Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی حلی‌ساز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی پزشکان مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره افزود: از روز ۱۷ تیر ماه امسال پزشکان و پرستاران مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به منظور پاسخگویی هر چه بهتر و سریع‌تر به زائران حج تمتع ۹۸ در درمانگاه ها و بیمارستان‌ مدینه  و مکه مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تشریح جزئیات عملکرد پزشکان گفت: تا روزگذشته (جمعه چهارم مرداد ۹۸) ۳۶ هزار و ۱۹۵ ویزیت توسط پزشکان در مطب های مجموعه ها و درمانگاهها انجام شده که از این میان چهار هزار و ۴۲۹ مورد در پاراکلینیک  و ۹ هزار و ۹۸۳ مورد خدمات پرستاری به زائران در بیمارستان مکه مکرمه ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به بستری‌ شدن ۲۲ زائر در بخش سی سی یو نیز، گفت: تعداد بستری دربخش داخلی مردان ۲۵ نفر و بخش داخلی زنان ۲۰  نفر و ۲۳۹ زائر نیز در اورژانس بیمارستان مکه از ابتدا تاکنون بستری بوده اند.

حلی ساز اضافه کرد: در مدت یادشده سه هزار و ۴۰۷ نفر از زائران سرزمین وحی به بخش آزمایشگاه، ۲۳۵ مورد به بخش رادیولوژی و ۱۲۴ زائر نیز به بخش سونوگرافی این بیمارستان بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۵۷۰ مورد پاسخگویی به زائران ایرانی سرزمین وحی در بخش داروخانه‌ های مدینه منوره و مکه مکرمه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ثبت شده است، گفت: در مدت یادشده انجام ماموریت های مددکاری و امداد و انتقال بیش از هزار و ۴۳۱ مورد از جمله تقاضای آمبولانس، انتقال بیمار به مجموعه ها و هتل ها و بیمارستان های سعودی انجام گرفته است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر با بیان اینکه کارشناسان بهداشت مرکز پزشکی حج و زیارت تاکنون بیش از هزار مورد نظارت و بازدید از هتل ها محل اسکان حجاج ایرانی داشته اند.

حلی ساز اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که این روزها بیشتر زائران خانه خدا را دچار بیماری کرده و روانه مراکز درمانی می‌کند، گرما زدگی و دردهای عضلانی است چرا که رئیس روزها هوای عربستان گرم است و برای بیماران و افراد مسن تحمل این گرما به ویژه در ظهر چندان قابل تحمل نیست. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که زائران برای رفتن به زیارت عصرها، شب و قبل از طلوع آفتاب را انتخاب کنند.

رئیس مرکزپزشکی حج و زیارت به زائرانی که دارای بیماریهای زمینه ای قلبی، ریوی و کلیوی دارند تاکید کرد: زائران عزیز بصورت مداوم زیرنظر پزشکان مجموعه پایش می شوند تقاضا داریم خود زائران هم ارتباط تنگاتنگی با پزشکان داشته باشند.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می شوند. به جز دو بیمارستان مکه و مدینه، چهار مجتمع درمانگاهی در مدینه و پنج مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و ۱۳۰ مطب در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهند داد.

۱۵ پزشک باتجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند.

در حج تمتع امسال، ۲۰ درصد زائران دارای فشار خون، ۱۵ درصد مبتلا به دیابت و ۵ درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.

تعداد زنان حج تمتع ۹۸ بیشتر از آقایان است. در حج امسال آمار سنی زائران ۵ سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر ۱۰۷ ساله و اهل کردستان است.

میانگین سنی حجاج امسال ۵۵ سال است. حدود هشت هزار زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال سن دارند و هزار و ۸۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال هستند و حدود ۱۵۰ نفر نیز زیر ۱۸ سال سن دارند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه ) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امداد رسانی‌ هستند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • زیارت بقیع در سالروز شهادت صادق آل محمد (ص)
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند