Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@01:15:52 GMT

۹۰۰ تن سیب فاسد شده ارتباطی به ما ندارد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۰۳۷۴

به گزارش اکوفارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مرکزی تعاون روستایی، یکی از اقدامات و خدمات دولت به جامعه تنظیم بازار و کنترل قیمت اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم است . این امر در حوزه مواد غـذایی شـکل جـدی تری به خود می گیرد. که اجرای طرحی موسوم به طرح تنظیم بازار میوه شب عیـد نیز از آن جمله است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح دولت هرسـاله جهت کنـترل قیمت میوه در ایـام نوروز و جلوگیری از افزایش بی رویه و غیر قابـل تحمل قیمت سـیب و پرتقـال که تمامی خانوارها مجبور به تهیه میوه شب عیـد می باشـند اجرا می گردد. این طرح شامـل خریـد میوه در زمان تولیـد، ذخیره سازی و توزیع آن در ایام نوروز  است.

این اقـدام بـا توجه به اهمیت آن زیر نظر کمیته ای موسوم به کمیته ملی راهبردی طرح تنظیم بازار کشور صورت می پذیرد. این کمیته متشـکل از دستگاههای متولی و مرتبط عضو کارگروه تنظیم بازار کشور است.

درسالجاری این طرح با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی به سازمان تعاون روسـتایی به شماره 020/18418 مورخ 97/9/20 و تشکیل کمیته ملی راهبردی ، آغاز گردیـد و حدود 24000تن سیب درختی و 40هزار تن پرتقال مورد نیاز اسـتانها تهیه و تحویل آنها شـد. همچنین حسب مصوبه کمیته مـذکور حـدود 6000تن سـیب درختی نیز بعنوان ذخیره احتیـاطی خریداری و ذخیره سازی گردید رصد مستمر بازار میوه و بررسـی قیمتها ضـرورت ورود دولت و توزیع میوه از هفته پایانی اسفند 97را اقتضا نمود .

 بلافاصله توزیع سـیب و پرتقال ذخیره شده در کشور از سطح شهرها تا عمق روستاها با قیمت های کنترل شده و یکسان زیر نظر کمیته راهبردی اسـتانها آغاز گردید. و تا اواخر فروردین 98استمرار یافت.

سیب درختی مازاد طرح مـذکور حسب تصـمیمات بند یک سایر دسـتورات جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور مورخ 98/1/20 در اختیار سازمـان میادین میوه و تره بار تهران قرار گرفت تا با قیمت های مصوب آن سازمان در سـطح شـهر تهران توزیع گردد. 

بـدلیل رونـد کنـد توزیع و اسـتعداد فساد پذیری محصول، کارگروه تنظیم بازار در بند 4 تصمیمات جلسه مورخ 98/2/16 خود فروش باقیمانده محصول را از طریق مزایده به بالاترین قیمت پیشنهادی مصوب ، و به این سازمان تکلیف نمود که فورا اقدام قانونی انجام، و اتحادیه سراسری تعاونیهای باغداران کشور بعنوان برنده مزایده ،1710 تن محصول ذخیره شده در سـردخانه سـرخدشت شهرسـتان دماوند را در مورخ 98/3/8 از سازمان تعاون روستایی خریداری و تملک نموده است.

حسب اطلاع اخذ شده ، اتحادیه مذکور بخش عمده از محصول خریداری شـده را راسا و یا نیابتا صادر نموده و در حال حاضر مشغول فروش حدود 500تن باقیمانده محصول خود از طریق صـادرات و ارسـال پس سورت آن به کارخانجـات کنسانتره می باشـد. که به لحاظ حقوقی ارتباطی با این سازمان ندارد.

بنابراین گزارش مدیر جهاد کشاورزی دماوند خبر داده بود که 900 تن سیب تنظیم‌بازاری که قرار بوده است برای تنظیم بازار شب عید توزیع شود با توجه به تأخیری که در تخلیه سیب‌ها صورت گرفت کیفیت آنها پایین آمده و قابل ارائه به بازار نیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دل‌بوسکه مسئول پاکسازی فدراسیونِ فاسد شد!

دولت اسپانیا با هدف بازگرداندن آرامش به فدراسیون فوتبال این کشور که ماه‌ها در تلاطم بوده است، سرمربی اسبق لاروخا را به سمت ریاست کمیته نظارت بر فدراسیون فوتبال اسپانیا منصوب کرد.

به گزارش مشرق، پیلار آلگریا، سخنگوی دولت اسپانیا اعلام کرد که ویسنته دل‌بوسکه، سرمربی اسبق تیم ملی این کشور به عنوان رییس کمیته تازه‌تاسیس بر نظارت فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا منصوب شده است.

اسپانیا که یکی از میزبانان مشترک جام جهانی ۲۰۳۰ است، هفته گذشته از تشکیل یک کمیته ویژه به منظور نظارت بر فدراسیون فوتبال این کشور تا زمان برگزاری انتخابات جدید خبر داد. فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) اعلام کرده‌اند که به دقت و با نگرانی وافر شرایط را رصد خواهند کرد.

این اقدام پس از ماه‌ها آشوب و تلاطم در فدراسیون فوتبال اسپانیا صورت گرفت؛ نهادی که با چند رسوایی از جمله پرونده فساد مالی و همچنین برکناری لوئیس روبیالس، رییس سابق این فدراسیون به دلیل تعرض آشکار به جِنی هرموسو، بازیکن تیم ملی زنان این کشور روی سکوی اهدای مدال قهرمانی جام جهانی به این تیم، دست و پنجه نرم می‌کند.

دل‌بوسکه در سال ۲۰۱۰ لاروخا را به عنوان قهرمانی جام جهانی رساند و پیش‌تر نیز آن تیم پرستاره را به قهرمانی یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ رسانده بود. او پیش از موفقیت در سطح بین‌المللی، در مدت چهار سال حضور روی نیمکت رئال مادرید(از سال ۱۹۹۹) ۲ بار در لیگ قهرمانان و ۲ بار در لالیگا تاجگذاری کرد. هدایت باشگاه بشیکتاش ترکیه نیز در کارنامه حرفه‌ای دل‌بوسکه به چشم می‌خورد. مرد اسپانیایی در کسوت بازیکن نیز بیش از ۴۰۰ بازی برای رئال انجام داد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دل‌بوسکه مسئول پاکسازی فدراسیونِ فاسد شد!
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید