Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:29:32 GMT

افزایش تولید کارتن، چرم و فرش ماشینی در بهار ۹۸

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۳۰۸۹

افزایش تولید کارتن، چرم و فرش ماشینی در بهار ۹۸

گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۳۳ هزار و ۳۰۰ تن انواع کاغذ در سه ماهه نخست امسال و افت ۱.۸ درصدی تولید آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.در سه ماه نخست پارسال ۲۳۷ هزار و ۷۰۰ تن انواع کاغذ تولید شده بود.

در این مدت، تولید کارتن با رشد ۵۵.۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۱۸۹ هزار و ۱۰۰ تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش، در بهار ۹۸ تولید نئوپان با رشد ۲۹.۱ درصدی در مقایسه با بهار ۹۷ به ۱۷۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب و تولید فیبر با رشد ۳.۸ درصدی به ۲۶۶ هزار مترمکعب رسید.

رشد تولید فرش ماشینی و چرم

بر اساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بهار امسال تولید فرش ماشینی با رشد هشت دهم درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۲۰ میلیون و ۳۷۰ هزار مترمکعب رسید.

همچنین در این مدت، تولید چرم رشد ۴.۷ درصدی تجربه کرد و به هشت میلیون و ۹۰۰ هزار فوت مربع رسید.

تولید انواع پاپوش نیز با ثبت رشد ۱.۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ به ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار زوج رسید.

برپایه این گزارش،‌ تولید الیاف اکریلیک در سه ماهه نخست سال ۹۸ با افت ۵۶.۱ درصدی در همسنجی با پارسال مواجه شد و به ۷۵۰ تن رسید. تولید نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی نیز در این مدت با رشد ۳.۳ درصدی به ۴۹ هزار و ۸۰۰ تن رسید.

در بهار ۹۸ تولید الیاف و تاپس پلی استر و نخ پلی استر با رشد ۱۶.۱ درصدی و ۲۶.۱ درصدی به ترتیب به ۵۱ هزار و ۴۰۰ تن و ۷۲ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵ درصدی موالید در شهرستان گناباد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد محمدی عصر سه شنبه در جلسه قرارگاه فرهنگی گناباد با اشاره به رشد پنج درصدی موالیدی در شهرستان گناباد اظهار کرد: میزان ولادت در این شهرستان از یک هزار و ۶۲۸ نفر در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۷۱۷ نفر در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

رئیس اداره ثبت احوال گناباد با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن چهار درصد افزایش داشته است افزود: ۵۵۳ مورد فوت در سال ۱۴۰۲ در شهرستان گناباد ثبت شد که نسبت به سال قبل از آن که ۵۳۱ مورد بود رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ امیر علی، ابوالفضل، حسین، علی و امیرحسین بیشترین فراوانی اسامی پسران را در این شهرستان داشتند افزود: فاطمه، حلما، زینب، پناه و نورا هم به ترتیب بیشترین فراوانی اسامی دختران را به خود اختصاص داد.

کد خبر 6099817

دیگر خبرها

  • صنعت فرش ۸ برابر صنعت پتروشیمی توان ارزآوری دارد
  • سهم ۰.۳ درصدی ایران از صادرات صنایع غذایی جهان
  • راهنمای حمل بین‌المللی بارهای شکننده و حساس
  • اوجی: افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • رشد ۵ درصدی موالید در شهرستان گناباد
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد