Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس میدان میوه و تره‌بار ساری گفت: با توجه به برآورد کارشناس پروژه میدان میوه و تره‌بار جدید ساری، مابقی انجام کار جهت اتمام کار نیازمند تامین اعتبار 25 میلیارد تومانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، از بازدید اعضای هیئت مدیره میدان میوه و تره‌بار ساری، یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی مرکز استان از پروژه ساخت میدان جدید میوه و تره‌بار این شهرستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این بازدید، گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده، میزان پیشرفت کار، مشکلات پیش رو برای اتمام پروژه و همچنین تقاضا برای حمایت مادی مسئولان جهت تأمین منابع مالی لازم برای مابقی این پروژه مطرح شد.

رئیس میدان میوه و تره‌بار ساری خاطرنشان کرد: ساخت میدان میوه جدید ساری در زمینی به مساحت 21 هکتار از سال 86 با ورود صرف حجره‌داران میدان قدیمی و تعدادی از متقاضیان جدید و بدون هیچگونه حمایت مالی از بیرون، آغاز شده است و تاکنون نیز به اتمام نرسیده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز استان بیان کرد: تغییر مکان میدان میوه و تره‌بار قدیم ساری از محل کمربندی غربی به کمربندی ساری- قائم‌شهر به ‌دلیل ترافیک سنگین، حجم بالای تردد، دشوار بودن جابه‌جایی‌ها در محوطه میدان، رونق کسب ‌وکار و گذشت عمر چهار دهه از ساخت میدان بوده است که تاکنون با گذشت بیش از 12 سال هنوز به فرجام نرسیده است.

فخرآوران با اشاره به پیشرفت 60 تا 70 درصدی این پروژه تصریح کرد: صفر تا صد این پروژه از ابتدا تاکنون از سوی سهامداران پرداخت شد که شامل 13 میلیارد تومان بابت خرید زمین و همچنین 20 میلیارد تومان بابت ساخت‌وسازهای انجام شده تا این لحظه، بوده است.

وی متذکر شد: ادامه مابقی این پروژه به دلیل عدم تأمین منابع مالی به بن بست خورده است و تقاضاهای متعدد ما برای حمایت مسئولان و حداقل بهره‌مندی از وام کم بهره بی نتیجه مانده است و در این دیدار، از مسئولان حاضر خواستیم که در خصوص تامین اعتبار لازم نهایت همکاری و مساعدت را با توجه به ضرورت ساخت این میدان و مشکلات ترافیکی عدیده در محل قدیم، دریغ نکنند.

رئیس میدان میوه و تره‌بار ساری تصریح کرد: با توجه به برآورد کارشناس این پروژه، مابقی انجام کار جهت اتمام کار نیازمند تامین اعتبار 25 میلیارد تومانی است که از همه مسئولان دستگاه‌های استانی و شهری تقاضای همکاری و مساعدت داریم.

گفتنی است طی سالیان اخیر بارها و بارها وعده اتمام این پروژه از سوی مسئولان متعدد اعلام شد، حتی اولتیماتوم‌هایی هم از فرماندار گرفته تا مسئولان دیگر شهری و استانی داده شد؛ اما کماکان این پروژه روی پیشرفت 60 تا 70 درصدی گیر کرده و گردش چرخ دنده این آروزی نافرجام 12 ساله حجره‌داران تنها با حمایت مسئولان استانی و شهری ممکن می‌شود.

هر ساله در فصل تابستان و با اوج گرفتن خرید و فروش میوه‌های تابستانی که بار ترافیکی سنگینی را کمربندی غربی به بار می‌آورد، هجمه اما و اگرها و چون و چراها برای تعلیل و تاخیر ساخت میدان جدید مطرح می‌شود و رفته رفته با کاهش برو و بیاها و از تب‌وتاب افتادن خرید و فروش میوه‌های تابستانه، همه چیز تا سال بعد فراموش می‌شود و  اینگونه است که پرونده این پروژه بیش از 12 سال در گوشه ذهن شهروندان و کسبه مرکز استان، خاک می‌خورد!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از طرح راه‌آهن دورود به خرم‌آباد، این طرح را یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین طرح‌های استان دانست و گفت: برای تامین منابع آن تاکنون از طریق سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت اقداماتی انجام شده است. 

وی افزود: قرارداد ساخت این طرح سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد، اما در پیچ و خم کمبود اعتبار باقی ماند.

به گفته استاندار تا سال ۹۷ طرح راه آهن دورود به خرم آباد ۳۸ درصد و سال گذشته ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آقای شفقت به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و گفت: خواسته مردم استان تسریع در روند ساخت آن است که از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از طرح را داریم.

وی افزود: برای تامین اعتبار و ادامه اجرای این طرح، مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده که می‌تواند به مرور از این منابع استفاده کند که این مهم در حال پیگیری است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه حجم اعتبار طرح بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

علیرضا شفقت رقم مطالبات قرارگاه خاتم از طرح راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار