Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ هدف قرار گرفتن پهپاد «گلوبال هاوک» توسط ایران، مقام‌های نظامی هندی را در خرید پهپاد از آمریکا به تردید انداخته است.

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که هدف قرار گرفتن یک پهپاد «گلوبال هاوک» آمریکایی توسط سامانه پدافندی جمهوری اسلامی ایران، دهلی نو را در خرید پهپادهای مسلح از آمریکا به تردید انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه «هندوستان تایمز»، ارتش هند در حال بررسی طرحی برای خرید ۳۰ فروند پهپاد از آمریکا به ارزش ۶ میلیارد دلار بوده است، اما پس از آنکه ایران توانست گران‌ترین پهپاد آمریکا را هدف قرار دهد، نظامیان هندی به توانایی پهپادهای آمریکا در پرواز در مناطق مورد مناقشه از جمله کشمیر، به شک افتاده‌اند.

بر اساس طرح اولیه، نیروی زمینی و هوایی ارتش هند قصد داشتند هر کدام ۱۰ پهپاد «پریدیتور بی» از آمریکا بخرند. نیروی دریایی هند هم به دنبال خرید ۱۰ پهپاد جاسوسی با برد بلند بوده است.

به گفته منابع هندی، قیمت بالای پهپادهای آمریکایی از دیگر عواملی است که موجب تردید نظامیان هند در خرید این پهپادها شده است. به گفته این منابع، پهپادهای مورد نظر هند هریک ۱۰۰ میلیون دلار قیمت دارند و برای تجهیز آن‌ها به سامانه‌های تهاجمی از جمله بمب‌های هدایت‌شوند با لیزر و موشک‌های «هل‌فایر» باید ۱۰۰ میلیون دلار دیگر برای هر پهپاد هزینه کرد.

ماه گذشته یک فروند پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به حریم هوایی ایران، هدف پدافند قرار گرفته و ساقط شد. قیمت هریک از این پهپادها بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال پهپاد آمریکا گلوبال هاوک پهپاد گلوبال هاوک قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این خرید بزرگ پس از آن انجام شد که قزاقستان به منظور ارتقای ناوگان هوایی خود، ۱۱۷ هواپیمای نظامی متعلق به دوران شوروی از جمله رهگیرهای میگ-۳۱، بمب‌افکن‌های جنگنده میگ-۲۷، جنگنده‌های میگ-۲۹ و بمب‌افکن‌های سوخو-۲۴ مربوط به دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به حراج گذاشت.

ارزش قرارداد فروش اعلام‌شده یک میلیارد تنگه قزاقستانی یا ۲.۲۶ میلیون دلار بوده که نرخ میانگین هر هواپیما را تنها به ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار می‌رساند.

هرچند انگیزه ایالات متحده از خرید این تعداد هواپیمای قدیمی و غیرقابل استفاده فاش نشده است با این حال کارشناسان می‌گویند امکان دارد آنها برای استفاده و مصرف در اوکراین، جایی که هواپیماهای مشابه در حال خدمت هستند، خریداری شده باشند.

با توجه به اتکای اوکراین به تسلیحات دوران شوروی، این هواپیماها می‌توانند به عنوان منبع قطعات یدکی یا به صورت استراتژیک به عنوان طعمه در فرودگاه‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • (ویدئو) لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی در یمن
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد