Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادقی با اشاره به اینکه رأی دادگاه برای پرونده شاندیز بر اساس حفظ حقوق سهامداران آن بود، گفت: نظارت دادستانی و دستگاه های دیگر بر اجرای حکم پرونده شرکت پدیده تا رسیدن به نقطه قابل اعتماد ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، گفتگوی خبری شب گذشته (شنبه 5 مرداد) شبکه دو سیما به بررسی پرونده شرکت پدیده شاندیز اختصاص داشت که در این برنامه دادستان عمومی انقلاب مشهد با بیان اینکه در مرحله دادرسی این پرونده هیچ نقل و انتقال و حیف و میلی در اموال شرکت پدیده انجام نشد، گفت: دادگاه و دستگاه قضایی از همفکری و همکاری دستگاه های دیگر استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«غلامعلی صادقی» با اشاره به اینکه رأی دادگاه درباره این شرکت بر اساس حفظ حقوق سهامداران آن بود، گفت: اموال متهمان این پرونده از آنها سلب و به عنوان سرمایه شرکت منظور شد و طلبکاران نیز به سهامداران شرکت تبدیل شدند. اگر این اتفاق نمی افتاد شرکت ورشکسته می شد اما اکنون این شرکت بدهی ندارد و بدهکاری خود را با واگذاری سهام تسویه کرده است.

 

وی با بیان اینکه موسسات مالی، بانکها، دستگاه های دولتی و گروه هایی که خدمات و کالا به این شرکت ارائه کرده اند جزو طلبکاران اصلی آن هستند، ادامه داد: آنها اکنون به سهامداران شرکت پدیده با حکم دادگاه تبدیل شده اند.

 

دادستان عمومی انقلاب مشهد با بیان اینکه بر اساس ارزیابی سال 95، سرمایه شرکت پدیده حدود 11 هزار میلیارد تومان بود که امروز دست کم دو برابر شده است، گفت: متهمان می گفتند 80 درصد اموال شرکت برای ماست اما با رأی دادگاه این امتیاز از آنها سلب و به سهام شرکت تبدیل شد.

 

وی درباره همکاری سایر دستگاه ها برای حل سریعتر این پرونده گفت: دستگاه های گوناگون برای اجرای هر چه بهتر حکم دادگاه اعلام آمادگی کرده اند. سهامداران با تشکیل مجمع عمومی و انتخاب هیأت مدیره و مدیرعامل اگر نیاز به منابع مالی داشته باشند مسئولان برای تأمین آن اعلام آمادگی کرده اند.

 

صادقی با اشاره به این شرکت باید چند گام بردارد و خود را نشان دهد و سپس از آن با شرایط خوبی وارد بورس شود، گفت: برای ورود این شرکت به بورس نباید عجله شود البته تصمیم با سهامداران است. سهام این شرکت در سال 92 به قیمت 100 تومان فروخته شد اما با تبلیغات گسترده و بدون پشتوانه در نیمه سال 93 قیمت هر سهم به 12 هزار تومان افزایش یافت.

 

وی درباره برخی موضوعاتی که درباره این شرکت مطرح می شود نیز اینگونه پاسخ داد: برخی می گویند شرکت در ازای سهام به ما تعهدنامه داده است در حالی که شرکت حق این کار را نداشته است و آقای پهلوان، محکوم ردیف اول باید پاسخگوی این تعهدنامه ها باشد. شرکت پدیده اکنون پاسخگوی این تعهدنامه ها نیست.

 

دادستان عمومی انقلاب مشهد با اشاره به اینکه ارزش سهام شرکت پدیده را پهلوان بدون نظر کارشناسان و با افرادی که منتسب به وی بودند مشخص می کرد، گفت: طرف مشورتی مردم برای مشخص شدن ارزش سهام این شرکت نیز دلالانی دست نشانده شخص آقای پهلوان بودند.

 

وی با تاکید بر اینکه نظارت دادستانی و دستگاه های دیگر بر اجرای حکم پرونده شرکت پدیده تا رسیدن به نقطه قابل اعتماد ادامه دارد، گفت: بانکها و موسسات مالی سهامداران عمده این شرکت هستند و اگر می خواهند از بانک مرکزی برای ادامه کار این شرکت منابعی دریافت کنند مجوزها آماده است و اگر می خواهند از بخش خصوصی استفاده کنند تصمیم گیرنده اصلی خود سهامداران هستند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه شیراز اردبیل آیت الله جعفری هرمزگان عملیات مرصاد پدیده پدیده شاندیز قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود

نماد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار ۵ ساله سهامداران به پایان برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: نماد این شرکت اواخر بهمن ماه سال 1402 در بازار توافقی فرابورس ایران با نماد "سپرده" درج شد تا انتظار 5 ساله سهامداران به پایان برسد.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان هشتمین نماد معاملاتی در بازار توافقی فرابورس ایران در گروه فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط درج شده است و از اواخر اسفندماه 1402 نیز معاملات سهام این شرکت در این بازار انجام می شود.

نماد شرکت سپرده گذاری مرکزی اسفندماه سال 1397 متوقف شد که بر اساس درخواست های مکرر سهامداران در مجامع و با پیگیری های هیات مدیره این شرکت، شرایط برای درج نماد و معاملات آن در بازار توافقی فرابورس فراهم شد. این معاملات بر اساس رویه‌های دستورالعمل بازار توافقی و در صورت وجود خریدار و فروشنده انجام می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • دستگیری سارقان باغ ویلاها و کابل‌های برق در طرقبه شاندیز
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق