Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@23:46:07 GMT

تقوا و عدالت اخلاقی مایه جذب مردم به نماز جمعه است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۴۸۸۵

تقوا و عدالت اخلاقی مایه جذب مردم به نماز جمعه است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه ستاد نماز جمعه به مناسبت پنجم مردادماه و چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در کشور با حضور جمعی از مسئولان ادارات، نهادها، سازمان‌های دولتی و اعضای ستادهای نماز جمعه در مصلای نماز جمعه شهرستان شیروان برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شهرستان شیروان در این جلسه ضمن تقدیر از اعضای ستاد نماز جمعه، گفت: اگر هر توفیقی حاصل شده و یا هر کار خوبی انجام گرفته مربوط به خودتان است و بنده از همه مردم، نمازگزاران، فرماندار محترم، مسئولان ادارات، نهادها، سازمان‌های دولتی و اعضای ستادهای نماز جمعه خواهران و برادران، هیئت‌های مذهبی، حوزه‌‌های علمیه، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نیروهای سپاه، انتظامی، بسیج، راهنمایی و رانندگی، شهرداری، شورای اسلامی شهر، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، شورای اداری، سازمان تبلیغات اسلامی، اصناف، خبرنگاران عزیز و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. که در طول سال پای کار هستند و زحمات فراوانی را در اقامه نماز جمعه می‌کشند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی بیان کرد: بیش از یکصد نفر از نوجوانان و جوانان که در ستاد نماز جمعه شهرستان عضو افتخاری هستند، هر هفته به عنوان قاری قرآن، مؤذن، مکبر و مجری کارها را انجام می‌دهند.
امام جمعه شیروان با اشاره به موضوع جذب حداکثری در فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: آنچه که می‌تواند مؤثر باشد و مردم را به نماز جمعه جذب کند تقوا، عدالت اخلاقی، زندگی بدون تشریفات و خاکی بودن با مردم است که نتیجه‌اش حضور مردم در تمام صحنه‌ها خواهد بود و سعی ما هم بر این بوده که سلیقه‌ای عمل نکنیم چراکه اگر نماز جمعه آسیب ببیند فضای مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی شهرستان آسیب خواهد دید.
کوثری در ادامه با بیان اینکه مصلی باید مطاف مردم و مرکز دعوت به وحدت باشد، گفت: اینجا همان کعبه و صفا و مروه است که مردم با کم‌ترین هزینه می‌توانند حج را به‌جای آورند و ما هر هفته اینجا حج داریم.
وی بیان کرد: همان‌طور که از امام جمعه انتظار گناه کردن نداریم، انتظار عصمت هم نباید داشته باشیم، رضایت همه مردم کار سخت و دشواری است و زندگی همه ما جلوی دوربین است، خورد و خوراک، راه رفتن و نشست و برخاست همه ما رصد می‌شود و ما باید از خداوند بخواهیم که به همه ما تقوا بدهد و این را باید از خودمان شروع کنیم.
همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام محمود عزیزی، امام جمعه موقت شیروان با بیان اینکه نماز جمعه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و در قرآن کریم نیز یک سوره به همین نام داریم، گفت: اجتماعات مسلمین مثل مراسم حج، اعیاد قربان و غدیر و... در اسلام زیاد داریم، اما هر کدام در طول سال فقط یک بار برگزار می‌شوند، اما نماز جمعه هر هفته مردم را جمع کرده و در آن مسائل سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی مطرح می‌شود.
وی اظهار کرد: یکی از نشانه‌های حکومت صالحان، اقامه نماز است و یکی از دلایل حقانیت نظام نیز همین اقامه نماز پر صلابت جمعه است که برای دوستان تکیه‌گاه و امیدآفرین و برای دشمنان زجرآور است.
عزیزی گفت: نماز جمعه مردم را با بصیرت کرده و به نظام و انقلاب و امام و رهبری پای‌بند می‌کند و پیروی از رهبر نظام اسلامی موجب ناامیدی دشمنان و منافقان کوردل که در پی ضربه زدن به نظام و ایجاد اختلاف در بین مردم هستند، می‌شود.
امام جمعه موقت شیروان در پایان با اشاره به اینکه ستاد نماز جمعه شیروان ستاد بسیار فعال و نشان از دیانت و پاکی است، افزود: خدمت هر هفته شما عزیزان در نماز جمعه کمک به استقرار، پای‌بندی، عظمت نظام و سربلندی رهبر معظم انقلاب در برابر همه دنیا و بیمه شدن انقلاب در برابر همه فتنه‌ها و فتنه‌گران است و این خدمت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
امین‌رضا مرآتی، فرماندار شهرستان شیروان نیز در این جلسه گفت: ارتباط بسیار خوبی بین علمای شهرستان با مردم وجود دارد و مردم تعلق خاطر خوبی به همه مراسم‌ها دارند.
وی با تقدیر از زحمات امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان شیروان بیان کرد: بیانات و عملکرد حجت‌الاسلام کوثری به عنوان پدر معنوی شهرستان برای همه ما راهگشا بوده و هست و باید خوبی‌ها گفته شود تا استمرار پیدا کرده و دیگران از آن الگوبرداری کنند؛ خدمت همه شما در این مراسم‌ها و نماز جمعه ماندگار است و همه باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم از این برکات استفاده کنیم.
قرائت قرآن توسط احمد نجف‌زاده، اهدای لوح تقدیر به امامان جمعه موقت حجج اسلام محمود عزیزی، مهدی مهرپویان، رئیس دفتر امام جمعه حجت‌الاسلام محمد رمضان‌پور، رؤسای ستادهای نماز جمعه برادران و خواهران حجت‌الاسلام قربانعلی رحمتی و خانم منصوره نورانی و مدیر مصلای نماز جمعه سید حسن رباط جزی از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.
یادآور می‌شود، برگزاری جلسات هفتگی ستادهای نماز جمعه خواهران و برادران، پاسخگویی به سؤالات مردمی و مسائل شرعی در دفتر امام جمعه، اجرای برنامه‌های مذهبی و ملی در مصلای نماز جمعه، برپایی مراسم هفتگی زیارت عاشورا به یادبود شهدای شهرستان در حسینیه شهدا با همکاری خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و... از دیگر برنامه‌های ستاد نماز جمعه شهرستان شیروان است.
حسینعلی ظفری
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نماز جمعه خدمت به نظام شیروان وحدت حکومت صالحان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان

مصطفی سیامکی افزود: بذرپاشی مشارکتی مراتع روستای شناقی سفلی در سطح ۱۳۰ هکتار و مراتع باداملی در سطح ۱۰۰ هکتار انجام شد.
وی گفت: همچنین طرح‌های مرتع‌داری روستا‌های گره زو، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان و کلاته مهین در سطح ۹ هزار هکتار بذر پاشی شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان ادامه داد: احیای ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در روستا‌های حلواچشمه، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان، کوسه و کلاته مهین در دستور کار قرار دارد.
گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهر‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود