Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن رسولی در پایان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره گزارش حسابرسی تلفیقی صورت های مالی شهرداری در سال ۹۳ شهرداری تهران، افزود: موادی به عنوان عدم تطابق رویدادهای به وقوع پیوسته در سال مالی ۹۳ با الزامات بودجه توسط حسابرس منتخب شورای شهر در این گزارش ارائه شد و در مجموع حسابرس به صورت مشروط صورتهای تلفیقی بودجه سال ۹۳ را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس روال قانونی بعد از گزارش حسابرس منتخب شورای شهر در صحن، پاسخ شهرداری به صورت بند به بند و متناظر با ایرادات حسابرس مطرح می شود. در مرحله بعد گزارش نهایی کمیسیون تخصصی (برنامه و بودجه شورای شهر) به صحن ارائه می شود و بعد از طی این سه مرحله، موافق و مخالف پیشنهاد حسابرس مبنی بر تایید مشروط صورت های مالی تلفیقی سال مالی ۹۳ به بحث گذاشته می شود و در نهایت رای گیری خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه آن بخش از تخلفات احتمالی که جز اسثنائات بندهای تایید شده شورای شهر است توسط رئیس شورا به مراجع مربوطه ارائه خواهد شد، تصریح کرد: بندهای مربوط به تخلفات اداری به هیات رسیدگی به تخلفات اداری و سایر بندها در صورت تشخیص حقوقی داده به مراجع قضایی ارسال خواهد شد. 

به گفته رسولی، آخرین دستاورد این گزارش بندهای اصلاحی است، بخشی از این بندهای اصلاحی مربوط به اصلاح فرایندهای مالی و محاسباتی شهرداری است که در راستای جلوگیری از ادامه نابسامانی که در گزارش قید شده است، توسط رئیس شورا به شهرداری ابلاغ خواهد شد و بخشی که به نحوه مقرارات گذاری است  به خصوص در تنظیم و تخصیص لایحه بودجه سنواتی به شورا منتقل می شود تا رویه های که به این نارسایی ها منجر شده اصلاح شود. 

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارش حسابرسی ابزار قوی اعمال نظارت شورای شهر تهران است، تاکید کرد: در ادوار گذشته این گزارش ها در جلسات غیرعلنی قرائت می شد، در شورای پنجم در عمل به اصل شفافیت بنابراین است که این گزارش ها در صحن علنی به سمع و نظر همه مردم برسد تا عموم مردم در جریان دخل و خرج شهرداری باشند.

کد خبر 4678656

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن رسولی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

شهردار تهران گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قرارداد‌ها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودرو‌ها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودرو‌های برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودرو‌ها قابل رقابت با خودرو‌های بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودرو‌ها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است