Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ۶۵ میلیون متر مکعب از حقابه استان به سد الغدیر ارتباط دارد و باید این حقابه‌ها گرفته شود که با مقدار آب تخصیص داده شده فعلی مخالف هستم.

وی با بیان اینکه بخش جعفرآباد قم و ۱۷ روستای آن با بحران آب روبرو هستند و آب شرب سالم ندارند، گفت: باید برای حل وضعیت پروژه‌های آب و فاضلاب به ویژه آب و فاضلاب پردیسان جلسه ویژه‌ای با وزیر نیرو و رئیس مجلس برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد از ایجاد پارک جنگلی با وجود بحران آبی قم

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از بعضی موازی کاری‌ها در قم گفت: برخی از باغات استان قم که در داخل شهر به آن اجازه کشاورزی داده نمی‌شود و یا بعضی مزارع به بهانه بی آبی خشک می‌شود ولی از طرفی دیده می‌شود از طرفی دیگر با وجود بحران بی آبی ایده ایجاد پارک هزار هکتاری و جنگلی را داریم.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری افزود: باید بین نیازها و منابع مالی تعادل ایجاد شود حرکت یک بام و دوهوا از سوی بعضی مسئولان در قم کار درستی نیست بلکه باید انسجام داشته باشیم.

وی با اشاره به برخورد با بعضی چاه‌های غیر مجاز در برخی باغات قم، بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی شهر قم نباید از بعضی سرمایه‌گذارها حمایت و برای بعضی‌ها سنگ و مانع تراشی کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعضی که در جایی می‌توانند حرف خود را به کرسی بنشانند در تأمین آب باغ و یا مزارع خود مشکلی ندارند اما هستند افرادی که باغ آن‌ها به دلیل بی‌آبی خشک شده است و افرادی که اقدام به حفر چاه غیر مجاز کردند باید حساب آن‌ها جدا باشد.

لزوم کاربردی کردن طرح‌های مطالعاتی آب قم

فرماندار قم نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: توسعه و عدم توسعه استان وابسته به طرح‌های مطالعاتی است که دستگاه‌های مرتبط به امور آب در حال پیگیری هستند و باید این مطالعات کاربردی‌تر و عملیاتی‌تر باشد و نباید اطلاعات مبهم استفاده شود.

مرتضی حیدری اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت استان، باید نسبت به کاشت محصولات کم آب‌خواه اهتمام داشت و هنگام صدور مجوز برای صنایع پر آب‌خواه باید با وضعیت استان مطالعه و بررسی شود.

وی افزود: در این مسیر باید طرح‌های مطالعاتی مرتبط با آب استان قم کاربردی‌تر استفاده شود.

گفتنی است، در این جلسه استاندار قم هم بر استفاده از ظرفیت‌های نمایندگان مجلس تأکید کرد و چگونگی استفاده از ردیف‌های بودجه‌های کشوری تأکید کرد.

کد خبر 4677671

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی حیدری استانداری قم احمد امیرآبادی فراهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای دریاچه هامون صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی را که روی این رود وجود دارد، مسدود کنیم و وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6093926

دیگر خبرها

  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • وینیسیوس جونیور: رئال مادرید به جایی جز فینال لیگ قهرمانان اروپا تعلق ندارد
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!