Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@18:58:02 GMT

افزایش سهم بیمه آسیا در بازار بیمه و بورس

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۵۸۷۹۱

افزایش سهم بیمه آسیا در بازار بیمه و بورس

خبرگزاری آریا - در شصتمین سالگرد تاسیس شرکت بیمه آسیا این شرکت توانسته به جایگاه مناسبی در صنعت بیمه دست پیدا کند.ضمن اینکه در بازارسرمایه نیز این شرکت طی سال های اخیر روند رو به رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، بیمه آسیا در سال 1388بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44قانون اساسی در زمره شرکت‌های مشمول واگذاری بخش خصوصی قرار گرفت و به عنوان بزرگترین شـرکت بیمه خصوصی کشور به فعالیت های خود ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شـرکت رتبه اول تولید و سهم بازار را در میان شـرکت‌های بیمه خصوصی کشور دارا است.
شرکت بیمه آسیا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین شرکت‌های بیمه در کشورمان شناخته می‌شود. طی سال‌های فعالیت شرکت بیمه آسیا به دلیل عملکرد مناسب و شفاف بودن وضعیت مالی که داشته چندین شرکت بیمه‌ای در این شرکت ادغام شده است.
شـرکت سهامی بیمه آسیا در30ام تیرماه سال 1338به منظور انجام انواع معاملات بیمه و عملیات بازرگانی تأسیس شد. امروز 60امین سالگرد تاسیس این شرکت قدیمی در صنعت بیمه کشورمان است.
بیمه آسیا با بیش از2400نفر نیروی انسانی، سرمایه 2300میلیارد ریالی و با بیش از نیم قرن فعالیت درعرصه صنعت بیمه یکی از صد شرکت برتر و بسیار معتبر در داخل و خارج ازکشور است . همچنین براساس گزارش اخیر بیمه مرکزی، شرکت بیمه آسیا در بین شرکت‌های بیمه حائز رتبه یک از نظر سطح توانگری مالی است و دومین شرکت بیمه مستقیم در نگهداری ریسک و قبول بیمه اتکائی در کشور محسوب می‌شود.
این شرکت همچنین در آخرین رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، بیمه آسیا به لحاظ کیفیت افشاء و اطلاع‌رسانی مناسب رتبه نخست در بین شرکت‌های بیمه‌ای بورسی کسب کرده است. ضمن اینکه بیمه آسیا در بین 308شرکت حاضر در بورس توانسته به رتبه 15ارتقاء پیدا کند.
فروش بیش از 24هزار بیمه‌نامه در سال 97
بیمه آسیا جزو شرکت‌های بیمه‌ای پرکار و البته سودده صنعت بیمه کشور است. این شرکت در سال 1397با فروش 24هزار و 917فقره بیمه‌نامه توانسته جایگاه بسیار مناسبی در بین شرکت‌های بیمه‌ای به دست آورد. این شرکت در طی سال 97در مجموع یک هزار و 400میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده است. این رقم سبب شده تا جایگاه این شرکت در بین شرکت‌های بیمه‌ای ارتقاء پیدا کند. این ارقام نشان از رشد بیش از300درصدی در مبلغ حق بیمه صادر شده از سوی این شرکت و همچنین رشد 245درصدی تعداد بیمه‌ نامه‌های صادر شده در این شرکت نسبت به دوره مالی سال 96دارد. نکته جالب در این خصوص این است که بیمه آسیا 78درصد از حق بیمه حاصله را از فروش بیمه‌نامه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به دست آورده است.
روند رو به رشد فروش حق بیمه شرکت بیمه آسیا
بررسی ارقام حق بیمه صادر شده از سوی این شرکت طی 5سال گذشته به خوبی نشان می‌دهد که این شرکت در این زمینه روند رو به رشد را طی می‌کند. این شرکت در سال 93بیش از 2هزار و 100میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده است. این رقم در سال 94به حدود 2هزار 300میلیارد تومان رسیده است. در سال 95روند جهشی این شرکت در بخش فروش حق بیمه آغاز شده و طی این سال بیش از 2هزار700میلیارد تومان بیمه‌نامه فروخته است. این رقم در سال‌های 96و 97به ترتیب به 3هزار 500و 4هزار و400میلیارد تومان رسیده است. پیش‌بینی بیمه آسیا این است که این شرکت در سال جاری به فروشی بیش از 5هزار و 300میلیارد تومان برسد.
بازدهی 115درصدی سهام بیمه آسیا طی یک سال
طی دو ماه نخست سال بازدهی سهام بیمه آسیا روند افزایشی داشته است. به طوری که در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به فروردین سال جاری بازدهی سهام این شرکت تا 25درصد افزایش پیدا کرده است. PE این شرکت عدد بسیار مناسب 8.42بوده است و EPS بیمه آسیا عدد 280را نشان می‌دهد. روند روبه رشد سهام بیمه آسیا طی ماه‌های بعدی نیز ادامه پیدا کرده است. ضمن اینکه کارشناسان معتقدند که سهم آسیا طی ماه‌های آینده روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد. بررسی قیمت سهام این شرکت از تیر ماه سال گذشته تا کنون نشان از افزایشی بیش از 115درصد رشد دارد. موردی که بیانگرد این مساله است که سهام بیمه آسیا بازدهی بسیار مناسبی دارد.
پورتفو حق بیمه سال 97شرکت بیمه آسیا
این شرکت در حوزه بیمه‌های مسئولیت و اشخاص و بیمه عمر و زندگی و… فعالیت دارد. در پورتفو حق بیمه این شرکت 46درصد به بیمه شخص ثالث مربوط می‌شود. بخش عمده فعالیت بیمه آسیا در بیمه‌های شخص ثالث است. دسترسی سریع، کارشناسی و دریافت سریع بیمه‌نامه و خسارت باعث شده تا بسیاری از رانندگان این بیمه‌نامه را برای خودرو خود در نظر بگیرند. صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث و مازاد بیمه آسیا در سال 97نسبه به سال 96بیش از 3درصد افزایش پیدا کرده است. بیمه آسیا طی سال 97برای 2میلیون و پانصد هزار دستگاه خودرو بیمه‌نامه شخص ثالث صادر کرده که باعث افزایش 15درصدی حق بیمه این شرکت نسبت به سال گذشته شده است.
بیمه‌های درمانی بیمه آسیا نیز جزو بیمه‌های با کیفیت و با پوشش بسیار بالااست. 18درصد از فعالیت‌های بیمه‌ای بیمه آسیا مربوط به بخش درمان بوده است. در این بخش صدور انواع بیمه نامه درمان بیمه آسیا در سال 97نسبت به سال 96بیش از 34درصد افزایش پیدا کرده است.بیمه بدنه خودرو نیز جزو بیمه‌های پر طرفدار در بیمه آسیا است. این شرکت در سال گذشته بیش از 486هزار بیمه‌نامه شخص ثالث صادر کرده است. در این بخش نیز دسترسی و سرعت بالا در دریافت خدمات از این شرکت باعث شده تا مشتریان بسیاری جذب آن شوند. 13درصد از کل فعالیت‌های بیمه‌ای بیمه آسیا مربوط به این نوع بیمه‌نامه است. در این بخش نیز شاهد رشد 7درصدی در سال 97نسبت به سال 96هستیم. در بخش بیمه عمر نیز شرکت بیمه آسیا با ارائه طرح‌های متنوع و جلب رضایت مشتریان عملکرد مناسبی داشته است.
عملکرد مالی بیمه آسیا در سال 97
بررسی عملکرد مالی و صورت‌ حساب‌های مالی این شرکت در سال مالی منتهی به اسفند 97این شرکت با افزایش سود خالص مواجه شده است. در شرایطی که برخی از شرکت‌های بیمه‌ای زیان‌ده بوده‌اند بیمه آسیا در 60امین سالگرد تاسیس‌اش همچنان عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و اصالت خود را حفظ کرده است.
سود خالص این شرکت در سال 97به 644٫501میلیون ریال رسیده است. این در حالی است که بیمه آسیا سال گذشته به سود خالص 437٫165میلیون ریال رسیده بود. سود انباشته این شرکت نیز در پایان سال مالی منتهی به اسفند 97به عدد 941٫197میلیون ریال رسیده است. حق بیمه صادر شده از سوی این شرکت نیز به 44٫373٫164میلیون ریال رسیده است. ضمن اینکه خسارت پرداختی از سوی این شرکت نیز از22٫501٫945میلیون ریال سال 96به 29٫557٫173میلیون ریال در سال 97رسیده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس در سکوت

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سهام اولین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می‌رسد فعلا نه انگیزه‌ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی جرئی به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۱۴۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «خزامیا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «کرمان» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۵۱ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته‌ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می‌خورد، بازگشایی منفی صندوق‌های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز ۱۶۳ نماد در محدوده مثبت و ۲۶۶ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۶۰ نماد در محدوده مثبت و ۱۸۰ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • بورس در سکوت
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت