Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:45:28 GMT

شورای اجتماعی محله در ۸ نقطه شهر همدان فعال می شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۲۹۸۵

شورای اجتماعی محله در ۸ نقطه شهر همدان فعال می شود

رضوان سلماسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مشارکت در مدیریت شهری با شورای اجتماعی محله محقق می‌شود، گفت: شورای اجتماعی محلات با هدف تسهیل‌گری، تقویت مشارکت مردم و کمک به مدیریت شهری همدان ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان اظهار کرد: با این طرح اولویت‌های مورد نیاز محله‌ها مشخص و با اعضای شورای شهر بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلماسی با بیان اینکه این طرح از اواخر آذرماه سال گذشته به صورت رسمی اجرایی شد، عنوان کرد: در ابتدا ۴ محله از ۴ منطقه شهرداری همدان به صورت آزمایشی برای اجرای طرح در نظر گرفته شد اما به زودی ۸ منطقه دیگر نیز به این لیست اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در مدیریت شهری باعث افزایش اعتماد شهروندان می‌شود، یادآور شد: با این طرح بیشتر به دنبال مسئولیت پذیری و همراه بودن مردم با شهرداری هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه اعضای این شورا متشکل از ۱۱ تا ۲۰ نفر از افراد حقیقی و حقوقی محلات است، خاطرنشان کرد: برای آموزش اعضا دو کتاب از سوی دبیرخانه به چاپ رسیده و دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه به صورت دائم با اعضای شورای محلات در ارتباط هستیم، افزود: در شورای اجتماعی محلات متناسب با محلات همدان از افراد محله برای کاهش مسائل و مشکلات در تمام زمینه‌ها از فرهنگی و اجتماعی تا مدیریت شهری بهره خواهیم برد.

کد خبر 4676902

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن فرخ، رییس شورای اسلامی شهر محمدیه با اعلام اینکه همدلی و انسجام در شهر محمدیه دستاورد های مهمی به ارمغان داشته است، تصریح کرد: براساس اعلام استانداری قزوین، شورای اسلامی شهر محمدیه علاوه بر کسب عنوان برتر در این استان، به عنوان برگزیده شهرستان‌های البرز نیز دست یافت.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در کنار فعالیت های عمرانی ، خدماتی و فرهنگی توجه ویژه به امور اجتماعی و رفاهی شهر و شهروندان داشته است افزود: متاسفانه در بخش حمل و نقل کاستی های از قبل وجود داشت و همین موضوع باعث ایجاد نارضایتی عموم مردم در این حوزه شده بود.

فرخ یاد آورشد: با نگاه خوب و دلسوزانه شهردار محمدیه به حوزه حمل ‌و نقل خوشبختانه این بخش را در راستای ایجاد آسایش و رفاه حال شهروندان در الویت اصلی قرار داد و با یک برنامه ریزی دقیق و انتخاب مدیر با تجربه گام های موثری در جهت رضایتمندی شهروندان برداشته شد که گام اول رایگان کردن ناوگان اتوبوسرانی بود که مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت که خوشبختانه همین موضوع نقش بسزایی در انتخاب شورای برتر استان داشت.

وی همدلی و همبستگی بین اعضای مدیریت شهری را از عوامل مهم کسب این عنوان‌ها برشمرد و افزود: پاسخگویی و شفاف‌سازی عملکرد در حوزه مدیریت شهری وظیفه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر است.

رییس شورای اسلامی شهر محمدیه به تلاش اعضای شورای اسلامی در دوره ششم اشاره کرد و گفت: برگزاری بیش از یکصد و نود جلسه و حضور منسجم اعضای شورا در جلسات جهت حل مشکلات شهروندان طی این دوره از شورای اسلامی شهر در محمدیه بی نظیر بوده که ثبت شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901713

دیگر خبرها

  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان