Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کاشان از عملیات ایجاد و بهسازی زیر ساخت گردشگری در باغ تالار کهن باغ شهر تاریخی نیاسر کاشان خبر داد.

«مهران سرمدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه شمال استان اصفهان گفت: این عملیات به منظور ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی وافزایش رضایت گردشگران در کهن باغ شهر تاریخی نیاسر و با اعتباری بالغ دو و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کاشان افزود : ساماندهی وتکمیل و بهسازی زیر ساخت گردشگری در باغ تالار نیاسراقداماتی از قبیل  ساماندهی ورودی بلیط فروشی غار ریس ،ساخت سالن معرفی باغ  تالار ،ساماندهی سرویس های بهداشتی ، ساخت وساز قسمت ظرف شویی وغیره برای رفاه حال مسافران جزء برنامه های زیر ساختی این دوره است.

 

سرمدیان اظهار داشت: باغ تالار شهر نیاسر بزرگترین فضای سبز عمومی  نیاسر است که شامل امکانات زیادی برای گردشگران می باشد از جمله غار تاریخی رییس، کوشک تاریخی ، استخر قایقرانی وفضا سازی مناسب و امکانات زیر ساختی برای تفریح وتفرج مردم در آن قرار دارد.

 

وی افزود: این کهن باغ شهر در ۳۰ کیلومتری شمال‌غرب کاشان قرار دارد و موقعیت کوهستانی آن در ارتفاعات کرکس باعث شده که بافت پوششی و آب و هوایی متفاوتی از دیگر نقاط کاشان داشته باشد.

 

سرمیدان بیان داشت: همچنین آثار تاریخی وطبیعی ارزشمند مهمی از جمله چهار تاقی ساسانی،حمام صفوی،آسیاب آبی ،سرچشمه وآبشار بسیار زیبای نیاسر در مجاورت باغ تالار قرار دارند که مجموعا تحت عنوان محور فرهنگی تاریخی نیاسر به شماره ثبت ۱۸۱۰۶ مورخ ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه آیت الله جعفری خطبه های نماز جمعه اردبیل غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت هرمزگان قم نیاسر کهن باغشهر نیاسر کاشان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده با اعلام این خبر گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

حمزه‌زاده گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6090403

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان