Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:29:16 GMT

راه‌اندازی رصدخانه علمی برای نقد آرای قضایی در یزد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۴۴۸۳

راه‌اندازی رصدخانه علمی برای نقد آرای قضایی در یزد

معاون جدید منابع انسانی دادگستری یزد از برنامه‌های مهم در دست اقدام در این استان به تاسیس و راه‌اندازی رصدخانه علمی برای نقد آرای قضایی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، حسین دهقانی در مراسم معارفه‌ خود، افزود: آرای قضایی باید اقناع اجتماعی را همراه و همسو با اقناع قضایی داشته باشد که این مسئله نقش مهمی در تنویر افکار عمومی نسبت به قوه قضاییه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تشکیل کمیته بررسی علل و عوامل نقض آرای قضایی را از برنامه‌های معاونت منابع انسانی برشمرد و گفت: نقض آرا یکی از مسائلی است که باید برای آن کار علمی دقیق صورت گیرد، علل و عوامل نقض آرا شناسایی و بر مبنای آن دوره‌های آموزشی و برنامه‌های خاص تدوین کرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: اگر بتوان نقض آراء را به حداقل رساند بدون تردید بحث پیشگیری قضایی نیز بهتر و بیشتر محقق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود بیکاری پنهان و پرکاری مشقت آور اشاره و بیان کرد: بیکاری پنهان را باید به صورت مستدل و مستند و علمی رصد کرد و در تعدیل منابع انسانی در بخش‌های مختلف از آن بهره گرفت.

دهقانی، ارائه ایده‌ها و برنامه‌های پیشنهادی به معاونت منابع انسانی دادگستری را خواستار شد و ابراز کرد: ارائه ایده‌ها، پیشنهادات و نظرات و مشارکت در تدوین برنامه های آتی می تواند بر اثر گذاری برنامه‌ها و غنای آن بیافزاید.

معاون دادگستری یزد از کاهش ۱۰ درصدی نیروی انسانی از ستاد و تزریق به صف خبر داد و گفت: با هدف ارتقای سطح کیفی کار و خدمت به مردم مقرر شد که ۱۰ درصد از نیروهای ستاد کاهش به صف بپیوندند که این کار در مهلت ۲۰ روزه در دادگستری انجام شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نقد آرای قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است