Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@21:46:14 GMT

منسوجات ترکیه پشت درهای بسته سعودی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۳۹۷۸

منسوجات ترکیه پشت درهای بسته سعودی

یک روزنامه ترکیه‌ای از تحریم جدید کالاهای ترکیه در دولت سعودی خبر داد و نوشت که صدها کامیون حامل پارچه که قصد ورود به خاک عربستان را دارند بیش از دو هفته است که اجازه ورود نیافته‌اند.

روزنامه «ینی گاج» همچنین نوشته است که هزاران محموله منسوجات در فرودگاه‌ها معلق مانده و ارسال این محموله‌ها منتظر صدور مجوز دولت عربستان است اما تا کنون مسئولان سعودی توضیحی در خصوص آن نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه همچنین اعتقاد دارد که تصمیم عربستان در این خصوص فقط تولیدات ترکیه را هدف قرار داده و شامل کشورهای دیگر نمی‌شود. عربستان دوشنبه هفته گذشته واردات تخم مرغ از کشورهای ترکیه، اوکراین و اردن را ممنوع اعلام کرد. روزنامه عکاظ عربستان در آن تاریخ نوشت که این تصمیم در پی شکایت تولید‌کنندگان داخلی گرفته شده و تخم‌مرغ‌های ترکیه در حال حاضر تمامی بازار عربستان را فرا گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در خبر خود در این خصوص، دپوی منسوجات ترکیه و همچنین ممنوعیت واردات تخم‌مرغ از این کشور را در راستای بحران سیاسی بین دو کشور دانست و نوشت که این بحران پس از قتل جمال خاشقچی (روزنامه‌نگار سعودی که مهرماه 1397 در کنسولگری سعودی در استانبول به دست تیم ترور سعودی کشته شد) شدت بیشترسی پیدا کرده است.

در همین ارتباط، تبلیغات رسانه‌ای علیه ترکیه از ماهها پیش آغاز شده و در ماههای گذشته روزنامه‌های سعودی چندین بار به شهروندان این کشور در خصوص عدم مسافرت به ترکیه به این بهانه که با شهروندان سعودی بدرفتاری می‌شود، هشدار داده‌اند.

پیش از این یک منبع سعودی به پایگاه خبری عربی۲۱ گفته بود که استراتژی ولی‌عهد سعودی این است که با تضعیف اقتصاد ترکیه، بحران داخلی برای اردوغان ایجاد کند و در دراز مدت نقش ترکیه در جهان اسلام و تأثیر این کشور در تحولات منطقه‌ای را کاهش دهد. تضعیف دولت به حدی که مخالفان اردوغان بتوانند در انتخابات بر حزب عدالت و توسعه پیروز شوند دیگر هدف «محمد بن سلمان» است.

310 310

کد خبر 1283921

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه عربستان باشگاه پرسپولیس انگلیس رقابت انتخاباتی ایران و آمریکا گابریل کالدرون باشگاه استقلال دونالد ترامپ شورای شهر تهران بوریس جانسون شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه