Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، آیت الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار هیأتی از نخبگان و اساتید دانشگاهی سوریه پیروزیهای ملت سوریه در دهه گذشته را ستود و گفت: مردم سوریه اثبات کردند، تا زمانی که ملتها در مقابله با توطئه های دشمنان با هم متحد هستند، اراده آنها می تواند بالاتر از اراده مستکبرین قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد که کل جهان علیه سوریه و برای در هم شکستن نظام آن با هم متحد شدند، ملتی که گناهی جز حمایت از قضیه فلسطین ندارد، مشکل کل جهان با سوریه این است که رهبر آن می خواهد ثابت کند، این ملت تسلیم اراده استکبار نمی شود، مردم سوریه ملتی مستقل هستند که از خود اراده دارند؛ خود تصمیم می گیرند که چه کار کنند و دیگران نمی توانند به جای این ملت تصمیم بگیرند.

آیت الله اراکی اظهار کرد:رهبری سوریه را با عربستان مقایسه کنید، پادشاه عربستان سعودی به سوی ترامپ می رود و گاو شیرده آنها می شود و از آن طرف، آمریکا او و ملتش را تحقیر می کند.

دبیر کل مجمع تقریب افزود: تکفیریها فقط یک رابط برای حمله به سوریه بودند، مهاجم واقعی به سوریه کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی هستند که امروز بر جهان حکم می رانند.

وی در ادامه اظهار داشت: سوریه پس از تقدیم تعداد زیادی شهید و شکست دادن  اراده استکبار جهانی، ظرفیت لازم برای این کار را دارد که تبدیل به مرکزی برای آزدی جهان عرب باشد.

آیت االله اراکی تأکید کرد که سوریه تبدیل به دژ مستحکمی برای تمامی قضایای امت اسلامی و از جمله مسأله فلسطین شده و امت عربی را سرفراز کرده است.

وی با بیان اینکه، تمامی جهان اسلام با زبان عربی نماز می خوانند و با رسول عربی ارتباط دارند، تأکید کرد: مصلحت جهان در این اسلام است که دنیای عرب با هم متحد شود.

دبیر کل مجمع تقریب خاطر نشان کرد:در ادبیات فارسی از پیامبر گرامی اسلام(ص) به نام شاه عرب یاد می شود و به پیروان او افتخار می کنند، خاندان رسول خدا(ص) عرب بودند و خداوند امر به محبت آنها کرده است، اعراب قطبی هستند که جهان اسلام حول محور آن می چرخد.

آیت الله اراکی در بخشی از دیدار تأکید کرد که دفاع از مسأله فلسطین، فقط یک وظیفه شرعی نیست، بلکه دفاع از ایران و منافع آن نیز هست و این یک حقیقت است که اگر دشمن بتواند قضیه فلسطین را محو کند و اراده خود را بر مردم فلسطین تحمیل کند، پس توانسته است برای همه ملتها سیطره یابد و منابع و ثروات آن را در دست بگیرد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» نوشته عیسی صوفان القدومی به‌تازگی با ترجمه سبحان ثقفی نیا توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

دروغ و ادعای فروش سرزمین فلسطین به یهودیان از مشهورترین و موفق‌ترین دروغ‌ها در طول تاریخ به شمار می‌رود که از طریق تبلیغات رسانه‌ای جهت‌دار و معاند ترویج شد. در این کتاب با اشاره به مراحل مختلف اشغال سرزمین فلسطین، به حیله و نیرنگ صهیونیست‌ها با همکاری انگلیسی‌ها در طول تاریخ پرداخته شده و تلاش شده است که با استناد به شواهد و دلایل موثق که برخی از آنها منابع یهودی و غربی هستند، خواننده از حقیقت دروغ‌هایی که یهودیان علیه مردم فلسطین مطرح کردند تا اشغالگری خود را توجیه کنند، مطلع شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«حقیقت تلخ این است که مشکلات و رنج‌های ملت فلسطین و اتفاقاتی که در آن سرزمین رخ داد، تاریخی است که هیچ‌گاه نوشته نشد؛ اتفاقاتی همچون بیرون کردن مردم فلسطین از خاک خود و آمدن یهودیان از سرتاسر دنیا و گرفتن خانه‌ها، املاک و زمین‌های آنان. مردم فلسطین تا به امروز نیز کلید خانه‌های خود را در دست گرفته و منتظر بازگشت به آن‌ها هستند اما همچنان دروغ و افتراهایی بی‌اساس در رابطه با این تاریخ مطرح می‌شود. اگر تاریخ فلسطین نوشته هم شده باشد به دست یک یهودی نوشته شده است؛ دستی که باور آن این است «اگر می‌خواهی دشمنت را بکشی به سمت او گلوله شلیک نکن بلکه دروغی علیه او بساز».

این‌کتاب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 6090743 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • ۹ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • خوشحالی هواداران اراکی پس از پیروزی برابر پرسپولیس در جام حذفی