Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |  با ابلاغ‎هایی از سوی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران رئیس و اعضای کارگروه توسعه هوانوردی عمومی کشور منصوب شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری با عنایت به ضرورت توسعه صنعت هوانوردی عمومی کشور در جهت اشتغال‎زایی و رونق اقتصادی کشور و در تعامل با آن، رونق پروازی فرودگاه‎های کم   پرواز، ابراهیم مرادی را به عنوان رئیس، رامین کاشف‎آذر را به عنوان دبیر و سعید اکبری، عبدالرحیم کاشف‎علی‎پور، رضا سیاری و حمیدرضا اکبری‎مقدم را به عنوان اعضای این کارگروه منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری و بررسی لازم برای کاهش هزینه و بسترسازی رشد هوانوردی عمومی در چارچوب قوانین موجود، بررسی و پیشنهاد تعدیل تعرفه‌های فرودگاهی و ناوبری هوایی مطروحه در آیین‎نامه اجرایی ماده ۶۳ قانون وصول درآمدهای دولت در بخش هوانوردی عمومی و تسهیل بهره‎برداری عملیاتی از فرودگاه‌های نیمه فعال از طریق توسعه هوانوردی عمومی و با ارائه بسته‌های تخفیفی تشویقی کارآمد بخشی از انتظارات امیرمکری از این کارگروه است.

همچنین ارائه پیشنهاد بسته تخفیف‎دار حداکثری در بهای خدمات ناوبری و فرودگاهی برای بهره‌برداران هواپیماهای ساخت ایران بر حسب سطح و درصد تولید داخلی هواپیماها(در رده هواپیماهای هوانوردی عمومی)، مطالعه و شناسایی زیرساخت لازم برای راه‌اندازی ایرتاکسی در کشور با اولویت اجرایی شدن آن در فرودگاه مهرآباد تا پایان شهریور ماه سال ۹۸ و نیز پیگیری لازم از سازمان هواپیمایی کشوری برای اصلاح قوانین مرتبط با انجام پروازهای VFR در شب و روز و تلاش برای برطرف کردن موانع موجود در فضای کشور در سطح پروازهای VFR و اصلاح ساختار مدیریت ترافیک پروازهای VFR از دیگر ماموریت‎های این کارگروه محسوب می شود.

به علاوه کارگروه موظف است برای مطالعه ظرفیت‌های مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور به عنوان قدیمی‎ترین مرکز بهره‎برداری هوایی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌های قانونی آن به عنوان پایگاه اصلی توسعه هوانوردی عمومی در بخش‎های عملیاتی، فنی، تجاری، خدمات هوایی ویژه عمومی و شخصی، همسو و هماهنگ با اساسنامه شرکت و ارائه پیشنهادات اجرایی مرتبط با آن با هیئت مدیره شرکت اقدام کند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایران دولت سازمان هواپیمایی کشوری صنعت فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو سخنگوی این سازمان در این زمینه اظهار داشت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب درباره راهبرد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیرنظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش‌تر با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی این صنعت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره‌های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت‌های آنان ایجاد کند.

وی افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

یازرلو تصریح‌کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می‌شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه‌های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B۲n.ir/caa۱ ارائه کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: سقف دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی که حائز شرایط مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی باشند، ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • بنیاد ایمنی هوایی لورا تابر باربور
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد