Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در نشست ماهانه این حزب، با تاکید بر همگرایی اصولگرایان در انتخابات امسال، درباره هدف دعوت از مصطفی پورمحمدی برای سخنرانی در نشست امروز، گفت: جامعه روحانیت در حال اصلاح ساختار و بازسازی است و پسوند تهران از این تشکل برداشته شده و به جامعه روحانیت کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره جامعه روحانیت قرار نیست مستقلا لیست دهد اما در پی وحدت‌بخشی به اصولگرایان است. حرکت‌های جدیدی آغاز کرده و در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

باهنر با یان اینکه ما در جامعه اسلامی مهندسین فعلا به‌دنبال مطالعات کتابخانه ‌ای در انتخابات دور قبلی مجلس هستیم تا نتایج را در هر حوزه‌ای داشته باشیم و این کار در تصمیم‌گیری برای این دوره مهم است، اظهار داشت: بیش از ۱۶۰ حوزه تک نماینده‌ای داریم و تعدادی هم دو نفره و مابقی همینطور اضافه می‌شود لذا برای حوزه‌های تک نفره باید فایل جدایی باز شود چراکه تاثیرپذیری حوزه‌های کم نماینده از جریانات سیاسی کمتر است و رقابت بین اشخاص حقیقی است. در حوزه‌های انتخابی اشخاص حقیقی در شاکله لیست می‌توانند تاثیرگذار باشند و به لیست رای می‌دهند و رای به لیست دارد پررنگ‌تر می شود.

دبیرکل جام خاطرنشان کرد: در دوره گذشته نفر شصتم که عضو لیست ما بود با نفر شصت و یکم فاصله‌ ۲۰۰ هزار رایی داشت در حالی که افراد مشهوری بودند لذا در تهران اگر بخواهیم حساب کنیم، حرف آخر را لیست‌ها می زنند و افراد خارج لیست رای نمی‌آورند.

وی افزود: ما اطلاعات دوره گذشته برایمان مهم است، در هر دوره ۶۰ درصد از نمایندگان دوره قبل رای نمی‌آورند و این دوره پیش‌بینی می‌کنم ۸۰ درصد نمایندگان رای نیاورند اما این به‌معنای عوض شدن جریان سیاسی حاکم بر مجلس نیست.

باهنر با تاکید بر اینکه بالای ۸۰ درصد از نامزدهای مجلس نمی‌دانند وکالت مجلس چیست و حتی رای دهندگان هم نمی‌دانند جنس کار مجلس چیست و عموما از اختیارات نماینده خبر ندارند، گفت: برخی نماینده‌ها حتی بعد از انتخاب پشیمان می‌شوند و سال آخر که می‌شود یا تکلیف شرعی‌شان جنب و جوش پیدا می‌کند یا اطرافیان اصرار می‌کنند و مجددا ثبت‌نام می‌کنند و از این افراد بالای ۶۰ درصد رای نمی‌آورند.

دبیرکل جام تصریح کرد: در مجلس دهم انسان‌های قوی زیاد بود، اما فراکسیون اکثریت نداشت و سه فراکسیون اقلیت داشت. در دنیا مجالس و دولت‌های ائتلافی ضعیف ظاهر می‌شوند. وقتی فراکسیون اکثریت نباشد عملکرد مجلس را ضعیف جلوه می‌دهد.

وی افزود: ما فرم‌هایی در اختیار مسئولان جامعه اسلامی مهندسین استان‌ها قرار دادیم و افرادی که در دوره‌های قبل دوم و سوم شدند اطلاعات و گرایششان برای ما مهم است. مشکل مهمی که داریم این است که ۱۲ هزار نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند. در دوره اول مجلس آنقدر کاریزمای نمایندگان بالا بود که در دوره دوم در برخی حوزه‌ها جز نماینده وقت کسی حضور نداشت و برخی فعالان سیاسی شان خودشان را نمایندگی مجلس نمی‌دانستند.

باهنر خاطرنشان کرد: برخی هم برایشان مهم نیست از نردبان عارف یا حدادعادل یا آیت‌الله مصباح بالا بروند و تنها هدفشان رفتن به مجلس است و برایشان مهم نیست از چه نردبانی بالا می‌روند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: باهنر انتخابات جامعه مهندسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علی خزایی» از حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

* در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

این دوره انتخابات تفاوت‌های اساسی با سایر دوره‌ها داشت، در بین لیست‌های اصولگرایی، اقبال اغلب مردم کمتر به سوی لیست کامل بود و گزینشی افراد را انتخاب کردند و طبقه اصلاحات متوسط هم تمایل بسیار کمی به رأی دادن داشتند.

کلیت مجلس همانند دوره فعلی اصولگرا هستند، حدود ۵۰ نفر مستقل ،۴۰ نفر از لیست‌های مرتبط با کارگزاران، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان به مجلس راه یافتند.

بانوان بیش از ۱۰ نفر هستند و احتمال افزایش آن در میان‌دوره‌ای ای هست، در کل آرایش جدیدی در مجلس دوازدهم حکم فرما است و نگاه مردم به تغییر و تحول است، زیرا ۱۴۷ نماینده فعلی دیگر در مجلس آتی حضور ندارند، نکته جالب این دوره راهیابی نماینده دلیجان و محلات با بیش از پنج هزار رأی به بهارستان است.

* مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

مسائل مربوط به افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی سازی جهش تولید، حمایت از کشاورزی، توجه بیشتر به امور کارگران و فرهنگیان و ورزشکاران، تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و قراردادی، توسعه معیشت، اشتغال، ازدواج، مسائل فرهنگی و هنر، و بهداشت و درمان از اولویت‌های ماست.‌

* اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

نظر به اولویت امور مردم، کمیسیون اقتصادی، علاقه خودم کمیسیون فرهنگی و یا آموزش است.‌

* مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

چالش‌های استان تهران بسیار زیاد هست، اهم آن بحث مسکن، حاشیه نشینی، آب، بهداشت و درمان، فرو نشست، حمل و نقل عمومی، امنیت، اشتغال، اتباع و موارد متعددی که در آینده مفصل به آن اشاره خواهم نمود.

کد خبر 6080399

دیگر خبرها

  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • عارف غلامی به بازی حساس رسید
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود