Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

رویداد۲۴ از زمان مطرح شدن نام کمک داور ویدیویی در ایران، شرکت‌های مختلفی برای تهیه این سیستم در ایران و کمک به داوری اعلام آمادگی کردند و حتی رقابت زیادی هم برای عرضه‌ آن با قیمت کمتر داشتند تا فدراسیون فوتبال را مجاب کنند که با آن‌ها قرارداد ببندند. تعداد زیاد این شرکت‌ها، دست فدراسیون فوتبال و کمیته داوران را باز گذاشته بود تا با اطمینان خاطر و خیالی راحت سیستم مدنظرشان را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمدن محمدصالح سوبخدین مالزیایی، مدرس بین‌المللی AFC به ایران برای حضور در کلاس‌های VAR زمان مناسبی بود تا سیستم‌های پیشنهادی شرکت‌های مختلف را بررسی و یکی را به فیفا معرفی کنند تا در لیگ‌های نوزدهم و بیستم از آن استفاده شود. پیگیری‌ها و صحبت با این مدرس بین‌المللی نشان داد که سیستم شرکت‌های مختلف خیلی هم مناسب نیستند و معرفی آن‌ها به فیفا نمی‌تواند نظر مثبت کیته داوران این نهاد را جلب کند.

البته ایراداتی که این مدرس مالزیایی گرفت به نرم افزارهای VAR نبود بلکه به دلیل امکانات سخت‌افزاری موجود در ایران بود؛ از مانیتورهای نشان‌دهنده تصاویر گرفته تا دوربین‌های ضبط‌کننده تصاویر. در حالی سوبخدین از این دوربین‌ها انتقاد کرد که فیفا راضی شده بود حتی از دوربین‌های پخش تلویزیونی در VAR استفاده شود.

حال این کمبودها باعث شده همان طور که هدایت‌الله ممبینی، رییس کمیته داوران گفت، فدراسیون با یکی از شرکت‌های پیشنهادی فیفا برای کمک داور ویدیویی مذاکره کند و هزینه‌ای بین ۶۰ تا ۳۰۰ هزار دلار برای هر سیستم هزینه کند تا آن را به ایران بیاورد. البته این فقط یکی از قدم‌های ابتدایی استفاده از VAR در داوری فوتبال ایران است و تاییدیه فیفا و معرفی داورانی با مدرک قضاوت با VAR دیگر مراحل ۹ ماهه آمدن این تکنولوژی به ایران است.

با تمام این مشکلات و موانع موجود و البته عزم جدی کمیته داوران برای راه‌اندازی کمک داور ویدیویی در ایران، باید دید بالاخره چه زمانی پای این تکنولوژی به ایران باز خواهد شد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فدراسیون فوتبال ایران مدرس بین المللی AFC فیفا کمیته داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس

طرفداری| سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ 1403/2/3 توسط این سازمان به فروش رسید.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • پیام تقدیر وحید شمسایی پس از قهرمانی در جام ملت‌ های آسیا