Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@22:19:52 GMT

کشف طوفان‌های نابودگر روی سطح خورشید

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۰۶۰۵

کشف طوفان‌های نابودگر روی سطح خورشید

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، امواج بسیار داغ پلاسما سبب به وجود آمدن لکه‌های خورشیدی شده و نشانه‌ای برای پایان یک چرخه خورشیدی است. دانشمندان ناسا به تازگی طوفان عظیم و نابودگری را که بر اثر امواج پلاسما به وجود آمده، کشف کرده‌اند.

اکتشافات و اطلاعات ارسالی جدید ماهواره‌های موجود در فضا اخیرا اطلاعات دانشمندان از چرخه‌های خورشیدی را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر چرخه خورشیدی فعالیت‌ها و واکنش‌های شیمیایی عظیم و بزرگی در خورشید رخ می‌دهد. میدان مغناطیسی این ستاره غول پیکر هر 11 سال یکبار از شمال به جنوب و یا بالعکس تغییر می‌کند. در طول این چرخه‌های خورشیدی فعالیت‌های شیمیایی درون خورشید سبب به وجود آمدن سونامی‌هایی عظیم از پلاسمای داغ می‌شود. پزوهش‌های جدید نشان داده است لکه‌های خورشیدی بر اثر همین سونامی‌های عظیم ایجاد می‌شود.

یکی از دانشمندان ناسا در مصاحبه با رسانه‌ای آمریکایی گفت: اکتشافات اخیر دید ما نسبت به خورشید را تغییر داده و اکنون می‌توانیم به جرات بگوییم تا پیش از این نمیدانستیم دقیقا در خورشید دنبال چه چیزی هستیم. حالا با دقت بسیار بیشتری نسبت به قبل می‌دانیم درون خورشید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

در هر طوفان عظیم خورشیدی مقدار بسیار زیادی پلاسما به سطح این ستاره می‌رسد و اختلاف دمای آن با مواد موجود روی سطح لکه‌های تیره‌ای را ایجاد می‌کند. شدت این طوفان‌ها یا سونامی‌های عظیم خورشیدی در حدی است که به مرور سبب تغییر در میدان مغناطیسی خورشید می‌شود. دانشمندان سرعت حرکت این طوفان‌ها تا ۳۰۰ متر بر ثانیه اعلام کردند.

دانشمندان با بررسی شواهد و اطلاعات بدست آمده زمان وقوع طوفان عظیم خورشیدی بعدی را سال آینده میلادی بیان کردند. فناوری‌های کنونی به محققان و دانشمندان اجازه می‌دهد تا در زمان طوفان شاهد فوران عظیم مواد پلاسما از عمق خورشید باشند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سطح خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • (ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • تصاویر هوایی ویرانی عظیم در خان‌یونس را نشان می‌دهد
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • سیاه‌چاله چیست و چگونه نور را می‌بلعد؟!
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک