Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:55:34 GMT

آمریکا با فروش قطعات اف ۱۶ به پاکستان موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۳۹۹۲

آمریکا با فروش قطعات اف ۱۶ به پاکستان موافقت کرد

مقامات آمریکایی، با بیان اینکه تعلیق کمک‌های نظامی به پاکستان بر جای خود باقی است، از تصویب فروش قطعات و خدمات فنی جنگنده‌های اف ۱۶ به این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از  پایگاه خبری نیوز پاکستان، چند روز پس از دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در کاخ سفید، پنتاگون، کنگره آمریکا را از تصمیمش جهت تصویب فروش نظامی به پاکستان به ارزش ۱۲۵ میلیون دلار مطلع کرده است؛ این ادوات نظامی، امکان نظارت شبانه‌روزی جنگنده‌های اف۱۶ را به پاکستان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکا تصریح کرده‌اند که توقیف مساعدت‌های امنیتی به پاکستان، طی دستور ترامپ از ژانویه سال ۲۰۱۸ انجام گرفته است و تصمیم اخیر، امکان نظارت تمام‌مدت جنگنده‌های اف۱۶ را در پاکستان مهیا خواهد کرد؛ البته این اقدام، نیاز به حضور ۶۰ نماینده پیمان‌کار برای نظارت بر برنامه این جنگنده خواهد داشت.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، خطاب به حزب تحریک انصاف پاکستان گفته است: درخصوص تعلیق مساعدت امنیتی که رئیس‌جمهور در ژانویه ۲۰۱۸ اعلام کرده بود، هیچ تغییری رخ نداده است؛ همانطور که رئیس‌جمهور این هفته تصریح کرد، ما می‌توانیم بازگردانی برنامه‌های مساعدت امنیتی خود را همراه با افزایش روابطمان لحاظ کنیم.

این سخنگو با اشاره به اعلامیه پنتاگون به کنگره، اظهار داشت: این فروش مطرح شده، از طریق حضور مداوم پرسنل آمریکایی که امر نظارت تمام‌مدت را فراهم خواهند کرد، از سیاست خارجه و امنیت ملی ایالات متحده حمایت خواهد کرد.

در بیانیه آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا آمده است: "وزارت امور خارجه، تصمیم فروش نظامی احتمالی به پاکستان برای ‘تیم امنیتی فنی’ را در ادامه حمایت از برنامه جنگنده های اف۱۶ به ارزش حدود ۱۲۵ میلیون دلار تایید کرده است".

تازه‌ترین استفاده پاکستان از جنگنده‌های اف۱۶، در نبرد با هند و طی حادثه حمله هوایی هند به بالاکوت صورت گرفت.

پنتاگون مدعی شده است که فروش نظامی مذکور، تعادل نظامی منطقه را آشفته نخواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگنده های اف 16

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد

خلبان این اف-۱۶ تنها سرنشین آن بود که توانست خود را به موقع از جنگنده خارج کند و زنده بماند.

هنوز علت سقوط این جنگنده مشخص نیست و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

مقام‌های آمریکایی از پرسنل غیرضروری خواسته‌اند از تردد در محل سقوط هواپیما خودداری کنند، زیرا مواد شیمیایی استفاده شده در این هواپیما ممکن است که مخاطراتی برای آن‌ها داشته باشد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه موافقت کرد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد