Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@00:23:11 GMT

مرمت اثر ملی دوران قاجار در استان سمنان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۶۹۸۲۴

مرمت اثر ملی دوران قاجار در استان سمنان آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تأکید بر اهمیت حفظ آثار تاریخی گفت: مرمت و بازسازی عمارت صدیق اثر ملی دوران قاجار شهرستان دامغان به همین منظور آغازشده است. ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دامغان، مهدی جمال ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرمت آثار تاریخی یکی از اولویت‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان است اظهار داشت: بارندگی‌های شدید امسال که کشور و استان ما نیز از آن متأثر شد؛ خسارت‌های را در بخش‌های مختلف به بار آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بارندگی‌ها برخی آثار و بناهای تاریخی نقاط مختلف استان از جمله عمارت تاریخی صدیق شهرستان دامغان را دچار آسیب کرد.

سمنان| مقبره رهبر قیام سربداران در میامی مرمت می‌شودمرمت مادر پل‌های تاریخی ایران آغاز شد/ آیا «کشکان» به روز اول باز می‌گردد؟

1000 پروژه احداثی مرمتی توسط بسیج سازندگی در خراسان جنوبی انجام می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به برآورد خسارت‌های به بار آمده در حوزه میراث فرهنگی گفت: اقدامات اولیه برای بازسازی و مرمت عمارت صدیق دامغان آغازشده است.

جمال عنوان کرد: در حال حاضر برای مرمت این بنای تاریخی یک میلیارد و 499 میلیون ریال اختصاص‌یافته است تا این مبلغ برای کاهش کل پشت‌بام، مرمت بادگیرها و استحکام‌بخشی دیوارهای این بنا هزینه شود.

وی با تأکید بر حفظ و‌ احیای مجدد این بنای تاریخی گفت: این عمارت یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی دامغان است که قدمت آن مربوط به دوره قاجار است.

به گزارش تسنیم، این عمارت با مساحتی بیش از 789 مترمربع است و جنب خانه لطفی در خیابان 12 فروردین شهر دامغان قرار دارد.

این خانه تاریخی به شماره 22753 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این عمارت در 2 طبقه بناشده که داری چهارستون مربع گچی، 9 اتاق، 2 بادگیر- یک حمام و یک آب‌انبار است و در زمان قاجار به‌عنوان مهمانسرا استفاده‌شده است.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران

ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد. ما به خلیج فارس تنها به عنوان بخشی از سرزمینمان نگاه نمی‌کنیم، بلکه خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ماست به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079052 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حمایت قاطع ۵۰۰ گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند