانه‌ای که واحد تحقیق و توسعه فعال داشته باشد، یک واحد پویا و زنده است، خاطرنشان کرد: واحد تحقیق و توسعه همواره در حال رصد و پایش موارد خلق ارزش افزوده است که این تلاش بهره‌وری بیشتر، سود بیشتر و آورده بیشتر را به ارمغان خواهد آورد.

وی با تأکید بر اینکه در استان کردستان به ارزش تحقیق و توسعه ارج نهاده می‌شود، یادآور شد: خوشبختانه طی دو سال اخیر شاهد هستیم که واحدهای فعال استان خود به سازمان صمت مراجعه کرده و خواهان فعال‌سازی واحد تحقیق و توسعه بوده‌اند که این امر به‌دلیل اینکه یکی از اهداف سازمان صمت بوده به‌صورت جدّ پیگیری و عملیاتی شده است.

دره‌وزمی در پایان از صاحبان ایده و واحدها و طرح‌های تحقیقاتی و الکترونیکی و همچنین مجریان استارت آپ‌های استان کردستان درخواست کرد: جهت بهره‌مندی از مزایا و تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته از کانال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیگیر باشند.

انتهای پیام/ن

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر حمایت از شرکت‌های فناور این شهرک در حوزه مواد و ساخت تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آن‌ها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته او، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

دیگر خبرها

  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان