Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهنامه همکاری پژوهشی مشترک میان پژوهشگاه و انجمن انسان‌شناسی ایران با هدف توسعه همكاري‌هاي علمي و پژوهشي و بهره‌مندي از امكانات و توانمندي‌هاي يكديگر منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در نشست مشترک دکتر «محمد سلگی»، رئیس پژوهشگاه و دکتر «مهرداد عربستانی»، رئیس انجمن انسان‌شناسی ایران، دو طرف بر همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سلگی در این دیدار با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشگاه بر استفاده از توان علمی انجمن‌های علمی به عنوان یکی از اهداف پژوهشگاه یاد کرد و افزود: هسته مرکزی فعالیت پژوهشگاه، حوزه فرهنگ است بنابراین علاقه‌مندیم تا در این حوزه به طور خاص و در حوزه‌های بین‌رشته‌ای همکاری پژوهشی داشته باشیم.

 

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به موضوع انتشار کتاب به عنوان یکی از حوزه‌های فعالیت پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا در حوزه نشر نیز براساس اولویت‌های پژوهشی و مأموریت پژوهشگاه همکاری کنیم. همچنین در بخش برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی نیز آماده همکاری هستیم.

 

در این نشست، رئیس انجمن انسان‌شناسی و فرهنگ نیز ضمن تشکر از استقبال پژوهشگاه در عقد تفاهمنامه همکاری مشترک، به مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های انجمن اشاره کرد و گفت: حوزه مردم‌شناسی و فرهنگ عامه زمینه بسیار مستعدی برای همکاری مشترک است و علاقه‌مندیم در صورت امکان با استفاده از ظرفیت انجمن و پژوهشگاه، به طور مشترک به این موضوع بپردازیم. دکتر عربستانی از ضرورت تدوین اطلس فرهنگ مردم ایران با رویکرد مردم‌شناسی یاد کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا اطلاعات فرهنگی هر منطقه از ایران را براساس روش علمی ثبت کنیم و سایت اینترنتی خاصی برای آن ایجاد کنیم. در این دیدار که دکتر داریوش مطلبی، معاون پژوهشی پژوهشگاه، دکتر زهره انواری، عضو هیأت مدیره انجمن، مصطفی اسدزاده، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی و کتایون قهرمانی، سرپرست ارتباطات پژوهشی نیز حضور داشتند، تفاهنامه همکاری مشترک میان پژوهشگاه و انجمن انسان‌شناسی ایران به امضای دو طرف رسید.

 

همكاري متقابل در طراحي و اجراي طرح‌هاي پژوهشي، تألیف یا ترجمه، همکاری متقابل در اجرای نظرسنجی مورد نیاز دو طرف، برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی، کارگاه‌های تخصصی و نقد و تحلیل آثار فرهنگی مرتبط برابر ضوابط دو طرف، همکاری در زمینه تألیف و ترجمه متون و انتشار کتب، نشریات و ویژه‌نامه‌های علمی با نشان مشترک، همکاری در استفاده از بانک‌های اطلاعاتی و منابع اسنادی و کتابخانه‌ای از موارد همکاری در این تفاهمنامه است.

 

انجمن انسان شناسی ایران، با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1380 تاسیس شده و در چهار حوزه انسان‌شناسی اجتماعی- فرهنگی، انسان‌شناسی زیستی، انسان‌شناسی باستان‌شناختی، و انسان‌شناسی زبان‌شناختی فعالیت می‌کند.

 

ارتقای کمی و کیفی مباحث انسان‌شناختی و نیز برقراری ارتباطات و همکاری‌های ملی و بین‌المللی از اهداف این انجمن است.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستان یزد آیت الله جعفری عملیات مرصاد غنی سازی اوقات فراغت اینفوگرافی تفاهم نامه پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی