Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@19:52:53 GMT

هشدار اسرائیل به عربستان درباره تنبیه یک شهروند سعودی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۰۲۴۵

به گزارش فارس، هفته گذشته، «محمد سعود»، خبرنگار و شهروند سعودی در قالب گروهی رسانه‌ای به دعوت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین رفت و در حین بازدید از قدس اشغالی، به دلیل مواضع ضد فلسطینی اخیرش از این شهر طرد شد.

اخراج خفت بار او از یک طرف و خشم عرب‌ها به ویژه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی از سوی دیگر باعث شد که پادشاه سعودی در نمایش تبلیغاتی به وزارت کشور عربستان سعودی دستور دهد تابعیت وی سلب شود؛ چرا که به زعم دولت سعودی، حرکت و اظهارات او در خلاف مسیر سعودی‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) نوشت که این رژیم پیامی به دیوان پادشاهی سعودی فرستاده و از سعودی‌ها خواسته به هیچ وجه «محمد سعود» را به دلیل اظهارات و مواضعش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مجازات و تنبیه نکنند.

ژاکی حوکی، تحلیلگر مسائل عربی در «رادیو ارتش اسرائیل» در مطلبی که برای روزنامه «معاریو» نوشته است، گفت که رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی بابت تنبیه سعود هشدار داده است.

این روزنامه‌نگار صهیونیست نوشت که عربستان سعودی قصد دارد محمد سعود را مجازات کرده و یا از دانشگاه اخراج کنند.

به نوشته روزنامه معاریو، رژیم صهیونیستی به ریاض هشدار داده است که اقدامات تنبیهی علیه سعود می‌تواند حامل پیام سیاسی در مورد آینده روابط این رژیم و عربستان سعودی باشد.

تحلیلگر صهیونیست می‌نویسد که سعود آنچه را بدان مستحق بود در حین حضورش در قدس دید و نیازی به تنبیه بیشتر ندارد.

محمد سعود حین حضورش در سرزمین‌های اشغالی با صهیونیست‌های افراطی زیادی دیدار داشته است. یکی از این افراطی‌ها «یهودا گلیک»، خاخام و نماینده سابق حزب لیکود در پارلمان رژیم صهیونیستی بود. این خاخام بارها خواسته مسجد الاقصی تخریب و هیکل (معبد) سلیمان (ع) بر روی آن ساخته شود.

این شهروند سعودی در مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های صهیونیست داشته، گفته است که «اسرائیل را دوست دارم و اسرائیلی‌ها را مثل خانواده خود می‌دانم».

مصاحبه سعود با رادیو اسرائیل

سعود همچنین از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و پسر نژادپرست و افراطی او به نام «یائیر» که بارها از شبکه‌های اجتماعی خواستار اخراج عرب‌ها و مسلمانان از سرزمین تاریخی فلسطین شده، اعلام حمایت کرده است.

اظهارات نفت‌پراکن پسر نخست‌وزیر علیه فلسطینیان چنان بود که فیس‌بوک مجبور شد سال ۹۷ حساب او را به مدت ۲۴ ساعت مسدود کند.

«محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی که اخیرا گفته دایه او یک یهودی بوده، سال گذشته در مصاحبه با نشریه آتلانتیک گفته بود که صهیونیست‌ها در فلسطین حق دارند و ایران «دشمن مشترک» تل‌آویو و ریاض بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی

تعداد بازدید : 6 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، پلیس رژیم صهیونیستی مصوبه کابینه این رژیم درباره بستن دفاتر شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در سرزمین‌های اشغالی را اجرایی کرد.

بر این اساس پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی یورش برد و این دفتر را تعطیل کرد.

«شلومو کرعی» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: بازرسان وزارت ارتباطات تحت حمایت پلیس وارد دفتر شبکه الجزیره در قدس شدند و تجهیزات آن را مصادره کردند.

همچنین کرعی ویدیویی را از یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی و مصادره تجهیزات آن منتشر کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از این اقدام گفت: از وزیر ارتباطات به دلیل نقشش در بستن دفاتر شبکه الجزیره تشکر می‌کنم.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که خبرنگاران الجزیره به امنیت رژیم صهیونیستی آسیب زده و به اقدام علیه نظامیان صهیونیست تحریک کرده‌اند.

گفتنی است کمی پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رای داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

نتانیاهو مدعی شد: کابینه به ریاست من و با اتفاق نظر تصمیم گرفت شبکه فتنه‌گر الجزیره را در اسرائیل ببندد.

دیگر خبرها

  • واکاوی ۳ ابربحران قابل توجه پیش رویِ نتانیاهو
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • نظامیان صهیونیست، پیکر‌های ۳ شهید را آتش زدند
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل