Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، ذبیح الله غریب از کسب رتبه دومی این استان در اجرای سیستم آبیاری نوین در بخش کشاورزی در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت : حدود ۶۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان معادل ۵۴ درصد از به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.
به گفته وی، با این روش در دو سال اخیر از هدر رفت بیش از ۲۴۲ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است و بخشی از باغات در معرض خشکسالی و نابودی در سال گذشته نجات یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد : با برنامه ریزی و سیاست های دولت حدود ۸۰ درصد اعتبارات هزینه ای اجرای طرح آبیاری نوین از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و مابقی از محل آورده بهره برداران تامین می شود. 
غریب، با اشاره به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان طی چند سال اخیر تاکید کرد: زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان در دستورکار دولت قرار دارد. 
وی از آغاز عملیات اجرایی آبیاری تحت فشار در ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای مصطفی آباد با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در چند روز گذشته خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح، امسال زمینه اشتغال ۶۰ نفر و بهره مندی ۳۱۰ خانوار در بخش کشاورزی فراهم می شود.
غریب ، از اجرای آبیاری قطری ۸۰ درصد از باغات چهارمحال و بختیاری خبر داد و تصریح کرد: تولید سالانه بیش از ۱۴ هزار تن محصول بادام مرغوب صادرات با کسب مقام نخست تولید بادام مامایی ،بهترین الگوی کشت باغ مثمر با آب کم است.
رییس سازمان جهادکشاوری تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای تامین منابع جهت توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در این استان وجود ندارد.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اشتغال بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری خشکسالی زمین قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا و مرمت قنات مدوئیه

به خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه بررسی مشکلات قنات مدوئیه باحضور محمدی معاون سیاسی وامنیتی فرماندار، هوشمند مدیر و دهقان مسئول آب وخاک جهاد کشاورزی در مسجد عزیز آباد، برگزارشد.   دراین نشست که کشاورزان ونمایندگان قنات نیز حضور داشتند، راهکار‌هایی درخصوص پیشکار کنی، خرابه کشی، ریزش برداری این قنات ارائه گردید وتمهیداتی به منظور احیا ومرمت آن نیز اندیشیده شد.   گفتنی است طول این قنات۵۰۰۰متر می‌باشد، که ۴۰۰نفر بهره برداربه صورت مستقیم از آن استفاده می‌کنند که باتوجه به محدودیت منابع آبی در شهرستان، بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش بهره‌وری از طریق ارتقای راندمان آبیاری، کاهش هدر رفت آب، اصلاح روش‎‎های آبیاری و استفاده از گیاهان کم آبخواه در الگو و ترکیب کشت، دارای اهمیت ویژه‎‎ای است.

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟