Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@22:14:57 GMT

دستگیری باند کلاهبرداری سایبری در مرکزی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۳۲۸۲

دستگیری باند کلاهبرداری سایبری در مرکزی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: اعضای باند حرفه ای کلاهبرداری سایبری در عملیات پلیس فتا این استان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «احسان آنقی» افزود: این کلاهبرداران اطلاعات ۲۶ حساب بانکی را با روش اسکیمر سرقت کرده بودند که ۹۲۰ میلیون ریال از مبالغ سرقت شده به حساب مالباختگان برگردانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در چند ماه اخیر، گزارش هایی در خصوص برداشت های غیرمجاز از حساب شهروندان اراکی به این پلیس اعلام شد و تیمی مجرب از کارشناسان بررسی تخصصی موضوع را آغاز کردند.

وی افزود: در آغاز تحقیقات و با بررسی حساب های بانکی مالباختگان، مشخص شد که این سرقت های سایبری توسط یک باند حرفه ای و بدون باقی گذاشتن کوچک‌ترین ردی صورت گرفته است.

این مقام انتظامی گفت: با تلاش تخصصی اعضای سه نفره این باند حرفه ای کلاهبرداری سایبری که در استان های مرکزی و لرستان سکونت داشتند، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: با توجه به اسناد و مدارکی که در مراحل رسیدگی به پرونده های به دست آمده اعضای این باند به سرقت اطلاعات شهروندان از طریق راه‌ اندازی دستگاه اسکیمر در باجه ATM و کپی کارت‌های بانکی اعتراف کردند.

وی از شناسایی ۱۸ نفر از مالباختگان در مراحل رسیدگی به این پرونده خبر داد و اظهار داشت: متهمان در بازجویی های انجام شده به ۲۶ سرقت اطلاعات حساب ها ماعتراف کرده اند.

شهروندان باید در صورت مشاهده وضعیت غیرعادی و ظاهر دستگاه های خودپرداز لازم است عملیات بانکی را متوقف کنند و موارد مشکوک را به پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کلاهبرداری مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری ۶ نفر خبر داد که با وعده‌های فریبنده خرید و تامین خودرو، ۱۹۰ میلیارد تومان از شهروندان شیرازی کلاهبرداری کرده بودند.

سردار رهام بخش حبیبی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه‌اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد نموده‌اند و پس از مدتی به علت عدم توان در عمل به تعهدات، متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده‌اند و ۳  نفر از آنان نیز در شیراز هستند.

حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از اخذ نیابت قضایی به کاشان اعزام و طی دو عملیات، موفق شدند هر ۶ نفر متهم را (در کاشان و شیراز) دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تا کنون مبلغ یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس، وی بیان کرد: اعتماد نا به جای شهروندان به این دست افراد، آن هم با اینگونه وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند