Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ۸۰ درصد نماینده‌های مجلس دهم دوباره انتخاب نمی‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در نشست ماهانه این حزب، با تاکید بر همگرایی اصولگرایان در انتخابات امسال، درباره هدف دعوت از مصطفی پورمحمدی برای سخنرانی در نشست امروز، گفت: جامعه روحانیت در حال اصلاح ساختار و بازسازی است و پسوند تهران از این تشکل برداشته شده و به جامعه روحانیت کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دوره جامعه روحانیت قرار نیست مستقلا لیست دهد اما در پی وحدت‌بخشی به اصولگرایان است. حرکت‌های جدیدی آغاز کرده و در سطح کشور در حال فعالیت هستند. 

باهنر با یان اینکه ما در جامعه اسلامی مهندسین فعلا به‌دنبال مطالعات کتابخانه ‌ای در انتخابات دور قبلی مجلس هستیم تا نتایج را در هر حوزه‌ای داشته باشیم و این کار در تصمیم‌گیری برای این دوره مهم است، اظهار داشت: بیش از 160 حوزه تک نماینده‌ای داریم و تعدادی هم دو نفره و مابقی همینطور اضافه می‌شود لذا برای حوزه‌های تک نفره باید فایل جدایی باز شود چراکه تاثیرپذیری حوزه‌های کم نماینده از جریانات سیاسی کمتر است و رقابت بین اشخاص حقیقی است. در حوزه‌های انتخابی اشخاص حقیقی در شاکله لیست می‌توانند تاثیرگذار باشند و به لیست رای می‌دهند و رای به لیست دارد پررنگ‌تر می شود.

دبیرکل جام خاطرنشان کرد: در دوره گذشته  نفر شصتم که عضو لیست ما بود  با نفر شصت و یکم فاصله‌ 200 هزار رایی داشت در حالی که افراد مشهوری بودند لذا در تهران اگر بخواهیم حساب کنیم، حرف آخر را لیست‌ها می زنند و افراد خارج لیست رای نمی‌آورند.

 وی افزود: ما اطلاعات دوره گذشته برایمان مهم است، در هر دوره 60 درصد از نمایندگان دوره قبل رای نمی‌آورند و این دوره پیش‌بینی می‌کنم 80 درصد نمایندگان رای نیاورند اما این به‌معنای عوض شدن جریان سیاسی حاکم بر مجلس نیست.

باهنر با تاکید بر اینکه بالای 80 درصد از نامزدهای مجلس نمی‌دانند وکالت مجلس چیست و حتی رای دهندگان هم نمی‌دانند جنس کار مجلس چیست و عموما از اختیارات نماینده خبر ندارند، گفت: برخی نماینده‌ها حتی بعد از انتخاب پشیمان می‌شوند و سال آخر که می‌شود یا تکلیف شرعی‌شان جنب و جوش پیدا می‌کند یا اطرافیان اصرار می‌کنند و مجددا ثبت‌نام می‌کنند و از این افراد بالای 60 درصد رای نمی‌آورند.

دبیرکل جام تصریح کرد: در مجلس دهم انسان‌های قوی زیاد بود اما فراکسیون اکثریت نداشت و سه فراکسیون اقلیت داشت. در دنیا مجالس و دولت‌های ائتلافی ضعیف ظاهر می‌شوند. وقتی فراکسیون اکثریت نباشد عملکرد مجلس را ضعیف جلوه می‌دهد.

وی افزود: ما فرم‌هایی در اختیار مسئولان جامعه اسلامی مهندسین استان‌ها قرار دادیم و افرادی که در دوره‌های قبل دوم و سوم شدند اطلاعات و گرایششان برای ما مهم است. مشکل مهمی که داریم این است که 12 هزار نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند‌. در دوره اول مجلس آنقدر کاریزمای نمایندگان بالا بود که در دوره دوم در برخی حوزه‌ها جز نماینده وقت کسی حضور نداشت و برخی فعالان سیاسی شان خودشان را نمایندگی مجلس نمی‌دانستند. 

باهنر خاطرنشان کرد: برخی هم برایشان مهم نیست از نردبان عارف یا حداد عادل یا آیت‌الله مصباح بالا بروند و تنها هدفشان رفتن به مجلس است و برایشان مهم نیست از چه نردبانی بالا می‌روند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۵۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد نادری در نشست علنی (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری در روز‌های گذشته وقوع سیل در حاجی آباد زیرکوه خراسان جنوبی موجب تخریب جاده شده بود به طوری که عبور از این مسیر امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل نزدیک به ۶۰ دانش آموزی که یک سال تمام برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند امکان دسترسی به حوزه امتحانی نداشتند و از آزمون سراسری جا ماندند.
 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: فرماندار شهرستان باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم خطاب به این فرزندان مظلوم در این واقعه عرض می‌کنم من احمد نادری تا زمانی که در این جایگاه هستم، صدای شما خواهم بود و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای صدای شما بودن و پیگیر حقوق از دست رفته شما استفاده خواهم کرد.

نادری یادآور شد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه که هر ساله احتمال رگبار و بارندگی شدید در فصل بهار است باید دستگاه‌های امدادرسان از قبل پیش‌بینی‌های لازم را در این مناطق می‌داشتند. ضمن اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خودشان باید حوزه امتحانی البته با تمهیدات لازم داشته باشند تا به مشکل قطع راه و دسترسی به حوزه امتحانی در شهر‌های مجاور دچار نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: باید این منطقه شامل سهمیه سیل‌زدگان شده و آزمون مجدد و مکتوب برای افرادی که به خاطر قطع راه و مسیر دسترسی به حوزه امتحانی موفق نشده‌اند خودشان را به محل آزمون سراسری برسانند برگزار شود تا حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشود.

دیگر خبرها

  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه