Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عارف خدرلو روز یکشنبه در نشست بخشداران جنوب آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بخش زیادی از این کمک‌ها در روستاها در قالب اجرای طرح‌های هادی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی و اجرای طرح‌های عمران روستایی هزینه شده که نقش مشارکت‌های مردمی نیز در این خصوص بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: در روستاهای آذربایجان‌غربی ۲ هزار دهیاری و ۴۱ بخشداری راه اندازی شده و دولت تدبیر و امید با دادن اعتبار لازم به روستاها دهیاران را توانمند کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های عمرانی روستایی توسط دهیاران با توجه به تعامل و ارتباطی که بین اهالی روستا و دهیاران وجود دارد با هزینه‌های بسیار کمتری در مقایسه با طرح‌های سایر نهادها به پایان می‌رسد.

وی گفت: امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاران استان اختصاص پیدا می‌کند که ۲ درصد از اعتبارات دهیاری‌ها باید به برنامه‌های فرهنگی در روستاها اختصاص داده شود.

 مدیرکل روستایی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به شرکت استان در چهارمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایر تهران ۹۸ نیز اظهار داشت: ۲۰ غرفه مختلف با مساحت ۳۰۰ مترمربع برای معرفی پتانسیل‌ها و جاذبه‌های مختلف استان در این نمایشگاه مشخص شده و شهرستان‌هایی که برنامه مدون و بهتری را برای حضور در نمایشگاه داشته باشند، در اولویت قرار می‌گیرند.

وی افزود: این نمایشگاه از ۲۴ تا ۲۷ مردادماه در تهران برگزار می‌شود و استانداری آذربایجان‌غربی سه میلیارد ریال برای حضور کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه هزینه می‌کند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه برای ارائه الگوهای موفق توسعه اشتغال و معرفی طرح‌های نمونه اشتغال‌زا که از محل تسهیلات بانکی یارانه‌دار به‌ویژه قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی بهره‌مند شده و به بهره‌برداری رسیده است برگزار می‌شود.

خدرلو گفت: این نمایشگاه جهت معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای مناطق روستایی و عشایری به‌عنوان خاستگاه اقتصاد مقاومتی و ایجاد تقاضاهای جدید و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات روستایی با رویکرد برقراری ارتباط تجاری بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال در حوزه روستایی برگزار می‌شود.

**طرح «یک روستا یک محصول» در ۶ شهرستان آذربایجان‌غربی اجرا شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: طرح «یک روستا یک محصول» تاکنون در ۶ شهرستان بوکان، سلماس، چایپاره، شاهین‌دژ، خوی و مهاباد اجرا شده و پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان امسال در چهار شهرستان دیگر نیز اجرا شود.

علیرضا آخوندزاده با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها با توجه به نوع طرح و محصولی که تولید می‌کند متفاوت بوده افزود: بودجه امسال این صندوق ۵۲۰ میلیارد ریال است که ۲۸۰ میلیارد ریال آن برای تسهیلات نهادهای مختلف مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و ۲۴۰ میلیارد نیز برای طرح های اشتغال فراگیر هزینه می‌شود.

 وی اظهار داشت: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خوداشتغالی و بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند. 

 وی افزود: بیشتر وام‌های پرداختی این صندوق در بخش اشتغال بوده که برای مشاغل خوداشتغالی ۳۰۰ میلیون ریال، برای مشاغل خانگی ۱۰۰ میلیون ریال و برای مشاغل کارفرمایی یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله اعطا می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: این صندوق همچنین از از کارآفرینان خلاق و مبتکر در قالب طرح «کارآفرین شو» حمایت می‌کند و تسهیلات بانکی با بهره کم و بازپرداخت پنج ساله در اختیار آنان قرار می‌دهد.

** آذربایجان‌غربی رنگین کمان اقوام است

فرماندار مهاباد گفت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های خاص کشور است که در آن رنگین کمانی از  اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم و به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند و همین امر نیز باعث اتحاد و همبستگی بیشتر در بین مردم  این استان شده است.

ایرج شجاعی افزود: تنوع قومی و مذهبی در آذربایجان‌غربی مدیریت را در این استان پیچیده کرده و علاوه بر آن به عنوان فرصت و پتانسیلی بی‌نظیر باعث انسجام و همبستگی بیشتر مردم شده است.

وی اضافه کرد: دهیاران آذربایجان‌غربی که بیشتر با اهالی روستاها تعامل دارند، باید بر جامعه‌شناسی روستایی و شناخت آداب و سنن روستای خود تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند به خوبی با مردم تعامل و همکاری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری مهاباد نیز گفت: این شهرستان از لحاظ مساحت در جایگاه سوم استان و از لحاظ جمعیتی در جایگاه پنجم قرار دارد و بزرگترین پروژه صنعتی استان (پتروشیمی مهاباد) با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

در ادامه این نشست تعدادی از بخشداران نیز به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود در خصوص مسایل و مشکلات بخش خود مطالبی را بیان کردند.

بازدید از طرح تصفیه‌خانه آب شرب و تاج سد مهاباد از دیگر برنامه‌های سمینار بخشداران جنوب آذربایجان غربی بود. 

۳۰۲۰/6185/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان شهرداري ها و دهياري ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند، مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه فعال و جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های استان است.

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذار در روند سرمایه‌گذاری نباید دغدغه‌ای داشته باشد، افزود: مجموعه مدیریت دولت در استان، در کنار سرمایه‌گذاران ایستاده است تا با تأمین نیازهای آنها، روان‌سازی در صدور مجوزها و رفع موانع و مشکلات، طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاران باور داشته باشند مجموعه دولت در آذربایجان‌غربی از ابتدای سرمایه‌گذاری تا پایان آن و افتتاح طرح‌ها، در کنار آنها قرار دارد و در تمام مراحل از آنها حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید پارچه جین و کتان و طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در حوزه تولید اوره و آمونیاک، بررسی شد و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها را صادر کرد.

کد خبر 748725

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی