Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@07:37:38 GMT

طرح ساماندهی مناطق حاشیه نشین

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۳۴۶۶

وزیر کشور در نشست ساماندهی مناطق کم برخوردار سیستان و بلوچستان گفت: بنیاد مسکن مقرر کرده تا پایان سال، ۴ هزار واحد مسکونی در چابهار و ۳۴۰۰ واحد مسکونی در زاهدان تحویل دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رحمانی فضلی در نشست ساماندهی مناطق حاشیه نشین استان سیستان و بلوچستان که عصر دیروز، 5 مرداد در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در این جلسه با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف موضوع حاشیه‌نشینی در چابهار را مورد بررسی قراردادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: چابهار یکی از شهرستان‌هایی است که از نظر حاشیه‌نشینی با مشکلاتی مواجه است و ساخت و سازهایی که در آنجا صورت گرفته ساخت و سازهای مناسبی نیست.  تراکم جمعیت در این منطقه بسیار بالاست که البته ناشی از پیشرفت و توسعه طرح های عمرانی بسیار بزرگی است که درحال حاضر در چابهار انجام می شود.  رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به پس‌کرانه این پروژه‌ها باعث شده تا افزایش جمعیت به‌دلیل مهاجرت در این منطقه حاشیه نشینی را رقم بزند.  وی با اشاره به دستور رییس جمهور تصریح کرد: براساس دستور رییس جمهور پیرو اولویت سومی که از سوی رهبر انقلاب در بحث حاشیه‌نشینی شده بود ما پیگیری‌های زیادی ظرف این دو سال انجام دادیم. به هرحال بنیاد مسکن به‌عنوان متولی اصلی ساخت‌وساز مشخص شده و منابع لازم در دولت تصویب شده و ستاد بازآفرینی نیز در خدمت بنیاد مسکن است.  رحمانی فضلی گکفت خاطرنشان کرد: امروز شهرداری و سازمان زمین‌شهری را مسئول کردیم تا زمین مورد نیاز را با سند برای بنیاد مسکن تامین کند.  براساس  نقشه‌ها و طرح‌هایی که بنیاد مسکن آورده قرار شده امسال ۴هزار واحد مسکونی در چابهار، ۳۴۰۰ واحد مسکونی در زاهدان به اتمام برسد.  همچنین کنار بحث کالبدی و مسکن موضوع اجتماعی در این مناطق یعنی موضوع مشارکت مردم، خدمات‌رسانی، تسهیل‌گری و آموزش هم جز موضوعاتی بود که اینجا مطرح و متولی آن مشخص شد.  همچنین خدمات درمانی، خدمات آموزشی خدمات ورزشی و خدماتی که مورد نیاز جامعه شهری است نیز ارائه شود.  وزیر کشور تاکید کرد: به هر حال ما در تلاشیم در قالب همان اولویت‌هایی که رهبر انقلاب داشتند و رییس جمهور نیز تاکید می‌کند بحث حاشیه‌ نشینی را در شهرهای مختلف با تنظیم سندهای مستقل و جداگانه به صورت زمان‌بندی شده و با همکاری همه دستگاه‌ها به نتیجه برسانیم.  وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرهای چابهار، زاهدان و مشهد جز شهرهایی هستند که طرح‌های حاشیه‌نشینی در آن پیش می‌رود و برای بقیه شهرها برنامه‌ریزی انجام شده که به مرور اطلاع رسانی خواهد شد.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رحمانی فضلی سیستان و بلوچستان مناطق حاشیه نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن گفت: سکو‌های اینترنتی برای انتشار آگهی ملزم به اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان هستند و به این سکو‌ها یک هفته مهلت داده می‌شود.

وی گفت: در جلسه‌ای که با یکی از سکو‌های بزرگ انتشار آگهی املاک داشتیم موافقت کردند تا به سامانه املاک و اسکان متصل شوند و مقدمات آن انجام شده است و تا دو روز آینده این اتصال به طور کامل برقرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن از ساماندهی افزود: یکی دیگر از سکو‌های بزرگ این حوزه با اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان برای انتشار آگهی موافقت نکرد و چنانچه این مقاومت ادامه یابد، به استناد مصوبات شورای عالی مسکن و کمیته‌هایی که شورای امنیت برگزار کرده است بخش املاک این سکو‌ها تعطیل می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر