Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@18:32:57 GMT

ترکیه در حال انبار کردن قطعات جنگنده اف-۱۶

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۷۳۸۵

ترکیه در حال انبار کردن قطعات جنگنده اف-۱۶

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، شبکه بلومبرگ آمریکا این خبر را به نقل از دو مقام ترکیه‌ای که نامشان را فاش نکردند منتشر کرد در حالی که این دو مقام به جزئیات بیشتر درباره این قطعات و تجهیزات اعم از نوع و تعداد آنها و مدت زمانی که ترکیه با استفاده از آنها می‌تواند به تامین ملزوماتش بپردازد اشاره نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روابط آمریکا و ترکیه در جریان تحولات مربوط به جنگ داخلی سوریه و به ویژه زمانی که آمریکا شبه نظامیان کُرد را در سوریه مسلح کرد تیره شد.دیگر تحولات نظیر کودتای نافرجام سال 2016 ترکیه و اخیرا مورد مربوط به خرید سامانه اس-400 از روسیه هر چه بیشتر بر تیره شدن روابط دو کشور تاثیر گذاشتند.

مقام‌های مذکور گفتند: ترکیه مصمم به دستیابی به تکنولوژی موشک‌های بالستیک و همچنین مصمم به مشارکت در تولید نسل جدید سامانه اس-400 است.اخیراً رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز گفت: کشورش در روزهای آینده سامانه اس-400 را تحویل خواهد گرفت.

روزنامه "هابرتورک" ترکیه به نقل از اردوغان گزارش کرد: اولین بخش از قطعات سامانه اس-400 در عرض یک هفته تا ده روز آینده تحویل داده می‌شود. من صراحتاً این موضوع را به ترامپ گفته‌ام و پوتین نیز آن را گفته است.

به گزارش پایگاه نشنال اینترست، آمریکا ترکیه را تهدید کرده بود به تلافی خرید سامانه اس-400 از روسیه ترکیه را از برنامه مربوط به جنگنده‌های اف-35 کنار خواهد گذاشت.
با توجه به قطعنامه‌ای که اخیراً در مجلس نمایندگان آمریکا به منظور تحریم ترکیه ثبت شده تلاش‌های این کشور برای خرید قطعات یدکی توجیه می‌شود.

در قطعنامه مذکور در مجلس نمایندگان آمریکا عنوان شده است که تحریم‌های تلافی‌جویانه آمریکا علیه ترکیه علاوه بر موضوع جنگنده اف-35 این کشور را در ارتباط با تسلیحات دیگر شامل سامانه‌ دفاع موشکی-هوایی پاتریوت، هلیکوپترهای چینوک، هلیکوپترهای بلک هاوک و جنگنده‌های اف-16 هدف تحریم قرار می‌دهد.

به گفته مقامهای ترکیه‌ای، چنانچه ترکیه با پایان ضرب‌الاجل آمریکا در 31 ژوئیه از برنامه جنگنده اف-35 کنار گذاشته شود متعاقبا به دنبال دیگر جایگزین‌ها از جمله جنگنده‌های رادار گریز روسیه‌ای اس‌یو-57 خواهد رفت و برای توسعه موشک‌های بالستیک و جنگنده‌ها در داخل تلاش خواهد کرد.

چنانچه ترکیه جنگنده‌های اس‌یو-57 را خریداری کند، تبدیل به اولین کشوری خواهد شد که این جنگنده‌های رادار گریز را خریداری می‌کند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چند داعشی در استانبول

وزیر کشور ترکیه از بازداشت تعدادی از عناصر تروریستی وابسته به داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد شماری از مظنونان وابسته به داعش قبل از انجام یک حمله تروریستی در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه در حساب کاربری خود در ایکس افزود: در نتیجه عملیاتی در منطقه بیکوز، ک.ع. که از مواد منفجره مطلع بود، دستگیر شد.

علی یرلی‌کایا گفت: ثابت شد تیم تروریستی در حال تدارک یک حمله تروریستی و آزمایش مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت بمب بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد