Web Analytics Made Easy - Statcounter

منلی که جوانترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ این کشور است، روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا از انگیزه و آرزوهای گم شده اش در پیچ و خم سیاست این کشور سخن گفت و ابراز امیدواری کرد بتواند روزی ساختار سیاسی آمریکا و انحصار دو حزب دموکرات و جمهوریخواه را تغییر دهد.

او که تنها 20 سال دارد و در خانواده ای کم درآمد در  فلوریدا متولد شده است، این روزها در واشنگتن به سر می برد تا با گروه های مختلف و مردم دیدار کرده و درباره برنامه هایش برای یک "جامعه برابر" و بدور از تبعیض نژادی و طبقاتی سخن بگوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منلی تاکید کرد هدفش رسیدن به مقام ریاست جمهوری نیست، زیرا این کار برای انتخابات سال 2020 عملی نخواهد بود. اما با اعلام نامزدی و ایجاد کارزار انتخاباتی می خواهد که مشکلات و چالش های جوانان و سیاهپوستان را در این کشور مطرح کند.

او که یک بار توسط پلیس فلوریدا دستگیر و زندانی شده است، گفت: بدون اینکه جرمی  مرتکب شده باشم، زندانیم کردند و در چند روز بازداشت با کسانی آشنا شدم که بهترین انسان ها هستند.

به باور الایجا منلی نظام نژادپرستانه و غیرعادلانه حاکم بر دادگاه ها و نیروهای پلیس در آمریکا باید تغییر کند، والا نمی توان از دموکراسی واقعی در این کشور سخن گفت. 

او می گوید خود را برای گام های بزرگتری در آینده دنیای سیاست آماده می کند، اما می داند که راه پرچالش و دشواری در انتظار یک سیاهپوست بدون پشتیبانی مالی و رسانه ها خواهد بود.

** مبارزه با دستان خالی

وی در پاسخ به این سوال که ورود به کارزار انتخاباتی چه حسی برای او داشته است؛ گفت: در ابتدا این تصمیمی بسیار دشوار بود، به ویژه به دلیل سن. من فقط 20 سال دارم اما بر اساس قانون اساسی (آمریکا) حداقل سن برای ریاست جمهوری 35 است. با این حال منع قانونی برای نامزدی وجود ندارد. بر اساس قانون، حق آزادی بیان وجود دارد و این مهم است که جوانان در این روند سیاسی مشارکت کنند.

منلی درباره چالش های ورود به کارزار انتخاباتی هم اظهار کرد: راستش را بخواهید من با چالش های واقعا بسیار دشواری در این فرایند روبرو هستم. بزرگترین آنها، تبعیض است. منظورم دسترسی به امکانات منطقه ای، محدودیت های رسانه ای و مالی است. کارزار انتخاباتی من هیچ پولی از شرکت های بزرگ دریافت نکرده است. برای همین، دستم خالی است.

وی تاکید کرد: ساختار رسانه های بزرگ در این کشور یکی از مشکلات جدی ماست. البته کارزار من توسط برخی رسانه ها همچون "بوستون نیوز" که یک پایگاه رسانه ای محافظه کار است، پوشش داده شده است. برخی رسانه های کوچک هم به شکل پراکنده ای، اخبار مربوط به مرا پوشش داده اند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 ادامه داد: مساله اصلی من عدم پوشش نیست، بلکه چگونگی پوشش و خبر رسانی است. مساله خبررسانی گزینشی است. با این همه، من تا حدی توانسته ام که خود را معرفی کرده و بشناسانم. من به عنوان یک نامزد در این انتخابات بر این باور هستم که رسانه ها باید آزاد باشند و از حق آزادی بیان آنها باید پشتیبانی کرد.

** انتخابات نباید در انحصار باشد

منلی اضافه کرد: کارزار انتخاباتی من تا اینجا دستاورد بسیار خوبی برای ارتباط گرفتن با مردم و افراد مختلف در دو سوی جریان چپ و راست داشته است. این ارتباط ذهنیت آنها را درباره آنچه در کشور جریان دارد، حساس کرده است به ویژه اینکه ما شاهد روند فزاینده جریان ملی گرای حامی برتری نژاد سفید هستیم.

وی تصریح کرد: من فکر می کنم نامزد شدنم برای انتخابات دقیقا مبارزه با این روند رو به رشد است. البته من نمی توانم در این انتخابات به ریاست جمهوری برسم اما با اعلام نامزدی خود تلاش می کنم که نشان بدهم هر کسی می تواند وارد این فرایند شود و با این کار بخش هایی از جامعه را که با این موضوع مخالف هستند، به چالش بکشم.

** نژادپرستی ترامپ

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 در پاسخ به این سوال که ترامپ تا چه اندازه در دامن زدن به نژادپرستی و راستگرایی افراطی در جامعه آمریکا مقصر است، گفت: من فکر می کنم که نژادپرستی در نهادهای اجتماعی و سیاسی در ایالات متحده فراگیر است. این یک مساله، تاریخی طولانی دارد. هر چند به مرور از شدت آن کاسته شده است، اما هنوز تا ریشه کن کردن آن خیلی کار داریم.

منلی تصریح کرد: به باور من، رییس جمهوری کنونی نقش پررنگی در دامن زدن به نژادپرستی داشته است. به تازگی وی خطاب به نماینده زن کنگره (ایلهان عمر) گفته است "برگردد به کشور خودت". این نخستین بار و آخرین باری نبود که وی چنین سخنانی می گوید. به باور من، او نماد برتری طلبی نژاد سفید در این کشور شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از مردم در این کشور هستند که این شعارهای نژادپرستانه را ستوده و به سخنگویان آن رای می دهند. نمونه آن "تد کروز" (سناتور تگزاس) یا "لیندسی گراهام" (سناتور کارولینای جنوبی) است. در میان دموکرات ها نیز، چهره های نژادپرست داریم.

این نامزد انتخابات آمریکا اضافه کرد: واقعیت این است که خیلی از این چهره های نژادپرست رای آورده و وارد سیاست می شوند. ترامپ، در 2016 همین حرف ها را زد و انتخاب شد. در 2020 نیز به همین شیوه کارش را جلو می برد.

منلی تاکید کرد: با گسترش دامنه جریان سفید پوستان برترپندار، وضعیت خطرناکی در سطح جامعه به وجود می آید زیرا بخش بزرگی از این جامعه خود را در معرض تهدید می بیند.

** بزرگترین جمعیت زندانی در جهان

ایرنا پرسید نگاه شما به مساله نژادپرستی فراگیر در دادگاه ها و نظام قضایی آمریکا و همچنین در میان نیروهای پلیس و امنیتی سازمان اف بی آی چیست؟ بنا بر آمار، بخش عظیمی از جمعیت زندانی آمریکا سیاهپوستان و رنگین پوستان هستند.

نامزد جوان انتخابات آمریکا پاسخ داد: من این مساله را حاصل تاریخ این کشور می دانم. ما بزرگترین جمعیت زندانی را در سطح جهان داریم. این در حالی است اسم خودمان را گذاشته ایم "آزادترین کشور جهان"! اما نه تنها بیشترین سرانه زندانی را در جهان داریم، بلکه اکثریت بزرگ آنها را سیاهپوستان و رنگین پوستان کارگر تشکیل می دهند.

منلی اظهار کرد: می دانید که بیشتر این زندانی ها هم به خاطر جرایم کوچکی چون مصرف ماریجوانا به زندان می افتند. به خاطر چیزهایی که به نظر من نباید با مجازات زندان روبرو شوند.

وی گفت: خیلی از مردم اکنون متوجه این مساله شده و می خواهند که تغییر ایجاد کنند. به باور من با وجود همه مشکلات نژادپرستی در این کشور، سرانجام این ستمدیدگان و کارگران هستند که پیروز خواهند شد.

** ساختار نژادپرست و تبعیض آمیز قضایی

منلی با یادآوری چند روزی که در سال 2015 در پشت میله های زندان سپری کرده است، اظهار کرد: من یک بار دستگیر شدم و چند شب من را در زندان نگه داشتند. آنها من را متهم به کاری کردند که انجام نداده بودم ولی در این کشور وضع به گونه ای است که اگر مرتکب جرمی نشده باشی، باز برایت محکومیت صادر می کنند.

وی ادامه داد: کافی است که یک بار به زندان بیفتی تا برای همیشه سوابقت خراب شود. با یک سوء سابقه، نه دیگر به تو کار می دهند و نه می توانی خانه اجاره کنی یا ملکی بخری. حتی برای ادامه تحصیلات دچار دردسر خواهی شد، زیرا این سوء سابقه تا ابد در پرونده استعلامی تو برای هر کاری وجود خواهد داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره تاثیر این چند روز زندان بر زندگی خود، گفت: خب، من پیش از اینکه به زندان بیفتم، به این نظام بدبین بودم اما واقعا تجربه زندان و حس کردن آن با پوست و گوشتت، نگاه تو را درباره این نظام و قوانین آن عوض می کند و به تو انگیزه دو چندانی برای تغییر می دهد.

منلی افزود: بسیاری از مردم فکر می کنند زندان ها پر از افراد خشن و آدم کش است اما باید بگویم من با افرادی همبند شدم که از بهترین انسان هایی هستند که من دیده ام. حتی من هنوز با برخی از آنها دوست هستم.

وی خاطرنشان کرد: آنها نه خشن بودن  و نه بد. آنها قربانیان ساختار نژادپرست و تبعیض آمیز قضایی هستند. درک این نظام قضایی غیرانسانی، عمیقا من را مصمم کرد که برای اصلاح نظام قضایی و قوانین جنایی مبارزه کنم و کاری را آغاز کنم که در گذشته کسی نتوانسته انجام بدهد.

** احزاب جنگ و نفت

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از نظام دو حزبی در آمریکا و انحصار سیاسی دموکرات ها و جمهوریخواهان انتقاد کرد و گفت: من هیچ گاه نظام سیاسی این کشور را یک دموکراسی ندیده ام. ما در دو انتخابات در دوران بوش و دوره ترامپ دیدیم کسی که تعداد رای کمتری آورده است، پیروز انتخابات شده و رییس جمهوری می شود. هیچ کس نمی تواند این نظام را دموکراتیک بداند.

منلی تاکید کرد: دموکرات ها و جمهوریخواهان نمی توانند نماینده مردم ما باشند. مردم ناگزیر به انتخاب میان این دو هستند، انتخاب میان بد و بدتر. واقعا نمی توان یک کشور با 330 میلیون جمعیت را در دو حزب و دو تفکر خلاصه کرد و گفت فقط از یکی از این دو حق انتخاب دارند.

وی خاطرنشان کرد: مساله دیگر اینجاست که منابع مالی وحمایتی این دو حزب یکی بوده و آبشخور مالی آنها مجموعه های نظامی و سرمایه داری مشابهی هستند. آنها احزاب نفت و جنگ هستند. ما نیاز به نظام چند حزبی هستیم تا صدای همه مردم این کشور را بازتاب دهد.

جوانترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: من به ادامه مسیر سیاسی خود متعهد هستم و می خواهم نظام سیاسی آمریکا را اصلاح کنم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ضبط مناظره‌های تلویزیونی دور دوم نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز در مازندران آغاز شد.


ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه قائم شهر/ سوادکوه/ سوادکوه شمالی / جویبار و سیمرغ از امروز در صداو سیمای مازندران آغاز شد.


در این مناظره‌ها ۴ نامزد انتخاباتی که به مرحله دوم راه یافتند در ۳ مناظره ۶۰ دقیقه‌ای در مجموع ۱۸۰ دقیقه دیدگاه‌ها و تفکرات خود را مطرح می‌کنند.


همچنین در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۴۱۸شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که با تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز الکترونیکی در انتخابات دور دوم با آرای الکترونیکی مردم از بین چهار کاندیدای این حوزه دو نفر با کسب اکثریت آرا به عنوان نمایندگان این حوزه راهی مجلس دوازدهم شورای اسلامی خواهند شد.


دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا