Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از تحولات عراق از انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در ایست و بازرسی کربلا و خنثی شدن گسترده‌ترین عملیات تروریستی در این کشور حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، بر اثر انفجار بمبی در زیر خودروی ون در ایست و بازرسی شماره 54 ورودی شهر کربلا، یک مسافر کشته و یک افسر بازرسی زخمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک منبع امنیتی اعلام کرد که انفجار یک بمب در یکی از ورودی‌های کربلا یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت.
یک منبع امنیتی به شبکه سومریه‌نیوز گفت: انفجار یک بمب در یکی از ورودی‌های کربلا که زیر یک ون کار گذاشته شده بود به کشته شدن یک تن و زخمی شدن سه تن دیگر منجر شد.
به گفته این منبع نیروهای امنیتی در مکان وقوع انفجار حاضر شده و این مکان را محاصره کردند.
کربلا طی دو سال اخیر از وضعیت امنیتی باثباتی برخوردار بوده است.

گسترده‌ترین عملیات تروریستی در عراق خنثی شد
یک مسئول نظامی عراقی از خنثی شدن بزرگترین عملیات تروریستی در این کشور خبر داد.
به گزارش روسیا الیوم، «ابوعلی البصری» رئیس یگان اطلاعاتی «الصقور» از خنثی شدن بزرگترین عملیات تروریستی علیه بغداد طی سال 2019 خبر داد.
وی افزود: قرار بود در جریان این عملیات تروریستی بغداد و برخی از استانهای جنوبی و اقلیم کردستان هدف قرار بگیرند.
البصری تصریح کرد: نیروهای عراقی با همکاری نیروهای اطلاعاتی توانستند مواضع تروریستها را مشخص کرده و آنها را هدف قرار دهند.
وی افزود: در جریان این عملیات 160 عنصر مسلح در نینوا و 40 عنصر دیگر در بغداد بازداشت شدند. برخی از آنها خود را برای اجرای عملیات انتحاری آماده می کردند.

هشدار بازگشت داعش در صورت خروج الحشد الشعبی از دشت نینوی
عضو ائتلاف «الفتح» عراق اعلام کرد خروج نیروهای الحشد الشعبی از دشت نینوی، امنیت پایتخت را تهدید کرده و باعث بازگشت عناصر گروه تروریستی داعش به استان نینوی خواهد شد.
«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق اخیرا اعلام کرد لشکر 30 نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق از مناطق دشت نینوی خارج شوند.
«محمد کریم» عضو ائتلاف «الفتح» عراق در واکنش به این تصمیم اعلام کرد خروج نیروهای الحشد از دشت نینوی، «امنیت پایتخت را تهدید کرده و باعث بازگشت عناصر گروه تروریستی داعش به استان نینوی خواهد شد».
کریم به پایگاه خبری «المعلومه» گفت «منطقه دشت نینوی، هنوز از نظر امنیتی سست است و نیازمند باقی ماندن الحشد الشعبی است».
وی با بیان اینکه نیروهای الحشد در این منطقه، مایحتاج خانواده‌های آواره را تأمین می‌کنند، تصمیم عبدالمهدی را «نادرست» خواند و آن را به ضرر منفعت امنیتی کشور دانست.
این نماینده عراقی با تأکید بر اینکه عبدالمهدی «برای حفظ جان غیر نظامیان، از آن (تصمیم) عقب‌نشینی کند»، تصریح کرد: «عبدالمهدی امنیت ظاهری را می‌بیند و شاید نمی‌داند که پس از بازگشت خانواده‌های تروریستی داعش به این مناطق، چه اتفاقی رخ خواهد داد».
کریم همچنین اظهار داشت تصمیم خروج نیروهای الحشد از دشت نینوی، ماجراجویی امنیتی بزرگی است که عبدالمهدی در مناطق شمالی و غربی که پناهگاه امن داعش است، انجام داد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی تظاهرات و تحصن حامیان فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض از سوی پلیس و نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد، ماموران امنیتی کالج دانشگاهی دوبلین ایرلند، رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه را از مراسم اهدای جایزه افتخاری به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به زور اخراج کردند.

در حالی که پلوسی در مراسمی در کالج دانشگاهی دوبلین برای اهدای دکترای افتخاری و دریافت جایزه در حال سخنرانی بود، «مارتا نی ریادا» بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است».

رئیس اتحادیه دانشجویی کالج دانشگاهی دوبلین در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «دیلی میرر» گفت: من بلند شدم و گفتم پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است و چیزهای دیگری هم بود که می خواستم به عنوان نماینده دانشجویان بگویم. ما این مدرک افتخاری را محکوم می کنیم، زیرا بیانگر خواسته های دانشجویان نیست و نباید جشن‌هایی به این شیوه برگزار شود.

«مارتا نی ریادا» افزود که از قبل می دانسته است که پس از اظهارنظر از او خواسته می شود که آنجا را ترک کند، اما انتظار نداشت که نیروهای امنیتی او را دست‌بسته از سالن بیرون ببرند، چرا که معمولاً از فرد می پرسند: می روی یا نه؟ بعد اگر از رفتن امتناع کرد، نیروهای امنیتی او را بیرون می کشند، اما این مراحل را با او انجام ندادند.

در حالی که این مراسم در داخل سالن برگزار می شد، نی ریادا تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ دانشجو در اعتراض به پلوسی و رژیم اسرائیل در بیرون سالن ایستاده و شعار پایان دادن به نسل کشی در نوار غزه را سر دادند.

همچنین نیروهای پلیس فرانسه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه سوربن را در حمایت از غزه سرکوب کردند.

رسانه‌ها هم تصاویری از برخورد خشن پلیس آمریکا با کارولین فولین استاد اقتصاد دانشگاه جورجیا در تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از غزه پخش کردند.

این تحولات در حالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویورک، در جریان بازدید مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مکانی که جرقه تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی را در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه برانگیخت، او را هو کردند.

تحصن دانشجویان دانشگاه جورج واشنگن هم در حمایت از غزه و فلسطین با وجود بازداشت‌ها و شرکوب همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها