Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به واگذاری فروش میوه های تنظیم بازاری به اتحادیه باغداران ازطریق مزایده،اعلام کرد:این اتحادیه بخش عمده محصول خریداری شـده راراسا یا نیابتا صادر کرده است.

به گزارش مهر به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، این سازمان با ارائه توضیح پیرامون مباحث مطرح شده مبنی بر تأخیر در عرضه سیب‌های تنظیم بازاری، اعلام کرد: طرح تنظیم بازار میوه شب عید، درسالجاری با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی به سازمان تعاون روستایی به شماره ۰۲۰/۱۸۴۱۸ مورخ ۹۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹.۲۰ و تشکیل کمیته ملی راهبردی، آغاز و حدود ۲۴۰۰۰ تن سیب درختی و ۴۰ هزار تن پرتقال مورد نیاز استان‌ها تهیه و تحویل آنها شد.

همچنین حسب مصوبه کمیته مذکور حدود ۶۰۰۰ تن سیب درختی نیز بعنوان ذخیره احتیاطی خریداری و ذخیره سازی شد. رصد مستمر بازار میوه و بررسی قیمتها ضرورت ورود دولت و توزیع میوه از هفته پایانی اسفند ۹۷ را اقتضا نمود که بلافاصله توزیع سیب و پرتقال ذخیره شده در کشور از سطح شهرها تا عمق روستاها با قیمت‌های کنترل شده و یکسان زیر نظر کمیته راهبردی استان‌ها آغاز شد و تا اواخر فروردین ۹۸ استمرار یافت. سیب درختی مازاد طرح مذکور حسب تصمیمات بند یک سایر دستورات جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور مورخ ۹۸.۱.۲۰ در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار تهران قرار گرفت تا با قیمت‌های مصوب آن سازمان در سطح شهر تهران توزیع شود.

به دلیل روند کند توزیع و استعداد فساد پذیری محصول، کارگروه تنظیم بازار در بند ۴ تصمیمات جلسه مورخ ۹۸.۲.۱۶ خود فروش باقیمانده محصول را از طریق مزایده به بالاترین قیمت پیشنهادی مصوب و به این سازمان تکلیف کرد که فوراً اقدام قانونی انجام، و اتحادیه سراسری تعاونیهای باغداران کشور بعنوان برنده مزایده ،۱۷۱۰ تن محصول ذخیره شده دریکی از سردخانه‌های شهرستان دماوند را در مورخ ۹۸.۳.۸ از سازمان تعاون روستایی خریداری و تملک نموده است. حسب اطلاع اخذ شده، اتحادیه مذکور بخش عمده از محصول خریداری شده را راسا و یا نیابتا صادر نموده و در حال حاضر مشغول فروش حدود ۵۰۰ تن باقیمانده محصول خود از طریق صادرات و ارسال پس سورت آن به کارخانجات کنسانتره است که به لحاظ حقوقی ارتباطی با این سازمان ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: میوه تنظیم بازار سازمان تعاون روستایی محمدرضا تابش سعید نمکی ایران اینترنشنال محسن پهلوان احمد شاملو حمید سوریان عملیات مرصاد تیم بی ترامپ یوسف بن علوی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در همین هفته گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود و گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از جهاد کشاورزی استان یزد، یحیی شفیعی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین گوشت در استان یزد اظهار کرد: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزیع شده و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.

وی افزود: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است.

شفیعی ادامه داد: قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰,۰۰۰ تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی در بازار رعایت نمی‌شود و این امر موجب گلایه‌مندی مردم شده است.

کد خبر 749186

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید