Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس حقوق بین الملل در خصوص ادعای انگلیس مبنی بر اعمال تحریم علیه ایران گفت: به طرف انگلیسی توصیه می‌کنیم که به جای ماجراجویی و حاشیه افکنی بهتر است به تمکین از قوانین و ضوابط بین المللی روی بیاورد و کلام خود را به زیور استدلال‌های بین المللی بیاراید.

مسعود اخوان فر کارشناس حقوق بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص ادعای روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» مبنی بر اینکه وزرای کابینه لندن در واکنش به توقیف نفت کش انگلیسی به دنبال طرحی برای اعمال تحریم‌های ضد ایرانی هستند و این که به لحاظ حقوقی آیا این اقدام انگلیسی‌ها قانونی محسوب می‌شود؟ گفت: دولت انگلیس از مسیری که خودشان در عرصه حقوق بین المللی طراحی کردند تخطی آشکار دارد این دولت از یک سو به راهزنی آشکار در آب‌های بین المللی می‌پردازد که هیچ سنخیتی با قوانین و حقوق بین الملل ندارد و از سوی دیگر به اختیارات صلاحیت سرزمینی یک کشور مستقل در آب‌های ساحلی خود اعتراض می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی براساس کنوانسیون حقوق دریایی مصوب سال ۱۹۸۰ این صلاحیت را دارد که امنیت آب‌های ساحلی خود را تامین کند گفت: در این رابطه سپاه پاسداران اقدام به توقیف نفت کش انگلیسی کرد و برهمین اساس همه اقدامات جمهوری اسلامی براساس قوانین متداول در عرصه حقوق بین الملل انجام شده است.

اخوان فر ادامه داد: انگلیسی‌ها به تبعیت از آمریکا هر جا که به مانعی برخورد می‌کنند به اهرم زور متوسل می‌شوند که از لحاظ حقوق بین الملل تخطی آشکار از قوانین محسوب می‌شود.

این کارشناس حقوق بین الملل این رفتار انگلیسی‌ها را یادآور اقدامات بربریت توسط انگلیس و استعمارگران پیر در سایر کشور‌ها ارزیابی و تصریح کرد: انگلیس به دنبال آن است که خاطرات زمان استعمارگری خود را زنده نگه دارد.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی حق شکایت به مجامع عمومی و حقوقی بین المللی را در قبال این اقدامات انگلیسی‌ها دارد، گفت: به طرف انگلیسی توصیه می‌کنیم که به جای ماجراجویی و حاشیه افکنی بهتر است به تمکین از قوانین و ضوابط بین المللی روی بیاورد و کلام خود را به زیور استدلال‌های بین المللی بیاراید. هم چنین به آن‌ها توصیه می‌کنیم که گول برخی اشخاص که به آن‌ها اطلاعات غلط می‌دهند را نخورند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم توقیف کشتی انگلیسی ایران سپاه حقوق بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری معا، پارلمان عربی آغاز تحقیقات فوری و مستقل درمورد کشف گور‌های جمعی در محوطه بیمارستان‌های شفا و ناصر در غزه پس از عقب نشینی نظامیان اشغالگر از برخی مناطق نوار غزه را خواستار شد.
پارلمان عربی از جامعه جهانی، سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست همه تدابیر و اقدامات قانونی لازم را برای بازخواست و مجازات رژیم اشغالگر به خاطر ارتکاب جنایت‌ها و کشتار‌ها علیه ساکنان غزه اتخاذ کنند.
پارلمان عربی افزود: بر اساس معیار‌های حقوق بین الملل و قوانین بین المللی حقوق بشر باید اقدامات لازم درباره این کشتار‌ها و جنایت‌ها انجام گیرد و پرونده عاملان و مسئولان این جنایت‌ها به عنوان جنایتکاران جنگی به دادگاه ارجاع تا عدالت درباره آنان اجرا شود.
این پارلمان در ادامه اعلام کرد که میزان و حجم گسترده کشتار‌ها و جنایت‌های هولناک رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه کودکان، زنان و افراد سالمند در نوار غزه تردید‌ها و سئوالات جدی را درباره توانایی نظام بین الملل و سازمان ملل در مورد محافظت از غیر نظامیان مطرح می‌کند به ویژه اینکه جنایت‌های رژیم اشغالگر جنایات جنگی، ضد انسانی، نسل کشی است و همه قوانین و قطعنامه‌ها در حمایت از غیر نظامیان در زمان جنگ را نقض می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو